Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Porsche 911 991 Carrera 4S: kladivo neutralizováno
8.3.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) I nová 911 nabízí možnost vykoupení z pasti obráceného kladiva. Obětovat je mu ale třeba více než jen příplatek za pohon 4x4.
Přehled kapitol
Něco na té čtyřkolce je
Nakonec jsem se v tomto testu nevěnoval jen pohonu všech kol, došlo i na některé vlastnosti platné pro 911 991 obecně, které jsem dříve neměl možnost odhalit. S novou Carrerou 4S jsem totiž najezdil zatím nejvíce kilometrů a teprve ona mi dovolila poznat do krajností třeba spotřebu paliva nebo přesné chování vozu v extrémně vysokých rychlostech.
Mám-li se ale podržet verze 4S, pak musím konstatovat, že svým naladěním do značné míry podtrhuje charakter 991 jako takové. Ta (nutno dodat, že stejně jako všechny předchozí generace) znamená oproti svému předchůdci další příklon směrem k obecnému vkusu, zavděčení se méně náročným zákazníkům a rozšíření své cílové skupiny. Je méně záludná, vyžaduje méně pozornosti a vůbec vás méně zatěžuje tím, co také dovede. Doplnění pohonu všech kol znamená dát všem těmto charakteristikám přídomek na druhou, neboť poháněná přední osa otevírá k 911 dveře ještě širšímu auditoriu, které ocení zejména její nenáročnost a nezáludnost. Většině „řidičských” vlastností navzdory.
Ze všech těchto důvodů musím říci, že 4S můj kůň to zrovna není a do oka nepadne ani jiným náročným řidičům. Přesto musím znovu zopakovat, že na dnešním trhu představuje i v tomto provedení pořád nejlepší nabídku mezi dvou- až třímilionovými sportovními kupé, neboť stejnému posunu se nedokázal ubránit ani nikdo jeho konkurentů. A když začínali o úroveň níže, o úroveň níže také skončili.
Nechci ale říci, že 911 991 je jen nejmenší zlo, to by k ní nebylo fér. Je to pořád skvělé sportovní auto, jen kompromisů prostě přibylo a mlčky to přejít nelze. Verzi s pohonem všech kol považuji z mého pohledu pořád za zbytný luxus, musím ale uznat, že i na čtyřkolce něco je. Většinou vám bude atmosféru na palubě spíše kazit, v rámci těch pár procent ujetých kilometrů (jmenujete-li se Krakonoš, pak jich bude více) ale nabízí něco tak úžasného, že to za všechny ty ústupky i někomu může stát. 911 Carrera 4S prostě smysl dává, jen je třeba pečlivě vážit, jestli právě vám...
Porsche 911 991 Carrera 4S se vrátí v samostatném testu ze zasněžených horských silnic.
Proč ho chtít?
Jestliže nová 991 je nejvíce civilizovanou 911, pak v provedení Carrera 4 nebo 4S jde o nejvíce civilizované sportovní Porsche všech dob. Je nejen luxusní a relativně komfortní, ale také velmi nezáludné. I za mimořádně nepříznivých podmínek dokáže bez velkých nároků na řidiče generovat dynamiku, o níž si v podobně rychlých sporťácích jiné koncepce můžete za takové konstelace nechat jen zdát.
Proč ho nechtít?
Ze stejného důvodu, proč vůz chtít. I když k němu mám své výhrady, pořád je to nejlepší sporťák svého druhu a o náklonnosti k němu nerozhoduje hodnocení, co je dobré a co špatné. Bavme se o tom, co je takové, nebo onaké a zmíněný charakter vozu, ač nahrává méně zkušeným či méně náročným řidičům, těm náročnějším leccos bere. Pokud toužíte po hravější a čitelnější 911, která nebude tak rychlá na vodě či sněhu, ale dovolí vám více se s ní sžít, není 4S ničím pro vás. Dvoukolka pak zůstává jasnou volbou.
Cena
Základní cena vozu (911 991 Carrera 4): 2 698 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (911 991 Carrera 4S PDK): 3 201 468 Kč
Cena testovaného vozu (911 991 Carrera 4S PDK + příplatková výbava): 4 229 516 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný plochý šestiválec uložený vzadu podél za zadní nápravou
Objem: 3 800 ccm
Největší výkon: 294 kW (400 k) při 7 400 ot./min
Největší točivý moment: 440 Nm při 5 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 297 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 12,7 l
Mimo město: 7,0 l
Kombinovaná: 9,1 l
Objem palivové nádrže: 68 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 491 mm
Šířka: 1 852 mm
Výška: 1 296 mm
Rozvor náprav: 2 430 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 465/1 540 kg
Užitečná hmotnost: 355 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 125 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva