Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Seat Ateca 2,0 TDI 4Drive: Škoda Karoq s trochou španělských mušek
10.4.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vyrábí se na úpatí Orlických hor a není tajemstvím, že je předobrazem Škody Karoq. Ateca je ale zajímavá nejen tím, že jde o crossover české výroby.
Přehled kapitol
Kamarádka s benefity
Říci, že Ateca stejně jako jiné Seaty apeluje mezi mainstreamovými značkami koncernu VW více na srdce než hlavu, by bylo asi přehnané a svým způsobem ke konstruktérům odpovědným za velmi dobré využití vnitřního prostoru možná i poněkud urážlivé. Je to v první řadě crossover, který má být nejdříve praktický, pohodlný, s dostatkem místa pro posádku i její zavazadla, což tohle auto téměř beze zbytku splňuje. Je tu ale i něco navíc, protože tohle auto objektivně je přesvědčivé i zpoza volantu.
Dá se řídit relaxačně a nezklame vás, když ale dostanete chuť šlápnout trochu víc na plyn, Ateca vzdorovat nebude, pokud nepřekročíte jistou mez. Chtějte po ní, aby se chovala jako hatchback, který svým vzhledem připomíná více než kterýkoli jiný crossover, a pohoříte. Začne se vzpírat a připomínat vám, abyste si zopakovali základy fyziky, její chyba to ale nebude. Kouzlit zkrátka neumí, ale na poměry své třídy se chová nadprůměrně a je dost dobrá na to, aby si udržela vyšší rychlosti v zatáčkách, než byste s ohledem na její výšku a orientaci zřejmě tipovali.
Může se vám to zdát málo, zkuste si ale vzpomenout, kolik crossoverů tohle umí. Na trhu jsou auta, která se jako SUV tváří velmi přesvědčivě, místo pohonu všech kol vám ale dají akorát pár centimetrů světlé výšky a spoustu nelakovaných plastů. Za příplatek.
Jinou otázkou je, jestli jsou takové dynamické schopnosti pro crossover či Atecu skutečně důležité. Připouštím, že po většinu času nikoli, stejně jako v běžných podmínkách těchto dní nevyužijete ani tu čtyřkolku. Tohle není skutečný sportovní vůz, ani pravý offroad, ale zkrátka kříženec všeho možného, který sice nic neumí perfektně, když na to ale přijde, chcete, aby nezklamal a alespoň fungoval v rámci svých možností. Ateca taková je a není to samozřejmost. Už proto si Seat přátelské plácnutí po zádech za tohle zaslouží.
Pokud vám některé ze zmíněných charakteristik připomínají více rozumnější Škodu než emotivnější Seat, nebude to zřejmě nemístný pocit. Škodovka už příští měsíc představí nový Yeti, který nebude jmenovat Yeti, ale nejspíše Karoq. A Ateca předem ukazuje, jak bude fungovat. Jen těch španělských mušek bude ještě asi o trochu méně...
Cena
Základní cena vozu (Ateca 1,0 TSI Reference): 468 900 Kč
Základní cena testované verze (Ateca 2,0 TDI 4Drive Style): 671 900 Kč
Cena testovaného vozu (Ateca 2,0 TDI 4Drive Xcellence): 717 900 Kč
Technická data
Motor
Naftový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,0 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 363 mm
Šířka: 1 841 mm
Výška: 1 625 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 589 kg
Užitečná hmotnost: 541 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 485 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 579 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch