Test Škoda Octavia RS TDI 2013: Rudá Svině

(+ videa) Naftové RS je v mnoha ohledech odvarem toho benzinového. I část předností, kterou sdílí s talentovanějším sourozencem, ale dokáže jízdu s ním činit výjimečnou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Octavia RS TDI 2013: Rudá Svině

24.12.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Škoda Octavia RS TDI 2013: Rudá Svině

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Naftové RS je v mnoha ohledech odvarem toho benzinového. I část předností, kterou sdílí s talentovanějším sourozencem, ale dokáže jízdu s ním činit výjimečnou.

Pro mě pořád nesmysl, rozmlouvat vám ho ale nebudu

Obvykle vás neseznamuji s tím, jak v průběhu testování měním na některá auta názor, tentokrát jsem to ale považoval za vhodné. Myslím si, že podobnou optikou může na RS TDI hledět kde kdo a pouhé svezení autem u dealera by v něm mohlo zanechat pouze dojem první. Projev RS TDI si ale zaslouží větší uznání, a to nejen v roli cestovního auta, jejíž důstojné zastání by mu mnozí hádali předem. Dokáže zapůsobit i tehdy, když s ním začnete zacházet jako s RS - díky svému naladění se dalece vzdaluje standardní Octavii III 2,0 TDI, které v jiných režimech nejednou připomene.

Auto si získalo můj respekt, umí být výborným cesťákem a pobavit klidně i na okruhu, navíc se projevuje velmi solidní provozní efektivitou, která vrhá lepší světlo na jinak problematickou 50litrovou palivovou nádrž. V mých očích to ale nic nemění na tom, že právě krom provozní efektivity a někdy zábavnějšího (leč ne tak precizního) podvozku nenabízí zhola nic, čím by zaujalo vedle celkově vyspělejší a vyrovnanější benzinové verze. Ta je podstatně rychlejší, snáze ovladatelná, více čitelná, komfortnější, prostě lepší. Kdyby bylo RS TDI levnější, dávalo by mi větší smysl, za příplatek 10 tisíc ale po mém soudu nestojí.

Dokáži si ovšem představit tisíce situací, které někoho dovedou k opačnému závěru a takovým zákazníkům mohu s klidným svědomím koupi schválit - RS TDI je zajímavé auto nabízející v některých ohledech podstatně více než standardní provedení téhož modelu. S tím, že v mnoha ohledech dostali ve srovnání s benzinovou verzí za více peněz méně muziky, se už budou vyrovnat sami...

Test Škoda Octavia RS TDI 2013: Rudá Svině - 40 - Test Skoda Octavia III RS TDI Combi 2013 026Test Škoda Octavia RS TDI 2013: Rudá Svině - 41 - Test Skoda Octavia III RS TDI Combi 2013 027Test Škoda Octavia RS TDI 2013: Rudá Svině - 42 - Test Skoda Octavia III RS TDI Combi 2013 032

Cena

Základní cena vozu (Octavia III RS 2,0 TDI 6 MT): 639 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Octavia III RS Combi 2,0 TDI 6 MT): 674 900 Kč (kompletní ceník)

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Test Škoda Octavia RS TDI 2013: Rudá Svině - 43 - Skoda Octavia III RS 2013 pilovy diagram 2 0 TDI 6 MT

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,7 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 449 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 412/1 487 kg
Užitečná hmotnost: 566 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.