Test Subaru BRZ vs. Peugeot RCZ 2013: řezník vs. elegán

 | 37 příspěvků | 22.5.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Embed

No konečně, už jsem myslel.. | 22.5.2013 20:34reagovat
avatar

No konečně, už jsem myslel, že PJ bude psát jen škodovky :-) Moc zajímavé čtení a videa opravdu radost skouknout, asi bych bral jedno i druhé.

Nepřihlášený M. Andrle

Sympaticky srovnané podle.. | 22.5.2013 20:38reagovat
avatar

Sympaticky srovnané podle schopností v extrému, to se mi líbí. A je i vidět z těch videí, že řídit BRZ je trochu víc praní a RCZ trochu víc hraní. Nečekal bych, že RCZ může myslet tak vysoko, ale beru to.

Nepřihlášený JSS

Test je klasicky na české.. | 22.5.2013 20:42reagovat
avatar

Test je klasicky na české poměry výjimečná expertíza, ale to se dalo čekat. Zaujala mě jiná věc, cena. Říkává se, jak je BRZ drahé, ale ono je levnější než RCZ a to je vedle toho přitom jen vyladěná 308. Auto s kardanem je o dost vyspělejší. Tak to jen tak, co mě zaujalo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

jen podekuju. hezky clanek.. | 22.5.2013 20:43reagovat
avatar

jen podekuju. hezky clanek a super videa, ty tady rikaj hodne.

Nepřihlášený RDC

Však jsem to minule říkal,.. | 22.5.2013 20:49reagovat
avatar

Však jsem to minule říkal, škoda marnit čas obyčejnou škodou, když má někdo schopnost takhle do detailu jízdně srovnat auta u kterých to málokdo svede! Ten jízdní styl je opravdu bravurní, líbí se mi schopnost ho uplatňovat prakticky na cokoli od kompaktu až po supersporty.

Nepřihlášený RoVi

Parádní test. Mám pocit, že.. | 22.5.2013 20:51reagovat
avatar

Parádní test. Mám pocit, že se začínám těšit na Caymana, ten někdy bude? :-)

Nepřihlášený Saxon7

Ta videa jsou fakt lahudko.. | 22.5.2013 20:56reagovat
avatar

Ta videa jsou fakt lahudkova, chtel bych umet aspon z tretiny takhle ridit. Kazdopadne z textu a vylozene piplani drobnosti je videt, jak jsou obe auta dobra i pro nekoho jako Pavel Janda. Kdo by to cekal v roce 2013. Pro me ale dobra zprava, za par let budou za pul darma :)

Nepřihlášený Robert Čepík

Vážně pěkný auta, jen mi n.. | 22.5.2013 21:00reagovat
avatar

Vážně pěkný auta, jen mi není úplně jasný, který je nakonec pro lamy :-) Tomu bych se rád vyhnul :-) Asi ani jedno, co? :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Vážně pěkný auta, jen mi n.. | 22.5.2013 21:04reagovat
avatar

ani jedno, jen s rcz musis jet pres 200, aby ses tak necitil :) pjanduv svet :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Robert Čepík

Reakce na: ani jedno, jen s rcz musis.. | 22.5.2013 21:08reagovat
avatar

Ono je to celkem pochopitelný, když vidíš tu samozřejmost při docela extrémní jízdě :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Ono je to celkem pochopite.. | 22.5.2013 21:11reagovat
avatar

chran buh, mne se pjanduv svet vzdycky libil. je to trochu jina liga, proto to od nej taky jako od malokoho beru nazory na auta.

Nepřihlášený Jim

Jasná volba. Klasika je sp.. | 22.5.2013 21:16reagovat
avatar

Jasná volba. Klasika je sporťák a předohrab nikdy nebude.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ministére

Tušil jsem po předchozích.. | 22.5.2013 21:20reagovat
avatar

Tušil jsem po předchozích testech malé rozdíly. Je opravdu zajímavé, jak jde jinými cestami dojít k podobnému výsledku. Škoda té převodovky u BRZ, je vidět i na videu, jak najednou otáčky padnou nesmyslně nízko a auto ztratí švih. Jinak zřejmě oprávněný vítěz.

Nepřihlášený Ministére

Reakce na: Jasná volba. Klasika je sp.. | 22.5.2013 21:22reagovat
avatar

Jo, jo, nakonec to tak i pan Janda říká. Ale faktické rozdíly jsou navzdory tomu evidentně malé. Docela by mě zajímal úplně přímý souboj.

Nepřihlášený TeeJay

Parádní test, místo učení.. | 22.5.2013 22:15reagovat
avatar

Parádní test, místo učení na zkoušku jsem si to prostě musel přečíst a videa zhlédnout :)

Takhle bych chtěl umět řídit, a ač se o to snažím, dieselová OII není schopná 200 km/h ani dosáhnout, zvlášť, když tu kolem nejsou na to cesty :)

Cením si pohledů na řazení, jak na pedály, tak na interiér.

Jen se bojím dne, kdy vám tam vběhne ve dvousekilometrové rychlosti srnka, to se nebojíte? Já podél lesa většinou nechci moc za 120, ale to je možná proto, že tady jsou lesy plný zvěře. Podél těchto okresek je to třeba jinak a také věřím, že máte vytipovanou bezpečnou trať, což se dá poznat i podle řídkého provozu (všiml jsem si jednoho auta přijíždějícího zleva ke křižovatce, ten musel koukat :D )

Díky za test, to je radost číst, lepší než knížky i počítačový hry :)

martinkkk

Díky za test. Mám k tomu m.. | 22.5.2013 23:35reagovat
avatar

Díky za test. Mám k tomu myslím co říct, protože RCZ mi už skoro 2 měsíce říká pane. Původně bylo ve hře více kandidátů, nakonec volba padla na RCZ a rozhodně toho nelituju. To co bylo napsáno v samostatném testu RCZ i tady v testu srovnávacím můžu podepsat. Ani po dvou měsících a skoro 6t najetých kilometrech (auto se chová čím dál líp) zdaleka nemůžu říct, že jsem došel na konec poznání a že mě auto už nemá čím překvapit. Spíš naopak. Jedna věc je ale faktem. Čím víc od něj chci, čím rychleji se jede, tím líp funguje. Limitem je můj respekt k autu, zkušenosti z ne zrovna dobrých zážitků a asi i trocha rozumu který díky zkušenostem pomalu přichází. Nejlíp se s ním jezdí po kvalitní okresce kde to je fakt radost. Dálnice je nuda v jakékoliv rychlosti a tak v klidu dám tempomat a užívám si mimochodem hodně slušný jbl muziky. Hodně lidí co se na auto přišlo mrknout se diví jak velký to má kufr. No jsme v čechách, tak každýho až na fajnšmekry zajímá co to stálo, za kolik to jezdí, jakej to má kufr a kde do toho beru naftu.... ehm tankuju 98 a výš :-) Ovšem co se týče každodení použitelnosti, tak RCZ je překvapivě hodně praktický auto. Dozadu se za spolujezdce vejde i dospělý s výškou do 170cm. Sedadlo i když je posunutý uplně dopředu tak vepředu zbyde pro nohy dost místa, vzadu taky, akorát na hlavu už to není nic moc. Vyřešit se to dá sednutím na bok. Nejdále jsem vezl dospělého 150km a bylo to tak akorát. Dva dospělí se vzadu taky vejdou, ale buď za cenu posunutí šoféra dopředu a nebo... No 20 kiláků přežijou a pak už chtějí vystoupit :-) Kufr to má podle mě "jako kráva". Jediný co teď řeším, jsou boty. Protože mám velikost 41 a v teniskách zkrátka a dobře nedosáhnu bezpečně z brzdy na plyn. Pata špička nejde, to bych si musel hnátu o 90 zlomit :-) Jedině to je v pohodě v Martenskách, ty maj širokou podrážku, ale zase v nich není cit. No dost bylo keců. Na závěr snad jen to, že RCZ je opravdu hodně podceňovaný auto a spousta lidí díky předsudkům o něj ani nezavadí. Typicky to jsou lidé pro které je jako vrc..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený v.

Reakce na: Díky za test. Mám k tomu m.. | 23.5.2013 10:50reagovat
avatar

Dospělého 150 Km a akorát? :-D To musel byt slušný masochista. Já jako majitel jel vzadu cca 30Km a měl jsem toho plny brejle a to měřím 172cm. Jinak spokojenost, až na některé debilní zvuky v interiéru, které mě teda hodně iritují. Najeto 28 000.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený spiderwolf

Paráda test, jak co se týče.. | 23.5.2013 11:55reagovat
avatar

Paráda test, jak co se týče obsahu, tak videí. U mne Subaru vede, svéhlavé, jízda produkuje emoce, motor slušný zvuk, navíc klasická sportovní koncepce. Peugeot ve mě nic takového nezanechal, přijde mi sterilní, až na design, to je krása, umělecké dílo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MartinKKK

Reakce na: Dospělého 150 Km a akorát?.. | 23.5.2013 11:56reagovat
avatar

No paráda, tak jsme dva s RCZ, všude okolo mají RCZ kluby a v Čechách nic. Nejsem teda zrovna příznivcem hromadných akcí, ale nějakou vyjížku ercézeťáků by nebylo marný zorganizovat.

Nepřihlášený MartinKKK

Reakce na: Paráda test, jak co se týče.. | 23.5.2013 12:01reagovat
avatar

No ono RCZ působí více elegantně a tím možná zastírá syrovost, ale ve skutečnosti je to hodně emotivní záležitost. Ovšem BRZ jakbysmet. Tady máme dvě srovnatelný auta s možností výběru a to je na tom myslím to pozitivní. Zaplať pánbu za to, že se ještě vůbec taková auta vyrábějí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený TF

K ceně RCZ - v permanentním.. | 23.5.2013 12:09reagovat
avatar

K ceně RCZ - v permanentním akčním ceníku osciluje kolem 650 tis, takže kompromisní volbu zmírní i malá úspora.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený TF

Reakce na: K ceně RCZ - v permanentním.. | 23.5.2013 12:27reagovat
avatar

Tak ještě doplnění - BRZ je za 709 tis. dosti oholené (manuální klima, 16" kola, chybí LSD, nelakovaná zrcátka a kliky??), plnohodnotný kus je tedy o 100 tis. výše. A připlácet 150 tis. za auto, co stejně nedokážu využít, to bych asi moc nerozmýšlel.

papi

Už asi 2 týždne sa teším n.. | 23.5.2013 13:42reagovat
avatar

Už asi 2 týždne sa teším na sľubovaný test Caymana a zrazu ľaľa, takéto prekvapenie!!! PARÁDA :)

Nepřihlášený v.

Reakce na: No ono RCZ působí více ele.. | 23.5.2013 13:47reagovat
avatar

Martine ja jsem take pro :) v Praze neustale potkavam jedno cervene RCZ, momentalne na prodej, ale majitel je asi mirne asocialni a snaha se s nim zkontaktovJinak vim, ze jsou nejaka RCZ na kladne, dalsi by melo jezdit nekde v usteckem kraji a tady v praze jsem videl jeste jeden bilej kousek. Zkusit zalozit stranky RCZ klub :) ale mam za to, ze spousta lidi si RCZ koupila ciste kvuli vzhledu a o nejakou hromadnou vyjizdku ani mit zajem nebudou. Mohu se ale mylit.

Nepřihlášený v.

Reakce na: No ono RCZ působí více ele.. | 23.5.2013 14:22reagovat
avatar

Martine ja jsem take pro :) v Praze neustale potkavam jedno cervene RCZ, momentalne na prodej, ale majitel je asi mirne asocialni a snaha se s nim zkontaktovat neni bohuzel mozna. Jinak vim, ze jsou nejaka RCZ na kladne, dalsi by melo jezdit nekde v usteckem kraji a tady v praze jsem videl jeste jeden bilej kousek. Zkusit zalozit stranky RCZ klub :) ale mam za to, ze spousta lidi si RCZ koupila ciste kvuli vzhledu a o nejakou hromadnou vyjizdku ani mit zajem nebudou. Mohu se ale mylit.

Nepřihlášený Ign

Poznávam trasu Kájov-Chval.. | 23.5.2013 14:44reagovat
avatar

Poznávam trasu Kájov-Chvalšiny-Lhenice. Bývá to tam celkem prázdný a asi nejlepší cesta na "vyblbnutí". Sám tam občas jedu z Lipna do Prahy (jednou se mi to podařilo pod 2hod). Doufám, že se tam s p.Jandou nikdy nepotkám v protisměru.. :-D

Nepřihlášený Snowman000

Tak jak ma nechal test GT8.. | 23.5.2013 14:49reagovat
avatar

Tak jak ma nechal test GT86 tak torchu napochybach a az sklamaneho z Toyobaru po tom cakani a vsetkych tych oslavnych testoch...tak ma toto porovnanie a aj vdaka BRZ, vratilo zase do pozicie, ze predsa by sa mohlo jednat o asi jedine auto, ktore by som si mohol casom dovolit a kupit ako nove a fakt sa na neho vedel tesit :) Takze PJ... dakujem :)

matoob

Autor pise: "Nejsem si ji.. | 23.5.2013 14:54reagovat
avatar

Autor pise:

"Nejsem si jist, jestli zrovna tohle bude někoho zajímat, ale ve spotřebě obecně by vzhledem ke koncepci mělo mít navrch Subaru. Fakt, že nemá, je pro Subaru resp. Toyotu horším vysvědčením, než se mi zdálo loni při samostatném testu GT 86. Relativně úsporná jsou obě auta, Subaru by ale mělo být lepší."

Mna to zrovna zaujima. Ako to je myslene, ze boxer 2.0 s vacsim objemom by mal byt uspornejsi ako preplnany radovy stvorvalec 1.6? Ja som myslel, ze ide prave o objem, pri economy rune predsa funguje aj turbo v podstate skoro iba ako atmosfera, kedze sa vobec nevytaca. Prosim o viac info, zaujima ma to. Dakujem

Nepřihlášený Ondřej

SUPER TEST! Řídil jsem obě.. | 24.5.2013 09:21reagovat
avatar

SUPER TEST! Řídil jsem obě auta. Myslím, že 1,6 od BMW je podstatně lepší motor. Určitě potentnější. Co takovej Lotus Elise CR? To bude asi lepší volba ne?

Nepřihlášený catana

Perfektni test a velice do.. | 24.5.2013 13:57reagovat
avatar

Perfektni test a velice dobre srovnani. Co se pise o BRZ mohu hodnotit z pohledu "bratra" v podobe 86tky. U toho auta hraje roli kolik ma najeto, potrebuje prvnich par tisic km aby si motor sednul a pak jede o neco lepe. To muze byt duvodem rozdilu 86 x BRZ, ciste jen o poctu kilometru daneho auta. Smekam pred p. Jandou, skvele napsane a vyborna videa. Jen uplne nesouhlasim s tou sestkou... me takhle zkracena celkem i vyhovuje, pokud se poklidne posunuju po dalnici, tak je to dlouha rychlost a postacujici. Naopak pri normalni jizde na okresce se nedostanu do situace, abych vyslovene potreboval radit 6tku... na takove rychlosti nemam ridicske schopnosti, abych to krouhal 200 :o)

Nepřihlášený Kajo

Určite by som volil Peugeo.. | 25.5.2013 23:17reagovat
avatar

Určite by som volil Peugeota, najmä pre prístup k zapalovacím sviečkam a kvôli elektrohydraulickému posilňovaču riadenia a kvôli hodnotnejšiemu interiéru.

Nepřihlášený Kobol

Ještě do toho srovnání při.. | 29.5.2013 11:02reagovat
avatar

Ještě do toho srovnání přidat (také opomíjený) Hyundai Genessis Coupe 3.8V6 ve verzi po faceliftu (350k 8AT) a je to komplet! ;-)

attack

http://www.youtube.com/wat.. | 4.6.2013 14:42reagovat
avatar

http://www.youtube.com/watch?v=oBPq7D28xGg

Nepřihlášený Adam

Otřesné. Jednou zabije seb.. | 7.6.2013 21:03reagovat
avatar

Otřesné. Jednou zabije sebe, nebo někoho jiného. Ty rukavičky jsou trapný stejně, jako způsob, jakým řadí.

Nepřihlášený Toutou

Adame, odpověděl bych něco.. | 8.6.2013 19:59reagovat
avatar

Adame, odpověděl bych něco racionálního, ale, zkrátíme to - mlč a šoupej nohama.

Nepřihlášený T3

Reakce na: Test je klasicky na české.. | 10.7.2013 17:01reagovat
avatar

Tohle je kardinální blbost. RCZ má s 308 společný maximálně znak na kapotě. RCZ není vlastně ani frazcouz, vyvinuli ho v Rakousku a pokud se nepletu, tak se tam i vyrábí.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše