Test Škoda Octavia III Combi a 4x4: liftback musí závidět

 | 54 příspěvků | 3.5.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Martin Mikoláš

Bez překvapení daleko nejl.. | 3.5.2013 21:19reagovat
avatar

Bez překvapení daleko nejlepší test kombíku, co jsem zatím četl, klobouk dolů. Hodně zajímavých informací a zjištění, ale nejvíc se mi líbí to video se silnějším TSI. Tak čistá jízda a přitom evidentně max rychlá. To auto začínám mít rád :-)

Nepřihlášený Karl von B.

To musi byt dost dobre aut.. | 3.5.2013 21:23reagovat
avatar

To musi byt dost dobre auto, kdyz takhle dopadlo navzdory neskryvanym predsudkum pana Jandy. Ale jo, dava to smysl, VW ma dobrou techniku a ve Skodovce s ni umi leccos udelat...

Nepřihlášený Maxxim

Profi test, to se musí nec.. | 3.5.2013 21:28reagovat
avatar

Profi test, to se musí nechat. Zaujal mě Pacman, toho jsem si nevšiml, velký smysl to vážně nedává. A ani jsem nevěděl, že rozdíl v objemu kufrů je jen 20 litrů, to je vážně o ničem. Ale rozdíly od liftbacku jsou překvapivý, nesázel bych na to, že liftback bude jednou takový. Kombi občas bývají lepší, než se zdá. Čtyřkolka je pro mě neprodejná, diesel nechci a automat taky ne, navíc není zrovna levná a 100 kg navrch...

Ale 1.8 TSI vypadá skvěle a 1.4 TSI taky dobře. I se mi místy zdá, že jede líp, ale to asi bude jen lepší návazností převodů. Každopádně spousta info, budu to muset ještě chvíli vstřebávat, ale díky za to.

Nepřihlášený Mare

Ta kočka je moc pěkná, to.. | 3.5.2013 21:31reagovat
avatar

Ta kočka je moc pěkná, to jste si přivezli z ČR?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený FBB

„Hlavně tam nezastavujte,”.. | 3.5.2013 21:33reagovat
avatar

„Hlavně tam nezastavujte,” takže jsme tam zastavili.

:D

Test se mi zdá nekompromisní a přesto většinou pozitivní. To asi nebude špatné auto.

Nepřihlášený RoVi

Reakce na: Ta kočka je moc pěkná, to.. | 3.5.2013 21:34reagovat
avatar

Na to vem jed, pan Janda určitě nedá bez kočky ani ránu ;-)

Nepřihlášený RoVi

Nechci zbytečně chválit :-.. | 3.5.2013 21:37reagovat
avatar

Nechci zbytečně chválit :-) Ale líbí se mi vaše videa. To s 1.8 je dost výmluvný a ani to se čtyřkolkama není špatný. 1.4 se tam přece jen trochu plácá. A pěkný fotky, nechcete z toho udělat pár hi res tapet? Asi bych nebyl sám, kdo by pár kousků užil :-)

Nepřihlášený xpert

veverka na tom videu mela.. | 3.5.2013 21:40reagovat
avatar

veverka na tom videu mela z prdele kliku, dobre se rozhodla za minutu dvanact :)) jinak neni co dodat, takhle ma vypadat poradny test.

Nepřihlášený Václav P.

Kombi jako push-up pro něk.. | 3.5.2013 21:47reagovat
avatar

Kombi jako push-up pro některé muže, to je docela trefné. Tenhle kombík je i pěkný, vážně se mi líbí, i jak jede, ale připlácet za něj nemíním. Půjdu do 1,4TSI v liftbacku, ale radši po tom 23. týdnu.

Nepřihlášený Petr

Moc pekne a na videu tipic.. | 4.5.2013 08:42reagovat
avatar

Moc pekne a na videu tipicky VW syndrom - Mam oktavku a kdo je viiiic.

Skoda ze do videa neni promitnuta rychlost nektere pasaze me prijdou ze jsou delane "jen" pro oci nas divaku.Jinak pan dokaze ridit a tak trosku jeho odvahu zavidim.

michalr

Díky za super test! Tady s.. | 4.5.2013 09:25reagovat
avatar

Díky za super test! Tady se aspoň člověk dočte důležité info pro řidiče a ne kolik to má simply clever řešení. Na základě všech testů tady jsem zvolil 1,8 TSI a začínám se těšit. Dotaz na p. Jandu: Co všechno mění ten driving mode u manuálu? Tuhost posilovače a odezvu plynu nebo ještě něco? Diky

Nepřihlášený MartinKKK

Test tradičně podrobný, do.. | 4.5.2013 09:39reagovat
avatar

Test tradičně podrobný, dobrý... Pro mě ale nejlepší v tom, že v rámci jednoho testu obsahuje testy ( doufám ) všech verzí Octavia Combi a že nebudou tyto ( doufám ) vycházet na pokračování jako seriál " Octavia za růžovými brýlemi " a bude víc prostoru pro testy jiných a ( doufám ) řidičtejších aut.

Nepřihlášený treke

Test p Jandu, vynikajuci... | 4.5.2013 12:10reagovat
avatar

Test p Jandu, vynikajuci. Ak ma auto zaujima, urcite ho hladam na autofore.. ci ho neotestoval p Janda. Vdaka.

Ale inak jre to so skodovkou. Ako nefanusik tejto znacky sa mi zda ze zo mna lezie uz aj zo zehlicky !! Ak skodovka chce takto pretiahnut ludi k sebe, je to zla strategia. Opakuje sa po H/K, ale je v inej pozicii...

Takze, ked otvorim kredenc, cumi na mna Octavia Kombi , zo zachoda Zruudster, otvorim chladnicku: Yeti .. este aj ta zehlicka vyzera ako Citigo...

Takze, nemam ziadnu 'agendu' voci Skoda Auto, ale po tech ich kampani typu "uhadni odkial na teba skoda vyskoci" ... asi zacinam ;)

Hm a je mi celkom luto ze som to napisal pod clanok p Jandu.

Nepřihlášený rohYpnol

Po přečtení mám na srdci n.. | 4.5.2013 15:33reagovat
avatar

Po přečtení mám na srdci několik věcí:

1) Předně chci pochválit test, to se povedlo

2) Nechci zde opět kritizovat za porušování předpisů, ale... Přejíždění přes dvojitou plnou,... autor se sice "poučil" a raději nastavil onboard kameru tak, aby nebyla vidět navigace ani budíky... Porušování předpisů je ale i tak více než zjevné...

Ale především:

3) Úvahy o novinářské kritice a úpravě a poctivějším odladění jsou sice hezké, ale to si autor OPRAVDU myslí, že Škoda pustí do výroby neodladěný produkt? Že při testování modelu ve Škodě opravdu nepřišli na to, jak lépe odladit liftback? Že pár řádků novinářské kritiky dokáže zlepšit to, co prošlo zkušebními testy? Ne já si tohle opravdu nemyslím... Pokud bych tohle připustil, pak bych začal mít pocit, že ve Škodě možná nevědí, co vlastně dělají... Museli mít reálný obraz o tom, jak se liftback se schváleným naladěním chová. Proto tato kapitola pro mě zůstává i nadále záhadou. S názory autora se neumím ztotožnit.

Nepřihlášený dubová kůra loupaná

Velmi dobrý test. Ale pros.. | 4.5.2013 16:37reagovat
avatar

Velmi dobrý test. Ale prosich bych něco ze střední třídy i pro ty, co nemíní kupovat škodovku. Např. Mazda 6. Díky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

9 článků jen na titulní st.. | 4.5.2013 20:03reagovat
avatar

9 článků jen na titulní stránce tohoto webu věnovaných firmě Škoda.Jak můžete psát, že je tento test dobrý.Nikdy nemůže být "dobré" něco co napíše někdo, kdo nahrává určitému výrobci více než jiným značkám. Pak není objektivní novinář a web je zaujatý a pomáhá pouze určitým. A je naprosto jedno zda se jedná o domácí značku.Žádný jiný web toto nedělá.V cizině si to nikdo ani nedovolí, protože jsou profesionálové. O to horší, když testy ostatních značkek jsou vždy negativní a páni redaktoři nedokážou přiznat, že na ně nějaká trapná a hnusná Š. nemá.Ani cenou ani designem ani kvalitou ani bezpečnostní výbavou ani technikou.Stačí kouknout na autoexpress, automotoudsport,autocar,topgear atd atd.

Nepřihlášený

Reakce na: Velmi dobrý test. Ale pros.. | 4.5.2013 20:04reagovat
avatar

Tohho se nedočkáte, ale určitě bude test mnoha dalších pozitivních testů této značky:-)

Nepřihlášený Petr

Pan Janda si v textu klade.. | 4.5.2013 21:56reagovat
avatar

Pan Janda si v textu klade otázku, o kolik je kombík se svými litry vzduchu nad roletou platnější než liftback.

Český národ není pouze národem chatařů a kutilů, ale také národem pejskařů. Pokud pravidelně vozíte psa a odmítáte si chlupy nebo blátem zas...at sedáky, vozíte je v kufru. O kolik lépe je zvířeti v autě když má rozhled, světlo a přístup k ohřátému nebo ochlazenému vzduchu z kabiny asi není třeba sáhodlouze vysvětlovat.

Ani kvůli početné rodině bych neměl potřebu kombík kupovat, ale pravidelně vozím psy ven za město, liftback není alternativa ani se sundaným platem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jenyk

Na polovině první strany j.. | 4.5.2013 22:58reagovat
avatar

Na polovině první strany jsem vyhasl. Děs běs. Ty nekonečné žvásty někoho zajímají? Příště prosím zkrátit na desetinu.

Nepřihlášený fgcgdf

neposerte se z tech skodov.. | 5.5.2013 02:15reagovat
avatar

neposerte se z tech skodovek, hned na prvni strance nekolik prispevku jen o skodovce, vite ze existuji i jina auta a mnohem zajimavejsi?

Nepřihlášený Kutálím se dokola

Ty testy jsou tu proto aby.. | 5.5.2013 08:01reagovat
avatar

Ty testy jsou tu proto aby natáhli na autoforum.cz co nejvíce lidí a je to dobře, protože autoforum se dá jediné číst

Nepřihlášený Václav B.

Pokud rodinné auto tisíckr.. | 5.5.2013 09:46reagovat
avatar

Pokud rodinné auto tisíckrát lepší volba je pro mě MPV!!!!

Nový GrandScénic nemá chybu a 5 let záruky 5 assistenčních služeb Comfort a 12 let záruka na karosérii a k tomu 350 l paliva zdarma.Tomu říkám perfektní nabídka. No paráda asi už je v rodině rozhodnuto.:-) Ve standardu výbavy plné auto.Né za 360000 prázdná krabica bez klimatizace v uchrchlané poruchové 1,2TSI a 2 roky zárukou. Vzhled, bezpečnost a cena to ani nemluvím

Nepřihlášený Krakatice padá z nebe

Renault je sračka | 5.5.2013 11:02reagovat
avatar

Renault je sračka

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Václav B.

Reakce na: Renault je sračka | 5.5.2013 15:29reagovat
avatar

Doporučiji ti prohlédnout si kvalitu nových modelů Scénic

IDNES statistika poruchovost ADAC 2012

a až na to budeš čučet povšimni si i vozů Škoda a hlavně korejců!!!!!!!!Ať víš co je sračka.

Nepřihlášený aikoN

Já osobně bych to zas tak.. | 5.5.2013 17:21reagovat
avatar

Já osobně bych to zas tak tragicky neviděl. Od uvedení testu nové Octávie do dneška, má Škodovka podíl v testech něco pod 20%, zbytek jsou jiné značky, což mi přijde v normě. Prostě je to "zdejší" automobilka a tak je jasné, že se bude propírat nejvíc.

Ve Francii taky budou mít většinový podíl v testech Citroeny, Peugeoty a Renaulty a Škodovka se objeví sem tam.

Nepřihlášený AXXO

Díky za pořádný test 1.8 t.. | 5.5.2013 17:58reagovat
avatar

Díky za pořádný test 1.8 tsi

Nepřihlášený petr

Kombikove hatecore... Kdyz.. | 5.5.2013 22:14reagovat
avatar

Kombikove hatecore... Kdyz tam dam kocarek, detske kolo, 2 tasky s kramama deti (my mame zhruba pulku tasky se zenou dohromady), plus mic, krosnu na dite atd. tak jsem daleko pres zadni sedadla.

Vytahnu sit, aby to nepadalo pri brzeni na deti a je to bozi.

S liftbackem bych si leda vylizal vyusteni strev...

Kdyz vezu vetsi vec, to same.

Pro nas proste jedine kombik, mozna pak MPV...

Nepřihlášený petr

Ted jsem si uvedomil, ze s.. | 5.5.2013 22:17reagovat
avatar

Ted jsem si uvedomil, ze si Janda sam protireci, na prvni strance, ze litfback a kombik uveze to samy a na druhy strance "Tedy její velký zadní převis a pochopitelně i naladění zadní nápravy tak, aby uvezla větší množství nákladu, které se do zavazadelníku vejde."

Tak vejde se vic nebo ne? Nebo jen placani?

Nepřihlášený DavidP

Ahoj, pořád mi není jasné.. | 6.5.2013 08:46reagovat
avatar

Ahoj, pořád mi není jasné jakou zadní nápravu má 4x4 2.0TDI - klikovku nebo multilink...

Kdo víte dík:-)

Zobrazit reakce..

michalr

Reakce na: Ahoj, pořád mi není jasné.. | 6.5.2013 10:53reagovat
avatar

Všechny 4x4 mají víceprvek

Nepřihlášený aikoN

Petr: dejme tomu, že u mal.. | 6.5.2013 12:55reagovat
avatar

Petr: dejme tomu, že u malých dětí se dá kombík pochopit i když spousta věcí mi přijde na převážení zbytečných (kolo, kočárek, balón). Pokud s tím jezdíš typicky na chalupu, radši bych místo příplatku za kombík koupil tyto věci dvojmo a jedny měl na chalupě. Pak by ses s rezervou vešel klidně i do hatchbacku s třeba taškama a krosnou.

Nepřihlášený Mino

petr: No já bych z kontext.. | 6.5.2013 13:21reagovat
avatar

petr: No já bych z kontextu těch vět pochopil, že v prvním případě hovoří o tom, že prostorově jsou na tom obě auta podobně (rozdíly ve velikosti kufru nepříliš velké) a v druhém případě hovoří o ladění podvozku s ohledem na škodovkou předpokládané větší využití kufru navíc. Formulaci sice nezvolil šikovně, ale nepřijde mi, že by si protiřečil, když hovoří o trochu jiných věcech.

Nepřihlášený

Reakce na: Ahoj, pořád mi není jasné.. | 6.5.2013 19:03reagovat
avatar

Tak to se právě pleteš.Na ostatních zahraničních webech mluví o svých značkách i o zahraničních ve stejném poměru.To, že tam mají více článků o vozech své produkce to ano, ale ne 10 článků o Golfu /Německo/ nebo určitě ne 10 článků o Megane/francie/.Prostě všechny ostatní značky mají tolik novinek, že mají psaního na celý web.Ne jak tady ti Škodováčtí přisluhovači co se snaží Škodovku vytahovat do nebes.Je to ubohé.Na jiných webech je to obyčejný průměrný "český" pekáč.Co web to drobný článek nebo test a věnují se mnoha ostatním značkám stejně a nezaujatě.A o kvalitě škodovky?? Pánové nikdy nepřiznají kolik už v servisech opravdu nechali.To majitelé Citroenů, Mazdy, Renaultu, Mitchibushi, Opelu a Fiatu jsou ti opravdu spokojení.Ne jen blbé

keci u chlastu v hospodě.Je to trapné a mrzí mě to za ostatní výrobce, jak trapně nadržují hnusnému Rapidu a Octavii.Spíš by se měli přejmenovat na skodaforum.cz.To by si tam mohli plnit sny.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený DavidP

Vazeni neprihlaseni ci bez.. | 6.5.2013 19:33reagovat
avatar

Vazeni neprihlaseni ci beze jmena.... proc sem lezete kdyz se Vam zde tak nelibi a spamujete jakekoliv diskuze... klasicka ceska malomyslnost lidi, kteři predpokladam jezdi ve dvacet let starych sunkach:-))

Kazdy mame pravo na nazor, ale Vy nam proste nutite ten svuj. Dekujeme odejdete!

Jinak MichalR dik za odpoved.

Nepřihlášený Palino

Test je super asi jediny c.. | 6.5.2013 21:42reagovat
avatar

Test je super asi jediny co pise presne ako si to predstavujem, takze nikomu a nicomu nefandi. Vsetci co kritizuju by si mali citat aj ine testy a zistili by, ze placaju nesmysly. Pan Janda napriklad spindal Golfa tak ako nikto este! Mam par otazok na autora, je tato Oktavia celkovo rovnako ticha v kabine ako golf???Ak nie co je hlucnejsie, podvozok, aerodynamicky hluk alebo motor? Dakujem.

Nepřihlášený Petrolhead

Dle mého děláte kvalitní a.. | 6.5.2013 22:36reagovat
avatar

Dle mého děláte kvalitní a velmi důkládné testy, ovšem Vaše nároky (a také pronesené závěry) se dle mého názoru velice liší od požadavků typických spotřebitelů testovaných vzorků. Jste na auta přísný, což je dobré pro zjištění limitů, ale např taková Octavia combi 2.0 TDI 4x4 určitě ani v kopcích není pomalé auto a drtivé většině lidí bude stačit, tedy spíš myslím, že jejího maximálního řidičského potenciálu se nikdy ani z 80% nedotknou, maximálně při nějaké extrémní situaci. Na jednu stranu vychválíte motor 1.2 TSI se 105k a poté řeknete o 150 koní dieselu, že dynamika je maximálně snesitelná. Pro Vás maximálně snesitelná, ale přemýšlejte, co chce normální člověk, co auto používá pro svezení se do práce a zpět, či na výlety s rodinou. Pro lidi, kteří chtějí dynamiku a zábavu jsou na trhu samozřejmě jiná auta. Nemám nic proti dieselům ani benzínům a benzíny mám samozřejmě radši, ale diesel mi přijde vhodnější pro lidi, kteří nepotřebují od auta nějaké zážitky nebo mají velké nájezdy nebo prostě chtějí jezdit za 5 místo 8, proč by prostě nechtěli, že ano... Taky mi chybí informace, jak se octávky chovají při zatížení 5 lidmi...Tedy... Mě ta informace nechybí, já si ji mohu najít jinde a kdybych chtěl auto kupovat, tak si to samozřejmě ozkouším a zjistím, ale nebylo by na škodu to zjistit a zahrnout do článku, alespoň u toho 2.0 TDI. (snad jsem to nepřehlédl)

Vím, že zřejmě chcete říct, že i ten 150k TDI je pro běžného uživatele dostačující, ale někdy Vámi vynesené závěry působí tak, že není. Prostě bych Octavii (všechny auta) hodnotil hlavně podle měřítek pro co byla stvořena a ne hlavně podle podle toho, jak jezdí rychlostí přes 150km/h někde na okreskách. Na to stvořena určitě není. Stejně tak nebudu hodnotit, jestli se na dovolenou dostanu v BRZ s manželkou, zavazadly, psem a třemi dětmi.

Jinak je Web aktuální, testy podrobné atd.. Akorát bych dával opravdu pořádný pozor, jak na těch okreskách jezdím, ať za to životem nezaplatí motorkář, turista nebo neosvětlené auto v protisměru..

mino21

Petrolhead: Dost si protiře.. | 7.5.2013 11:16reagovat
avatar

Petrolhead: Dost si protiřečíš. Právě to, co po autorovi chceš, mu vytýkáš. "Prostě bych Octavii (všechny auta) hodnotil hlavně podle měřítek pro co byla stvořena a ne hlavně podle podle toho, jak jezdí rychlostí přes 150km/h někde na okreskách."

Vždyť to právě dělá. Po 105koňové 1,2ce nikdo nechce nějakou závratnou dynamiku, ale on se jí dočká, proto byl ten motor chválen. Po 150koňovém dieselu by zase každý čekal výraznou dynamiku, ale on se jí nedočká. To ale přece neznamená, že 150k diesel je pomalejší než 105k benzin, když u prvního byla dynamika kritizována a u druhého chválena. Tak co vlastně chceš, když to tam už máš? Navíc mi přijde, že pan Janda velmi dobře (na české poměry) v testech prezentuje nejen své pocity, ale také objektivní hodnocení pro cílovou skupinu (jen ne každý čtenář to tam umí najít).

Nepřihlášený Petrolhead

Článkům rozumím, ale kdo s.. | 7.5.2013 12:03reagovat
avatar

Článkům rozumím, ale kdo si koupí oktávku 1.2 nebo klidně 2.0 TDI k tomu aby s ní řádil na okreskách? :-)

To, co jsem napsal NENÍ VÝTKA, spíš mě právě PŘEKVAPUJE, jak moc dopodrobna se autor zabývá jízdními vlastnostmi na limitu u Octavie pro masy, s kterým asi nikdo nebude řádit po silnicích jakoby jel s nějakým hot-hatchem jako Janda. A právě o to víc mi v recenzi chybí informace, jak auta jezdí zatížená 4 nebo 5 lidmi, což se bude stávat poměrně často, narozdíl od nějakého extrémního bláznění na okreskách. Ale říkám, nestěžuju si, recenze jsou jinak fakt vyčerpávající. :-)

Nepřihlášený Radek

Reakce na: Tak to se právě pleteš.Na.. | 7.5.2013 14:28reagovat
avatar

Nikdo tě to nenutí číst, pokuď to někoho nezajímá ať si čte o jiných autech a nebo navštíví jiný web.

Nepřihlášený ja

Co takhle otestovat vedle.. | 9.5.2013 23:19reagovat
avatar

Co takhle otestovat vedle Octavie i nový Passat a porovnat?

Zobrazit reakce..

jack daniels

Kdy bude test Dacie kombi?.. | 17.5.2013 08:16reagovat
avatar

Kdy bude test Dacie kombi? :-)

Nepřihlášený

Reakce na: Co takhle otestovat vedle.. | 24.5.2013 16:14reagovat
avatar

Sračka jako sračka

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Pan Janda si v textu klade.. | 29.5.2013 22:26reagovat
avatar

A taky národem cyklistů. A stačí 2 lidi + 2 kola a kombík nemá konkurenci (teď zrovna vozím kola v sedanu a nic moc).

Nepřihlášený Jerry

Zajímavé čtení. Ptám se al.. | 7.6.2013 08:09reagovat
avatar

Zajímavé čtení. Ptám se ale autora článku, proč je text zaplevelen tolika zbytečnými větami, nicneříkající vatou? Po druhé stránce jsem musel se čtením přestat a vizuálně si vybírat pasáže, které "nesou informaci". Dovedu pochopit, když bude článek sponzorován výrobcem, ale méně je někdy více!!!

Nepřihlášený Adam

Ten pán řadí děsným způsob.. | 7.6.2013 10:07reagovat
avatar

Ten pán řadí děsným způsobem. Dvěma prsty?To je frajeřina! :-( V autoškole by ho za to vyrazili.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Speedy

Hlavně aby to nerezlo. Mám.. | 19.7.2013 22:42reagovat
avatar

Hlavně aby to nerezlo. Mám Octu II a mám rezavý oba prahy za levým i pravým blatníkem. Nebylo to nikdy bouraný, tak nevím z jakýho plechu to soudruzi v Boleslavi dělaj.

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Ten pán řadí děsným způsob.. | 8.8.2013 09:45reagovat
avatar

Klid, joudo!

Nepřihlášený David P.

Ahoj, nemáte někdo zkušeno.. | 27.8.2013 15:42reagovat
avatar

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti se sedadly Dynamic? Už jsem si je sice objednal, ale vyzkoušeno nemám.. A pak se ještě chci zeptat na Anténu. Pokud není navigace či schránka na mobil, tak ext. anténa úplně chybí?

Dík za info a jinak super test. DP.

Nepřihlášený jonas novak

Dobrý den, chtel bych.. | 20.2.2014 22:14reagovat
avatar

Dobrý den,

chtel bych se zeptat kde je natáčeno video?

Diky za info.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše