Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce

Špičkovou verzí v nabídce modelové řady Legacy je sedan s přeplňovaným dvouapůllitrem chlubícím se výkonem 265 koní. Označení verze GT Sport navíc slibuje mnohé. Bude to všechno stačit na německou konkurenci?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce

28.6.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Špičkovou verzí v nabídce modelové řady Legacy je sedan s přeplňovaným dvouapůllitrem chlubícím se výkonem 265 koní. Označení verze GT Sport navíc slibuje mnohé. Bude to všechno stačit na německou konkurenci?

Subaru Legacy 2,5 GT Sport jsme přebírali s velkou zvědavostí a musím říci, že po zkušenosti s obdobně agilní Imprezou WRX jsem vůbec nevěděl co nás čeká. Jedno je však jisté. Šedá limuzína bude díky základní ceně přes milion korun na našich silnicích spíše výjimkou, většina zákazníků stále volí spíše praktičtější kombi nebo stylový Outback. Přesto díky mnoha decentním změnám karoserie (otvor pro přívod vzduchu na kapotě, dvojitá koncovka výfuku) a efektním osmnáctipalcovým litým kolům obutým do pneumatik o rozměru 225/45 jsme budili na silnici pozornost.

Ani uvnitř si posádka vozu nemá rozhodně nač stěžovat. Výbava i komfort špičkové verze Sport je na té nejvyšší úrovni a zahrnuje například i celokožené čalounění, střešní okno, přední el. nastavitelné sedačky, bezklíčový přístup, DVD navigační systém nebo parkovací kameru. Prostor pro zavazadla (486 litrů) je pak dobře přístupný zadním výklopným víkem.

Pojďme se však vrátit k technice pod kapotou. Zde uložený plochý přeplňovaný čtyřválec 2,5 litru disponuje největším výkonem úctyhodných 195 kW a řidiče potěší zejména nabídkou točivého momentu v nízkých a středních otáčkách (350 N.m v rozpětí 2 400-5 200 min). Navíc jeho sportovnost vynikne i po překonání zhruba 4 500 otáček, kdy další výkonovou špičku obstará turbodmychadlo, které je umístěno hned za výfukový kanál. Výsledkem je jeho hladký a konstantní nástup, což je při jízdě znát a nevadí, že motor je spojen výhradně se samočinnou pětistupňovou převodovkou

Pokud tedy budete chtít se Subaru Legacy 2,5 GT Sport závodit oceníte nejen ty, ale i systém SI-Drive, který upravuje mapu řídící jednotky podle tří zvolených stylů (Inteligent, Sport a Sport sharp). Po přepnutí na plný výkon umí celkem 1,6 tuny těžký japonský sedan zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost během 6,2 s a na dálnici umí ručička rychloměru hbitě utíkat až k číslici 240 km/h. a jedinné, co vás může při letu na vrchol trochu vyrušit je zvýšený aerodynamický hluk v oblasti kolem střešního okna. Stačí však zatáhnout stropní roletu a i tento drobný nešvar je pryč.

Čeho si však budete na tomto voze cenit asi nejvíce, jsou bezpečné jízdní vlastnosti a nabízený komfort. Díky symetrickému pohonu všech kol a nízkému těžišti si můžete ať už sportovní nebo plavnou vychutnávat celoročně bez známky jakékoliv nervozity podvozku. Nejvýkonnější Legacy totiž umí svůj potenciál přenést dokonale na vozovku za jakýchkoliv povětrnostních podmínek. Řidič se v jeho případě může spolehnout na přesnější řízení s hydraulickým posilovačem, tlumiče pérování od firmy Bilstein nebo celou řadu elektronických pomocníků včetně stabilizačního systému VDC.

Subaru Legacy 2,5 GT Sport je velmi bezpečný kultivovaný a kvalitně zpracovaný sedan, který vám jen tak nezestárne a z jeho používání se můžete těšit léta. Přiměřená cena 1 070 800 Kč (vč. DPH) vám přitom určitě radost nezkazí.


Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 1 - Legacy_GT_9Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 2 - Legacy_GT_8Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 3 - Legacy_GT_11Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 4 - Legacy_GT_6Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 5 - Legacy_GT_3Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 6 - Legacy_GT_1Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 7 - Legacy_GT_2Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 8 - Legacy_GT_5Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 9 - Legacy_GT_14Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 10 - Legacy_GT_13Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 11 - Legacy_GT_12Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 12 - Legacy_GT_16Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 13 - Legacy_GT_17Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 14 - Legacy_GT_15Test Subaru Legacy 2,5 GT Sport: špička ledovce - 15 - Legacy_GT_18

Technické údaje

Motor

Zážehový čtyřválec boxer 2,5 l
Objem: 2 457 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 600 ot./min
Největší točivý moment: 350 N.m při 2 400 - 5 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová samočinná převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 245 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,9 l
Mimo město: 8,1 l
Kombinovaná: 10,6 l
Objem palivové nádrže: 65 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 730 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1505 mm
Rozvor náprav: 2 750 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 633 kg
Užitečná hmotnost: 437 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 486 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Subaru Legacy 2,5 GT Sport): 1 070 800 Kč

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.