Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce

Lidem od Renaultu došlo, že když je něco levné, nemusí to být zjevné na první pohled. Model Fluence pořídíte už za tři sta tisíc, přesto je nejen prostorný a praktický, ale zároveň elegantní a komfortní. Přesně naplňuje přísloví za málo peněz hodně muziky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce

10.5.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lidem od Renaultu došlo, že když je něco levné, nemusí to být zjevné na první pohled. Model Fluence pořídíte už za tři sta tisíc, přesto je nejen prostorný a praktický, ale zároveň elegantní a komfortní. Přesně naplňuje přísloví za málo peněz hodně muziky.

Elegance nemusí být drahá

Renault Fluence byl představen v loni na frankfurtském autosalonu jako pokračovatel dlouhé tradice sedanů odvozených od Renaultů nižších středních tříd. Tvarově navazuje na současnou generaci modelu Mégane, přesto má svébytnou osobnost. Jeho technika není nejmodernější, ale o to v jeho případě vlastně nejde, chce být spolehlivým a nenáročným společníkem pro každý den.

Na český trh novinka dorazila v lednu tohoto roku a ihned šokovala velmi příznivým cenovým rozpětím. To a obliba vozů této kategorie na českém trhu přispělo k tomu, že po prvních dvou měsících prodejů byl Fluence vyprodán na další čtyři měsíce dopředu. O suverénním prodejním úspěchu tedy nemůže být sebemenší pochyb.

Předchozí sedany odvozené od modelové řady Mégane si zachovaly nejen jméno, ale i základní designové linie. To Fluence se vydal vlastní cestou. Dostal originální karoserii, která se sice hlásí k současnému Mégane, přesto je originálem. Základní proporce přední části jsou shodné, ovšem jinak tvarovaná kapota, světla a přední nárazník staví Fluence mimo jeho sourozence. Příď je laděna konzervativněji, což se k tříprostorové karoserii samozřejmě hodí. Z boku a zezadu už je příbuznost k Mégane Grantour zřejmější, změněno je jen to, co souvisí s jiným druhem karoserie. Stejně jako u přídě, i záď kvůli konzervativnějšímu tvaru světel působí usedlejším dojmem.

Interiér Méganu v bledě modré

Zatímco karoserie disponuje zcela originálním vzhledem, interiér se prakticky neliší od ostatních vozů Mégane. Erogonomie je tedy na stejné úrovni, jen na místo digitálních ukazatelů nastoupily klasické analogové. Z pozice řidiče jsou všechny ovládací prvky dobře po ruce a až na středový informační displej, který je v ostrém světle hůře čitelný, je vše přehledné. Celkový dojem mírně kazí použité plasty, nízká cena se přece jen musela někde projevit.

Hledání vhodné polohy v případě základní výbavy Confort ztěžuje pouze výškově stavitelný volant, což je stejné řešení jako u nejlevnějšího hatchbacku Mégane Generation. Na druhou stranu ale pomáhá možnost nastavení výšky u sedadla řidiče i předního spolujezdce. Samotné sedačky jsou sice pohodlné, ale bez sebemenšího bočního vedení. Středová loketní opěrka je dobře tvarována a její hloubka zajišťuje slušnou úložnou kapacitu. Vedle páky ruční brzdy najdeme tlačítko tempomatu a omezovače rychlosti. Zadní prostor je dimenzován opravdu bohatě, a to i nad hlavou. Potěší ne zrovna obvyklý detail, kterým jsou sluneční rolety integrované v druhém páru dveří.

Velmi sympatické je i zjištění, že součástí standardní výbavy testovaného vozu je vedle šesti airbagů, systémů ABS, EBV a ESP i palubní počítač, tempomat, elektrické ovládání zrcátek i oken ve všech dveřích, autorádio s CD přehrávačem a ručně stavitelná klimatizace s pylovým filtrem. Autorádio má vše co Renault slibuje, ale nahrazení otočného ovladače hlasitosti dvěma tlačítky je poměrně nešikovným, čas zdržujícím řešením.

Přístup k zavazadlovému prostoru o objemu 496 litrů umožňuje dostatečně velký vstupní otvor. Nevýhodu ovšem představuje vysoká nákladová hrana. V základním uspořádání sedadel je zavazadelník dlouhý 1025 mm, vysoký 504 mm a mezi podběhy kol široký 1160 mm. Sklopením děleného opěradla zadních sedadel lze úložný prostor ještě zvětšit.

Jednoduchá technika postačí

Dostáváme se k části vozu, na které se nejvíce „šetřilo”. V uvozovkách je to proto, že to neznamená, že je to špatně. Renault chtěl postavit levné auto, tak použil odzkoušená a jednoduchá řešení, která už prokázala dostatečnou funkčnost. Přední náprava je typu McPherson se vzpěrou vyztuženou obdélníkovými rameny (její původ je u minulé generace Mégane), vzadu se nachází prostorově úsporné polonezávislé zavěšení se zkrutnou příčkou. Už z tohoto popisu je jasné, že Fluence nebude žádný „drtič zatáček” a opravdu není. Odpružení je laděno polštářovitě a v kombinaci s pneumatikami o rozměrech 205/65 R15 poskytuje pozorohudnou dávku komfortu.

Při klidné jízdě vynikne snadné ovládání a ladná houpavost, kdy vůz sebejistě pohlcuje každou nerovnost. Naopak jakýkoliv pokus o svižnější jízdu je odmítnut. Při prudkých změnách směru má dlouhá záď tendenci vybočovat, v této chvíli však ihned zakročí standardně montované ESP. V ostrých zatáčkách je Fluence čitelně nedotáčivý, ale v plynulém oblouku dokáže dobře držet zvolenou stopu.

Jízdní komfort je velkou předností Fluence, horší je to s odhlučněním. S přibývající rychlostí se do kabiny dostává více a více zvuků od motoru, kol i obtékajícího vzduchu.

Testovaný model byl vybaven zážehovou šestnáctistovkou naladěnou na výkon 110 koní. Motor je spojen s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou, která je nefrancouzky přesná. Jeho projev je ale unylý. Ovšem na poklidnou jízdu, na jakou je Fluence určen, bohatě postačuje a dech mu nijak zvláště nedochází ani při větším využití přepravní kapacity.

Při jízdě do 100 km/h lze snadno dosáhnout spotřeby paliva 6,0 litrů na 100 km/h. Při jízdě po městě ukazoval palubní počítač kombinovanou spotřebu 8,7 litrů na 100 km.

Závěr

Pokud jste dočetli až sem, je vám zřejmé, že Fluence je levný vůz se všemi plusy a mínusy, které to přináší. Přesto má své kouzlo. Rozhodně se jedná o velice pohledný vůz, který uspokojí hlavně klidného řidiče hledajícího především komfort, vnitřní prostor a jistou dávku charakteru.

Technické údaje

Motor

zážehový čtyřválec
Objem: 1598 ccm
Největší výkon: 81 kW (110 k) při 6000 1./min
Největší točivý moment: 151 N.m při 4250 1./min
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,0 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 8,7 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4618 mm
Šířka: 1809 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 2702 mm
Pohotovostní hmotnost: 1225 kg
Užitečná hmotnost: 500 kg

Ceny

Základní cena: 299 000 Kč
Cena testovaného modelu Renault Fluence Confort, 1,6 16V: 312 700 Kč


Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 1 - renault_fluence_test_2010_11Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 2 - renault_fluence_test_2010_01Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 3 - renault_fluence_test_2010_07Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 4 - renault_fluence_test_2010_08Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 5 - renault_fluence_test_2010_12Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 6 - renault_fluence_test_2010_09Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 7 - renault_fluence_test_2010_03Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 8 - renault_fluence_test_2010_10Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 9 - renault_fluence_test_2010_02Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 10 - renault_fluence_test_2010_04Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 11 - renault_fluence_test_2010_05Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce - 12 - renault_fluence_test_2010_06

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.