Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale...

Subaru Forester prošlo faceliftem, který kromě drobností přinesl jednu historickou změnu - novou generaci benzinového boxeru. Jak funguje?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale...

22.8.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek

Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale...

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Subaru Forester prošlo faceliftem, který kromě drobností přinesl jednu historickou změnu - novou generaci benzinového boxeru. Jak funguje?

Stvořen pro české komunikace

Facelift znamená pro Subaru Forester mimo jiné také přepracovaný podvozek. Přední zavěšení kol bylo pozměněno a kvůli lepší jízdní stabilitě byl zvětšen rozchod kol. Popravdě řečeno se ale nejedná o žádnou radikální inovaci, protože kdybych si toto nepřečetl v tiskových materiálech, asi bych podle jízdního projevu změny na podvozku neodhalil. Forester se stále v zatáčkách poměrně hodně naklání a rozhodně s ním nemůžete projíždět okresky ve stylu pana Solberga. Třeba takový Opel Antara je po svém faceliftu skoro až zábavné SUV.

Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale... - 28 - Test Subaru Forester 20 XS 27Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale... - 29 - Test Subaru Forester 20 XS 28Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale... - 30 - Test Subaru Forester 20 XS 29

Obrovskou výhodou je ovšem chování podvozku na nerovnostech. Oproti konkurentům je tohle vlastnost, kterou budete jinde hledat jen velmi těžko. Foresteru je prakticky jedno, po čem jede. Uvnitř je pořád maximálně pohodlný, protože podvozek pohltí i české „pozimní“ (na silnicích je najdeme až do další zimy...) díry. Při jízdách po našich komunikacích jsem si tuhle vlastnost nemohl vynachválit.

Forester je ve své kategorii jediným exemplářem, který se nezalekne ani výletů do komplikovanějšího terénu. Přední nájezdový úhel činí 25 stupňů, ten zadní je ještě o dva stupně lepší. K tomu připočtěme stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem vylepšeným viskózní spojkou. Pokud byste potřebovali vyjet opravdu hodně prudký svah, pak se konečně dostane ke slovu také redukční převodovka.

Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale... - 31 - Test Subaru Forester 20 XS 30Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale... - 32 - Test Subaru Forester 20 XS 31Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale... - 33 - Test Subaru Forester 20 XS 32

Cena vcelku zajímavá

Subaru Forester s dvoulitrovým benzinovým motorem je základní model této řady s cenovkou od 589 000 Kč. Testované provedení 2,0 XS Comfort vás vyjde na 689 000 Kč, přičemž seznam příplatkových prvků je doslova miniaturní. Z pohledu pořizovací ceny jde o celkem zajímavou nabídku, protože s výjimkou navigace je součástí výbavy úplně všechno (navigace je součástí nejvyšší výbavy Executive).

Kromě zážehového dvoulitru nabízí Subaru k Foresteru už pouze naftový agregát, který je o rovných devadesát tisíc dražší. Z tohoto pohledu je trochu škoda, že zde není ještě nějaký silnější benzinový motor, protože základní a v našich končinách jediný „benziňák“ s Foresterem příliš nezacvičí. Absence širší nabídky motorů ale jasně odráží realitu všedních dnů. Na starém kontinentu si benzinové SUV pořídí pouze zlomek zákazníků, většina ostatních si jde rovnou pro diesel a já se tomu ani nedivím.

Konkrétně u Foresteru 2,0 XS se sice jedná o dobrý motor s rozumnou spotřebou a v takové Impreze by mohl být hodně zajímavou volbou, jenže tento automobil bude většina uživatelů používat na delší cesty a tam je Boxer Diesel lepší. Zaprvé je v reálném provozu svižnější, zadruhé si řekne o výrazně nižší příděl paliva a zatřetí má šestistupňovou a o poznání lepší manuální převodovku. Tohle všechno jsou důvody, proč preferenci dieselu chápu, příplatek za něj je ale vzhledem k ceně vozu dosti drastický a jeho cenu posouvá do docela jiných výšin. Nebýt jej, doporučil bych raději naftový motor, takto je třeba pečlivě zvážit, zda se vám opravdu vyplatí, nebo si za jeho ve zmíněných ohledech příjemnější projev jste ochotni připlatit tak vysokou částku.

Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale... - 34 - Test Subaru Forester 20 XS 05Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale... - 35 - Test Subaru Forester 20 XS 16Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale... - 36 - Test Subaru Forester 20 XS 42

Základní cena vozu (Forester 2,0 X Trend): 589 000 Kč
Cena základního testovaného i testovaného provedení (Forester 2,0 XS Comfort): 689 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný čtyřválec s protiběžnými písty uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 198 Nm při 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,4 l
Mimo město: 6,4 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 700 mm
Rozvor náprav: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 540 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 450 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 660 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.