Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

29.7.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.

Kombinace hbitosti a praktičnosti

I když verze RS je nazývána sportovní, samozřejmě tato verze nebude trhat asfaltový koberec jako ryzí sporťáky. Tento model má velmi dobře naladěn podvozek, který i s obutými příplatkovými koly Neptune velikosti 18" palců, dokáže s přehledem pohlcovat rozličné nerovnosti, které české silnice nabídnou (samozřejmě nemáme na mysli prudký přejezd retardéru). Společně se stádem dvou set koní, které benzínový motorem produkuje a velkým zavazadlovým prostorem, vytváří model RS velmi povedený celek, který nabídne dobrou výkonovou rezervu při překonávání delších vzdáleností i určitou hbitost.

Dvoulitr má plynulý zátah přibližně od 1 800 1/min, ale teprve od 3 500 1/min více ožije a motor i jeho zvukový projev získají na síle a příjemně táhne až k hranici červeného pole. Velkou chválu si zaslouží velmi přesná a dobře odstupňovaná šestistupňová převodovka. Řadit lze lehce pouhými dvěma prsty, naopak perfektně ergonomický volant by nemusel mít tak účinný posilovač. I tak je řízení poměrně dobře čitelné.

Octavia Combi RS je i velmi praktickým vozem. Rychle a hbitě můžete přestěhovat až 1,620 m3 nákladu. Jen pozor na ostřejší výjezdy s naloženým kufrem, je to přece jenom předokolka s velkým zavazadelníkem, takže pocítíte omezenou adhezi přední nápravy.

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 8 - skoda_octavia_rs_combi_2009_02Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 9 - skoda_octavia_rs_combi_2009_01Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 10 - skoda_octavia_rs_combi_2009_03

Výkonný, nikoliv žíznivý

Mnohé z vás napadá, že přeplňovaný dvoulitr bude zbytečně „žrát“. Spotřeba paliva u tohoto vozu je otázkou momentálního přístupu ke stylu jízdy a intenzitě využití dynamiky motoru a tlaku na plynový pedál. V tomto případě je na vás jestli budete jezdit ostře, kdy se spotřeba pohybovala kolem 12 l/100 km, nebo nenásilně s dodržováním povolených limitů s případným předjetím, což znamenalo spotřebu příjemných 7,1 l/100 km (při rychlosti 130 km/ h motor točí pouze 3 000 1/min). Kombinace má za následek odliv cca 9 l benzínu na 100 km.

Otázka image

Nevím čím, to přesně je, ale vlastnit Octavii je mezi čechy velmi populární. Pokud jde o model RS, platí to dvojnásob. Nelze se tedy divit, že v bílé Octavii RS na efektivních osmnáctipalcových kolech Neptune s pneumatikami o rozměru 225/40, z nichž budou koukat rudé třmeny nevadnoucích ostrých brzd, uděláte na české silnici srovnatelnou, ne li větší parádu, než kdyby jste cestovali v nepohodlném exotickém supersportu.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše