Test Subaru Impreza STi: vlk v rouše vlčím

Dnešní doba nepřeje skutečně sportovním automobilům. S vidinou vyšších zisků dnes automobilky rády „zneužívají” jmen sportovních ikon pro označení vozů, které s jejich předchozími generacemi nemají mnoho společného, jsou ale zajímavé pro mnohem širší okruh řidičů. Subaru jde tak trochu proti proudu - i když nová STi přináší ústupky ke kompromisům, pořád je naprosto jedinečným sportovním náčiním.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Subaru Impreza STi: vlk v rouše vlčím

8.9.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Test Subaru Impreza STi: vlk v rouše vlčím

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dnešní doba nepřeje skutečně sportovním automobilům. S vidinou vyšších zisků dnes automobilky rády „zneužívají” jmen sportovních ikon pro označení vozů, které s jejich předchozími generacemi nemají mnoho společného, jsou ale zajímavé pro mnohem širší okruh řidičů. Subaru jde tak trochu proti proudu - i když nová STi přináší ústupky ke kompromisům, pořád je naprosto jedinečným sportovním náčiním.

Jde si za svým

Je tedy Impreza STi dobrým autem, nebo nikoli? Záleží na to, jak se na ni budete dívat. Pokud se na ni podívate pohledem běžného použití, není schopna vás okouzlit. Máte před sebou vůz někde na úrovni Peugeotu 308, tedy jakéhosi dobrého průměru třídy. Zpracování, použité materiály, vnitřní prostor, celková kvalita jízdy, to vše je z pohledu běžného spotřebitele zcela nevýrazné. Takové pohledy je ale třeba kategoricky odmítnout, Imprezu STi by si na normální ježdění koupil snad jen hlupák a srovnání s obyčejnými hatchbacky nedává smysl. Pro běžnou jízdu je sice STi použitelné, leč zcela nezajímavé.

I pokud byste si ji srovnali s běžnými hot hatchi jako je Ford Focus ST nebo Volkswagen Golf GTI, je to rána vedle. Zatímco tyto vozy jsou jen jakýmisi „vytuněnými verzemi” obyčejných hatchbacků, Impreza STi stále ponechává charakter zcivilněného sportovního auta. Tento rozdíl mezi tyto vozy staví vysokou zeď, STi udělá z jakéhokoli hot hatche běžných výrobců hračku pro děti - za skutečně náročných podmínek se zpráská jako psy.

A chleba se láme právě na tomto místě - zda tyto vlastnosti dokážete využít. Pokud nikoli, bude vám STi připadat jako nedotažený hot hatch, pokud ano, bude vám připadat jako vynikající sportovní náčiní. Ačkoli kvůli vyšší hmotnosti a měkčímu naladění není tak nekompromisní jako její předchůdci, je stále fantastickým sporťákem, který dnes prakticky nemá konkurenta. Na rozdíl od většiny konkurence je skutečným vlkem ve vlčím rouše, ostře vypadá a stejně ostře se i chová.

Nevýhody? Pro mě jednoznačně motor, být pod kapotou Imprezy atmosférický motor typu 3,2 R6 od BMW, byl by to dokonalý sportovní vůz i pro mě. Jenže Impreza STi bez přeplňovaného čtyřválce? To už by přece nebyla Impreza STi...

Technické údaje

Motor

Zážehový přeplňovaný čtyřválec typpu boxer
Objem: 2 457 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 407 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Šestistupňová ručně řazená převodovka. Pohon všech kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 13,8 l
Mimo město: 8,2 l
Kombinovaná: 10,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 415 mm
Šířka: 1 795 mm
Výška: 1 475 mm
Rozvor náprav: 2 625 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 590 kg
Užitečná hmotnost: 390 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 301 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 216 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě: (STi) 1 148 000 Kč
Cena testovaného modelu: 1 159 800 Kč

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše