Test Renault Captur 1,5 dCi: až moc drsný Kung Fu Panda

Slibuje schopnosti hodné velmistrů hned několika automobilových tříd a prodává se jako housky na krámě. Je ale opravdu tak dobrý?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Renault Captur 1,5 dCi: až moc drsný Kung Fu Panda

31.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Renault Captur 1,5 dCi: až moc drsný Kung Fu Panda

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Slibuje schopnosti hodné velmistrů hned několika automobilových tříd a prodává se jako housky na krámě. Je ale opravdu tak dobrý?

Atraktivní vůz s příliš okatými vadami

Takže tu máme prodejní bombu, která táhne zákazníky k Renaultu opravdu ve velkém. Je to na pohled pěkný vůz, kterému by zřejmě neznalý tipoval o dost vyšší cenovku a členství v kategorii větších SUV. Zatímco vzhledem zaujme nejširší okolí, plastovým interiérem navzdory většímu prostoru a kousku variability k dobru může docela zklamat. Stačilo by tak málo vylepšení, aby dělal mnohem lepší dojem.

Pod kapotou skrývá velmi úsporný turbodieselový motor, který však dynamicky může vyhovět opravdu jen těm, co se pohybují po většinu času ve městě. Dojem z pohonného ústrojí i bez pohonu všech kol ale mohl podstatně lepší stránku ukázat nebýt té nedotažené dvouspojové převodovky. Ostatně i podvozkem nakonec mohl oslovit, jen by si jeho tvůrci museli dát více záležet na celkovém naladění.

Výsledná cena sice nepatří do říše snů, ale myslím, že navzdory všem mouchám, respektive masařkám opravdu bude problém najít větší kus auta za podobné peníze a tím také zřejmě u zákazníků boduje. Já bych však u Capturu konkrétně nesnesl už ony sliby o dokonalé směsi SUV, MPV a malého hatchbacku, zejména s tak tvrdým podvozkem, i kdyby byl za sebenižší cenu, protože jako celek rozhodně nepředvádí žádnou parádu. Raději bych naskočil do levnějšího Clia, respektive Clia Grandtour a byl bych po této zkušenosti šťastný jako blecha.

Za vzhled Capturu platí zákazníci dle mého soudu až příliš velkou daň v podobě rapidně zhoršených jízdních vlastností na českých silnicích a také ve formě ošizeného, značně nedokonalého interiéru. Nesnažil jsem se tento okořeněný vůz od počátku shodit a tuším, že mě u Renaultu za tuto recenzi nebudou mít rádi, jenomže mi opravdu nikdo nenakuká, že je výhodné přijít o funkční přednosti hatchbacku či kombi za tak nepřehlédnutelný příplatek. Zákazníci ale už zásady zdravého nakupování evidentně už delší dobu nectí a negativa přecházejí až s úctyhodným klidem.

Pro mě je to prostě takový Kung Fu Panda, který však zatím neprošel natolik dostatečným výcvikem, aby se mohl stát opravdovým mistrem bojového umění kompaktních crossoverů, tedy někým, kdo dokáže skloubit vlastnosti jednotlivých tříd alespoň do té míry, aby se mohl stát idolem pro všechny mistry jednotlivých kategorií. Přesto si s ním asi jen tak neporadí Suzuki SX4 S-Cross ani Ford EcoSport, a tak ho může zřejmě porazit jen vládce obrubníků z Francie.

Test Renault Captur 1,5 dCi: až moc drsný Kung Fu Panda - 65 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 02Test Renault Captur 1,5 dCi: až moc drsný Kung Fu Panda - 66 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 50Test Renault Captur 1,5 dCi: až moc drsný Kung Fu Panda - 67 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 98

Cena

Základní cena testovaného vozu (0,9 TCe/66 kW Life): 309 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Intense 1,5 dCi EDC/66 kW): 474 900 Kč
Cena testovaného vozu (Intense 1,5 dCi EDC + příplatková výbava): 533 400 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 66 kW (90 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 220 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 170 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,6 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 3,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 122 mm
Šířka: 1 778 mm
Výška: 1 566 mm
Rozvor náprav: 2 606 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 288/1 213 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 377/455 l (dle sedadel)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 235 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše