Test Škoda Superb Combi 3,6 FSI Laurin a Klement: české nebe

Je to dnes největší, nejrychlejší, nejluxusnější a nejdražší škodovka. Může se český automobilový sen stát noční můrou konkurence?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Superb Combi 3,6 FSI Laurin a Klement: české nebe

27.2.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Škoda Superb Combi 3,6 FSI Laurin a Klement: české nebe

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to dnes největší, nejrychlejší, nejluxusnější a nejdražší škodovka. Může se český automobilový sen stát noční můrou konkurence?

Pojízdné promo dobré, racionální koupě horší

Jak povídaní o bohatě vybaveném Superbu Combi Laurin a Klement s motorem 3,6 V6 FSI a pohonem všech kol uzavřít? „Snad si nemyslíte, že si to někdo koupí,” chce se mi v žertu zvolat směrem k Mladé Boleslavi. Ale já si to vlastně opravdu nemyslím.

Pokud pomineme dodavatele škodovky, státní instituce a pár firem, kde si určitý manažer bude moci koupit auto s libovolnou cenou, ale jen značky Škoda, pak počet zákazníků takového provedení spočítáme na prstech jedné, maximálně dvou rukou.

Takovou verzi si ze soukromé klientely leda někdo, kdo je opravdu zapálený příznivce značky, chce to nejlepší a může si to dovolit, nebo někdo, kdo touží po relativně luxusním autě, ale nechce s ním příliš dráždit okolí. Jinak je třeba říci, že tento Superb svou cenou cenou dostává do sfér, kde jsou standardy jiné a on jím není s to z podstaty vyhovět. Pokud nemáte některý z výše zmíněných důvodů, museli byste být blázni, abyste si tohle auto koupili třeba místo BMW řady 5. Už třeba jenom kvůli tomu podvozku - pětka dokáže být komfortnější i jistější, to ostatně dělá třídu třídou.

To ale určitě neznamená, že by testovaný vůz byl špatný, nebo se mi svým způsobem nelíbil. Musím říci, že i líbil, Superb je obecně povedené auto s minimem nedostatků z hlediska „obvyklého vkusu” a taková auta vnímám kladně, ač jim osobně neholduji. Někdo si s nimi vyhrál, dobře věděl, pro koho je dělá a špičková motorizace ani bohatá výbava jejich kvality nepopírají. Stát tento Superb 800 tisíc korun, řeknu: jděte pro něj. Ale on stojí více než jeden a čtvrt milionu a tím už doráží na konkurenty, které nemůže zdolat.

Pokud je tato verze myšlena jako ukázka toho, co všechno dnes škodovka svede, pak uznale tleskám, před sedmnácti lety by mě to za volantem Felicie ani nenapadlo. Ale má-li být míněna jako vážný pokus ukrást trochu zákazníků BMW nebo Mercedesu, pak říkám: bohužel, možná příště.

Test Škoda Superb Combi 3,6 FSI Laurin a Klement: české nebe - 44 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 05Test Škoda Superb Combi 3,6 FSI Laurin a Klement: české nebe - 45 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 24Test Škoda Superb Combi 3,6 FSI Laurin a Klement: české nebe - 46 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 61

Základní cena vozu (Superb Combi Active 1,4 TSI): 604 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Superb Combi Ambition 3,6 FSI): 980 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Superb Combi Laurin a Klement 3,6 FSI): 1 108 900 Kč
Cena testovaného provedení (Superb Combi Laurin a Klement 3,6 V6 + příplatková výbava): 1 298 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový šestiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 3 597 ccm
Největší výkon: 191 kW (260 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 2 400 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 247 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,4 l
Mimo město: 7,8 l
Kombinovaná: 10,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 838 mm
Šířka: 1 817 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 761 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 736 kg
Užitečná hmotnost: 556 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 633 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 865 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.