Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Renault Mégane RS 2014: nikdy se nevrátí pohádka mládí
17.10.2014 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Mégane od Renault Sportu je i po faceliftu vynikající vůz. Potíž je, že jiní dnes už umí udělat podobná auta lépe i levněji.
Přehled kapitol
Je pořád výborný, vlak s nejlepšími mu ale ujel
Zlí jazykové tvrdí, že Citroën vymyslel šípové ozubení, a tak si jej dal do loga. Renault pak vymyslel... vy víte, co, tak si to také dal do loga. Není to pravda, minimálně Mégane RS je dobrý „vynález”, jen z něj ale prostě nejsem nadšen tak, jako před léty. Ne snad, že by byl horší, kulisy na trhu se ale změnily a on v nich prostě už nevypadá tak atraktivně.
V testu jiného francouzského bijce, Peugeotu RCZ R jsem konstatoval, že recept na dobrý sporťák byl vymyšlen už dávno a že podle něj prostě jen stačí vařit. Mégane RS byl nepochybně stvořen podle stejného receptu, jenže už s pomocí léta starých ingrediencí. Dnes tak ke zmíněnému konstatování přidává svým jedno podstatné „ale” - že i podle dobrého receptu je občas potřeba uvařit znovu. A Mégane je na to pomalu zralý, pokud tedy zase chce vítězit.
Nechci tím ani náznakem říci, že by Mégane RS byl špatné auto - je dobré, pořád se mi zamlouvá a rád jsem si s ním zase sjel. Těžko ale mohu přehlédnout někdy drobné, někdy významnější ztráty ve srovnání s tím nejlepším, co je dnes v této třídě k mání. RS je zábavné a v určitých režimech i extrémně rychlé, v některých je ale jeho výkon právě kvůli orientaci na určité rychlostní spektrum nevyužitelné. Vlastně omezený repertoár využitelnosti pak nekončí jen zde, RS Cup je v podstatě „jen hot hatch”, z běžné využitelnosti standardního Méganu v něm mnoho nezůstalo.
Zejména v těchto dvou aspektech (a provozní efektivitě, dodal bych pro ty spořivější) jsou dnes na trhu lepší nabídky, zejména zmíněný Leon Cupra 280. Pro někoho může být předností Méganu, že je řidičsky zajímavý, i když z něj nedolujete tolik, to se mi ale nezdá jako tak podstatná hodnota, zvláště když snazší dostupnost dynamiky Cupry znamená i citelně lepší využitelnost vozu coby auta pro každý den. Ani to přece není k zahození.
Renault by mohl kontrovat cenou, jenže to nedělá a oproti Leonu je dokonce dražší. Méganu RS znovu skládám hold, děkuji mu za všechno dobré a srdečně ho zdravím. S jiným pocitem, než že pohádka jeho mládí spojená s kralováním mezi hot hatchi dané cenové kategorie se s faceliftem nevrátila a těžko už kdy vrátí, ale tento test uzavřít nemohu. Nemám, opravdu nemám vozu co podstatného vyčíst, nemohu ale přehlédnout fakt, že na trhu už se najdou i lepší auta tohoto ražení za dokonce ještě nižší cenu...
Cena
Základní cena testovaného vozu (Mégane RS 265 2014): 740 900 Kč
Cena testovaného provedení (Mégane RS 265 2014 + příplatková výbava): 860 300 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 3 000 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol, samosvorný diferenciál
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 254 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,8 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 312 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 387/1 462 kg
Užitečná hmotnost: 448 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda