Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Renault Mégane RS Cup 2012: hot hatche mu říkají šéfe
5.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Auta pocházející od Renaultsportu a lidi, kteří je staví, doprovází až magická aura. Je na faceliftovaném Méganu RS něco zázračného?
Přehled kapitol
My Cup of tea
Kvůli generační obměně řady ostrých hatchbacků momentálně poněkud prořídly, takže odpovědět na otázku, který z nich je momentálně nejlepší, se zdá být vcelku snadná. Rozhodnutí chtít Mégane RS nepokazí ani pohled do ceníku. Základ je za necelých 750 tisíc, i když určitě potřebujete dalších sedmdesát na ty sedačky, samosvorný diferenciál a... Hm, podvozek Cup. U něj je to poněkud složité.
Předně si myslím, že je od Renaultu nefér kombinovat LSD výlučně s tvrdším šasi. Na našich silnicích by ereso s poddajnějším zavěšením fungovalo o kousek líp. Aby ale nedošlo k nedorozumění. Mégane RS Cup není prkenný. Je vlastně k neuvěření, jak fantasticky můžou fungovat devatenáctky se sportovním podvozkem, když tlumiče ladí někdo, kdo tomu rozumí a dostane slušný rozpočet.
Takže i když strefíte díru nebo líznete pangejt, vůz to absolutně nerozhodí a ani zdaleka to nejsou takové rány, jaké slyší majitelé prémiových značek na velkých kolech. Takže ne, auto tím netrpí a kabině nevrzal jediný plast. Potíž je v tom, že tím může trpět posádka. Lidem s kinetózou bych doporučoval vzít si dvojitou než obvyklou dávku kinedrylu anebo raději nenastupovat vůbec.
Pokud ale chcete mít to nejlepší, berte jej kompletně tak, jak je.
Proč ho chtít?
Odpověď je poměrně snadná. Protože na trhu dnes neexistuje rychlejší a agresivnější ostrý hatchback. Pokud si jej ochočíte, můžete se královsky bavit nejen na Nordschleife.
Proč ho nechtít?
Důvody by se našly asi dva a tím je spotřeba a patrně až příliš tvrdý podvozek, ale minimálně druhá položka nakonec k tomuto vozu tak nějak patří.
Cena
Základní cena vozu (Mégane 1,6 16V Generation): 249 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Mégane 2,0 16V RS): 745 900 Kč
Cena testovaného provedení (Mégane 2,0 16V RS Cup + příplatková výbava): 863 700 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 3 000 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 254 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,3 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 299 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 387 kg
Užitečná hmotnost: 448 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 5 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 7 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 8 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 10 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999