Test Seat Ateca 2,0 TDI 4Drive: Škoda Karoq s trochou španělských mušek

Vyrábí se na úpatí Orlických hor a není tajemstvím, že je předobrazem Škody Karoq. Ateca je ale zajímavá nejen tím, že jde o crossover české výroby.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Seat Ateca 2,0 TDI 4Drive: Škoda Karoq s trochou španělských mušek

10.4.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Seat Ateca 2,0 TDI 4Drive: Škoda Karoq s trochou španělských mušek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vyrábí se na úpatí Orlických hor a není tajemstvím, že je předobrazem Škody Karoq. Ateca je ale zajímavá nejen tím, že jde o crossover české výroby.

Kamarádka s benefity

Říci, že Ateca stejně jako jiné Seaty apeluje mezi mainstreamovými značkami koncernu VW více na srdce než hlavu, by bylo asi přehnané a svým způsobem ke konstruktérům odpovědným za velmi dobré využití vnitřního prostoru možná i poněkud urážlivé. Je to v první řadě crossover, který má být nejdříve praktický, pohodlný, s dostatkem místa pro posádku i její zavazadla, což tohle auto téměř beze zbytku splňuje. Je tu ale i něco navíc, protože tohle auto objektivně je přesvědčivé i zpoza volantu.

Dá se řídit relaxačně a nezklame vás, když ale dostanete chuť šlápnout trochu víc na plyn, Ateca vzdorovat nebude, pokud nepřekročíte jistou mez. Chtějte po ní, aby se chovala jako hatchback, který svým vzhledem připomíná více než kterýkoli jiný crossover, a pohoříte. Začne se vzpírat a připomínat vám, abyste si zopakovali základy fyziky, její chyba to ale nebude. Kouzlit zkrátka neumí, ale na poměry své třídy se chová nadprůměrně a je dost dobrá na to, aby si udržela vyšší rychlosti v zatáčkách, než byste s ohledem na její výšku a orientaci zřejmě tipovali.

Může se vám to zdát málo, zkuste si ale vzpomenout, kolik crossoverů tohle umí. Na trhu jsou auta, která se jako SUV tváří velmi přesvědčivě, místo pohonu všech kol vám ale dají akorát pár centimetrů světlé výšky a spoustu nelakovaných plastů. Za příplatek.

Jinou otázkou je, jestli jsou takové dynamické schopnosti pro crossover či Atecu skutečně důležité. Připouštím, že po většinu času nikoli, stejně jako v běžných podmínkách těchto dní nevyužijete ani tu čtyřkolku. Tohle není skutečný sportovní vůz, ani pravý offroad, ale zkrátka kříženec všeho možného, který sice nic neumí perfektně, když na to ale přijde, chcete, aby nezklamal a alespoň fungoval v rámci svých možností. Ateca taková je a není to samozřejmost. Už proto si Seat přátelské plácnutí po zádech za tohle zaslouží.

Pokud vám některé ze zmíněných charakteristik připomínají více rozumnější Škodu než emotivnější Seat, nebude to zřejmě nemístný pocit. Škodovka už příští měsíc představí nový Yeti, který nebude jmenovat Yeti, ale nejspíše Karoq. A Ateca předem ukazuje, jak bude fungovat. Jen těch španělských mušek bude ještě asi o trochu méně...

Test Seat Ateca 2,0 TDI 4Drive: Škoda Karoq s trochou španělských mušek - 31 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 18Test Seat Ateca 2,0 TDI 4Drive: Škoda Karoq s trochou španělských mušek - 32 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 47Test Seat Ateca 2,0 TDI 4Drive: Škoda Karoq s trochou španělských mušek - 33 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 68

Cena

Základní cena vozu (Ateca 1,0 TSI Reference): 468 900 Kč
Základní cena testované verze (Ateca 2,0 TDI 4Drive Style): 671 900 Kč
Cena testovaného vozu (Ateca 2,0 TDI 4Drive Xcellence): 717 900 Kč

Technická data

Motor

Naftový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,0 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 363 mm
Šířka: 1 841 mm
Výška: 1 625 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 589 kg
Užitečná hmotnost: 541 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 485 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 579 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše