Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Citigo 1,0 MPI 55 kW: City ano, go už méně
13.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V segmentu miniaut začíná být pěkně dusno. Najde si v něm své místečko mladoboleslavská verze Volkswagenu up!?
Přehled kapitol
Šiklo by se více chuti do života
Pocit dobře investovaných peněz by ale Škoda Citigo měla vyvolávat hlavně ve městě a nejsem si zcela jist, že se jí to skutečně daří. Prostředí obklopující posádku je až na pár drobností víceméně v pořádku a plně odpovídá nárokům na městský automobil. Asi bych prominul i to řízení bez zpětné vazby, protože majitelům to bude z principu jedno a více ocení lehký chod volantu a opravdu dobrý rejd (vnější průměr zatáčení činí jen 9,8 m). Aby se ale Škoda mohla hrdě postavit vozům TPCA, Citigo by potřebovalo zapracovat hlavně na zpřevodování a reakcích plynu. Jinak bude to nadšeně znějící jméno povzbuzující vyrazit vpřed vstříc městské džungli vyznívat spíše jako pobídnutí k zakřiknuté projížďce.
Může cena zmíněné výtky nějak zmírnit? Ano, může, i když asi ne úplně a určitě ne tady a teď. Škoda sice slibuje základní cenovku 180 tisíc, což je plně srovnatelné s modely 107, C1, Aygo, i10 i Picantem, jenže za tyto peníze pořídíte základní výbavu Active se slabším 60koňovým motorem a první objednávky začne Mladá Boleslav přijímat až od ledna příštího roku. Dnes potřebujete minimálně 195 tisíc za střední stupeň Ambition a to nedostanete mlhovky (4 000 Kč), klimatizaci (16 000 Kč), ani rádio (4 500 Kč). Přeskočit cenu základní Fabie může být až nebezpečně snadné...
Základní cena vozu (Citigo 1,0 MPI, 44 kW, Active): 179 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Citigo 1,0 MPI, 55 kW, Ambition): 204 900 Kč
Cena testovaného provedení (Citigo 1,0 MPI, 55 kW, Ambition + příplatková výbava): 258 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosférický tříválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 999 ccm
Největší výkon: 55 kW (75 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 95 Nm při 3 000 - 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 171 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,7 l
Objem palivové nádrže: 35 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 563 mm
Šířka: 1 641 mm
Výška: 1 478 mm
Rozvor náprav: 2 420 mm
Pohotovostní hmotnost: 854 kg
Užitečná hmotnost: 436 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 251 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 951 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB