Test Range Rover Evoque SD4 2014: lepší, ale také dražší

Facelift dodal automat s devíti stupni i vylepšený pohon 4x4. Spotřeba tak zamířila dolů, dynamika se zlepšila. Má teď Evoque tedy nějakou chybu?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Range Rover Evoque SD4 2014: lepší, ale také dražší

7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Test Range Rover Evoque SD4 2014: lepší, ale také dražší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift dodal automat s devíti stupni i vylepšený pohon 4x4. Spotřeba tak zamířila dolů, dynamika se zlepšila. Má teď Evoque tedy nějakou chybu?

Nechci slevu zadarmo aneb Nižší provozní náklady za vyšší cenu

Jsme na konci cesty, respektive před rozcestím. Jeden směr přitom vede do showroomu britské automobilky, druhý naopak daleko okolo něj. Kam se tedy ubírat? Dá se říci, že první selekci provede již jeho vzhled. Přestože Evoque není takovou „krabicí“ jako jeho příbuzní z minulých let, stále možná pro někoho nepředstavuje vrchol elegance. Stejně tak dost možná někomu nebude vyhovovat vnitřní architektura nebo omezenější zavazadlový prostor. Pokud ovšem hledáte auto s duší, které bude udávat krok na silnici i mimo zpevněný asfalt, pak vlastně nemáte žádnou jinou možnost.

Nabízí se samozřejmě možnost srovnání s modely Audi, BMW či Mercedesu, vůči nim je však Range Rover v jiné lize. Po instalaci nového automatu bych jej nejlépe nazval typickým britským gentlemanem, který však nezapomněl na své mládí strávené mezi hooligans. Dovede vás tak ohromit kdykoliv a kdekoliv, o čemž svědčí doširoka otevřená pusa kamaráda, kterého jsem společně s jeho omladinou svezl především v terénu. V tu chvíli se z něj stal zapřísáhlý fanoušek značky i modelu - bohužel však jen na pár minut.

Stinnou stránkou nově nalezeného sebevědomí Range Roveru (a vlastně i Land Roveru obecně) je jeho cenová politika. Stačí se jen podívat o pár řádku níže, a ihned pochopíte, nač narážím. Když totiž chcete verzi eD4 osazenou nejnižší úrovní výbavy, pohonem předních kol a 2,2litrovým turbodieselem naladěným na 150 koní, jste na 880 tisících korun. Sáhněte však po exempláři, který vidíte na fotkách (mezi příplatky nechybí třeba monitoring slepých úhlů, pakety Tech Pack a Cold Climate Pack či parkovací asistent pro paralelní i příčné parkování), a rázem máte co dělat se sumou vyšší o rovný milion. Jste tedy na částce, za jakou si již můžete koupit větší Range Rover Sport osazený třílitrovým turbodieselem, čímž před sebou máte Sophiinu volbu. Navíc je třeba dodat, že všechny částky jsou citelně vyšší než u předfaceliftové verze, a to také svědčí o sebevědomí výrobce - s modernizací se obvykle do ceníků takto výrazně „nesahá”.

Koupi vrcholného Range Roveru Evoque je tedy i při jeho kvalitách velmi těžké ospravedlnit, zvláště pokud se jedná o první auto v rodině. V takové chvíli si totiž dokážu představit, že bych asi lovil v trochu jiném rybníce. Pokud si ovšem tuto ikonu moderní doby můžete dovolit, neváhejte - s vylepšenou technikou je Evoque lepší než kdy předtím. Podle servisních techniků navíc netrpí žádnou zásadní vadou (zákazníci prý jezdí jen s různými drobnostmi), čímž se již ponížené provozní náklady ještě více redukují. I když tím naplňují kdysi legendární Šimkovské zvolání „nechci slevu zadarmo“...

Test Range Rover Evoque SD4 2014: lepší, ale také dražší - 29 - Range Rover Evoque SD4 2014 test 07Test Range Rover Evoque SD4 2014: lepší, ale také dražší - 30 - Range Rover Evoque SD4 2014 test 42Test Range Rover Evoque SD4 2014: lepší, ale také dražší - 31 - Range Rover Evoque SD4 2014 test 39

Cena

Základní cena testovaného vozu (Range Rover Evoque 2,2 eD4 2WD): 880 517 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Range Rover Evoque 2,2 SD4 4WD): 1 059 113 Kč
Cena testovaného vozu (Range Rover Evoque 2,2 SD4 4WD + příplatková výbava): 1 747 784 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 140 kW (190 k)
Největší točivý moment: 420 Nm
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: devítistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,9 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 355 mm (4 365 mm verze Dynamic)
Šířka: 1 900 mm
Výška: 1 605 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 685 kg
Užitečná hmotnost: 500 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 445 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše