Test Subaru Levorg 1,6 GT-S: host nečekaný, přesto vítaný

 | 95 příspěvků | 4.3.2016 Mirek Brokeš
Reagovat

Nepřihlášený

Chtelo by to uvolnit video.. | 4.3.2016 23:26reagovat
avatar

Chtelo by to uvolnit video :) Mate ho povolene jen jako soukrome.

Nepřihlášený Tomáš

článek psaný na podzim?? | 4.3.2016 23:32reagovat
avatar

článek psaný na podzim??

Nepřihlášený

Poměr pohotovostní a užite.. | 5.3.2016 01:13reagovat
avatar

Poměr pohotovostní a užitečné hmotnosti dost zoufalý. Auto určené hlavně k vožení sama sebe. A k tomu povinné CVT. To se opravdu nemusí pokoušet do Evropy dovážet.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

Reakce na: Poměr pohotovostní a užite.. | 5.3.2016 07:30reagovat
avatar

napsal tabulkovej válečník.. :)

Zobrazit reakce..

vana

Reakce na: napsal tabulkovej válečník.. | 5.3.2016 08:02reagovat
avatar

MK: takže myslíš že to není pravda ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený fleggy

Na to, že autor měl auto c.. | 5.3.2016 08:17reagovat
avatar

Na to, že autor měl auto celý týden, je ve článku docela dost faktických chyb. Naštěstí je na webu dost jiných recenzí, protože podle této bych si ho nekoupil. Teď mám najeto 14tis. km a jsem spokojen.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zajíc

Reakce na: Poměr pohotovostní a užite.. | 5.3.2016 08:41reagovat
avatar

368 kg je na kombík opravdu velká zoufalost.

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Na to, že autor měl auto c.. | 5.3.2016 09:40reagovat
avatar

Např?

Nepřihlášený fleggy

např. funkce palubního počít.. | 5.3.2016 09:48reagovat
avatar

např. funkce palubního počítače (ujeté kilometry samozřejmě umí), popis režimu S a I, popis chování CVT. Za týden musel o tom autě vědět první poslední. Já o něm věděl víc po první zkušební jízdě...

Nepřihlášený Josef

Muzes být přesnější? | 5.3.2016 12:21reagovat
avatar

Muzes být přesnější?

Nepřihlášený fleggy

I v automatu můžeš v obou.. | 5.3.2016 13:48reagovat
avatar

I v automatu můžeš v obou režimech (S i I) řadit pádly pod volantem, pokud třeba chceš výrazně brzdit motorem nebo se chystáš na rychlé předjetí. Po ustálení jízdy se CVT zase přepne na automatiku a kontinuální převod.

V režimu S motor točí na číselně stejný převod cca +500ot navíc, převodovka jinak reaguje na sešlápnutý plyn a pocitově je to zkrátka jiné, živější (v autech se moc nevyznám, tak to nedokážu líp popsat).

Když se dá řadící páka do polohy M, tak se řadí jen pádly s tím, že auto nedovolí, aby se šlo do červených otáček nebo aby zdechlo při brzdění.

Těch šest virtuálních rychlostních stupňů nemá pořád stejný poměr. Zdá se mi, že v I a S se liší plus převodovka se přizpůsobuje jízdímu stylu a podmínkám (třeba připojený vozík).

Palubní počítač je bohatě konfigurovatelný, ale auto musí stát. Počet ujetých km se dá vybrat z nabídky zobrazitelných údajů.

Nepřihlášený fleggy

A ještě - převodovka řadí.. | 5.3.2016 14:23reagovat
avatar

A ještě - převodovka řadí hladce. Pro Evropu přidali "bonus" v podobě mírného cuknutí při řazení nahoru (prý to působí sportovně), ale zase platí, že míra cuknutí závisí na tom, jak moc je sešlápnutý plyn.

Osobně jsem s logikou převodovky až na ojedinělé případy spokojený. Ty ojedinělé případy se týkají prudkého zrychlování, kdy se může stát, že převodovka přeřadí (a cukne) těsně před dosažením kýžené rychlosti, kdy už dávám nohu z plynu. Ale to by musela umět číst moje myšlenky. Každopádně vždycky můžu přepnout na manuální řazení a ukázat převodovce, kdo je tady pánem :)

arnie j

Zdá se, že ta "emulace" še.. | 5.3.2016 15:19reagovat
avatar

Zdá se, že ta "emulace" šestikvaltu je tam spíš ke škodě než k užitku. Zato v CVT režimu se ukazuje, že je to efektivní způsob přenosu, protože 0-200 za 33s při tom výkonu a hmotnosti mi přijde jako výborný čas.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Brzdy na Subaru fungují od.. | 5.3.2016 15:41reagovat
avatar

Brzdy na Subaru fungují od 1997, na téměř 20 let starém autě jsou 4-pistek ve předu a 2-pístek vzadu. V dnešní době jsou automobilky rády, když mají kotoučovou nápravu i vzadu.

Nepřihlášený Denis

Reakce na: Zdá se, že ta "emulace" še.. | 5.3.2016 15:43reagovat
avatar

To by bol fakt pekný čas na ten výkon, ale ja vo videu vidím skôr 43s - aj to na tachometrových 200km/h

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

Reakce na: MK: takže myslíš že to nen.. | 5.3.2016 15:59reagovat
avatar

souhlasím s tím, že to není mnoho, nesouhlasím s tím, aby se vypíchla jedna hodnota a na základě ní se odrovnalo auto jako celek. S tím autem jsem jel a i přes nijak oslnivou dynamiku v přímce to auto jede neuvěřitelně v zatáčkách, poslouchá jak hodinky. A to za cenu dobře vybavené Octavie, pokud chceš nějaké srovnání, která i přes lepší dynamiku ani náhodou takhle nejede, obzvášť ne na mokru. To auto je stavený na 300k, a podle toho funguje, po nerovnostech jede ještě líp než STI.. Tohle by byla velká škoda nedovážet, nebýt toho, že jsem před půl rokem auto už koupil, tak jdu do něj..

Nepřihlášený fleggy

Klikaté okresky tomu sedí.. | 5.3.2016 16:12reagovat
avatar

Klikaté okresky tomu sedí nejlíp. Tam, kde jiní zpomalují na 70-80, tohle jede pořád svých 90-100 a vůbec "neprotestuje".

Nepřihlášený DDT

to je něco teda, relativně.. | 5.3.2016 19:22reagovat
avatar

to je něco teda, relativně těžký pekáč, 4x4 a k tomu čtyřválec, šestnáctistovka, s "věčně prokluzující spojku"... logika smýšlení asiatů je tak trochu zvláštní.

jak výše někdo psal, že autům moc nerozumí, a tak je s tím spokojený...

Nepřihlášený

Ja ho budem kupovať, jazdi.. | 5.3.2016 20:04reagovat
avatar

Ja ho budem kupovať, jazdil som na nom a s koncernom sa to nedá porovnávať. Chyba mu trochu výkonu ale to nie je neriešiteľný problém. Hlavne to vyzerá ako auto a nie nejaké kudrlinkate vozidlo navrhovaného frikolina...:p skúšal som kadečo ale toto auto za svoju cenu ponúka vela

Nepřihlášený

Navonaneho | 5.3.2016 20:05reagovat
avatar

Navonaneho

Nepřihlášený Josef

fleggy: zbytecne to hrotis.. | 5.3.2016 20:07reagovat
avatar

fleggy: zbytecne to hrotis. autor to mozna mohl vice rozvest, ale netvrdi nic, co by nebylo v souladu s tvym popisem. ze se tam da radit padly? k cemu to je, kdyz to evidentne skodi dynamice. dobre leda pro pocit.

jestli to tobe vyhovuje, prima. ja s Levorgem jel a to CVT mi tezce vadilo ve vsech rezimech. kez by to melo manual, v kombinaci s podvozkem by to byla bomba auto. takto jen jako rarita pro fandy.

Nepřihlášený fleggy

Nechtěl jsem nic hrotit. A.. | 5.3.2016 20:33reagovat
avatar

Nechtěl jsem nic hrotit. Autor píše, že v I režimu se používá kontinuální převod a v režimu S sekvenční. To prostě není pravda a jestli s tím jezdil, tak by to nemohl napsat.

Pro DDT - každý si může vybrat a já si vědomě zvolil tu "věčně prokluzující spojku". BTW ženám taky nerozumím, ale s tou svojí jsem spokojený už 30 let ;)

Nepřihlášený Josef

pokud si pamatuju, v zakla.. | 5.3.2016 22:44reagovat
avatar

pokud si pamatuju, v zakladnim nastaveni to je tak, jak je napsano v testu. ze si muzes v I radit padly je jen nadstavba a nikde nezaznelo, ze to neni mozne.

no je to jedno, koho to zajima, ten si to zkusi na vlastni kuzi a posoudi, jestli mu to sedi.

arnie j

Reakce na: To by bol fakt pekný čas n.. | 6.3.2016 00:21reagovat
avatar

Denis: Tak teda nevim, na co jsem odpoledne koukal :D Je tam vskutku asi 41s na 200 tacho... což je tak nějak očekávatelná hodnota.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Provo

Reakce na: Denis: Tak teda nevim, na.. | 6.3.2016 09:01reagovat
avatar

No očekávatelná moc ne, protože 41 sec. znamená, že kdejaký chrochták se základním dvoulitrovým dieselem tomu vypráší kožich.

http://www.zeperfs.com/en/duel6021-4662.htm

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: No očekávatelná moc ne, pr.. | 6.3.2016 10:26reagovat
avatar

Nesouhlasím, zkus někdy v tak hvězdném dieselu, jako je 2.0 Bitdi v Passatu akceleraci cca ze 160 na 220, zjistíš, ze zabere témeř 40 sekund. To auto je nad 160 km v hod nepoužitelné, ma dve turba a o dost koni vic.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Provo

Reakce na: Nesouhlasím, zkus někdy v.. | 6.3.2016 11:34reagovat
avatar

Plácáš kraviny, Passat BiTDI je z nula na 200 za cca 27 sec. a ze 160 na 220 je za cca 25 sec.

www.youtube.com/watch?v=89vfZFJm3XY

Nepřihlášený

Za A,jsem to sám zkoušel,.. | 6.3.2016 12:12reagovat
avatar

Za A,jsem to sám zkoušel, za B, na to upozorňují ve všech recenzích, tak o čem se tu bavíme?

Tak například i Drajf na streamu říká, že akcelerace ze 190 na 240 trvá úmorných 45 vteřin - má bývalá 1,8T byla o 17 sekund rychlejší.

To auto jede nad 160 tempem 1,6 turbo benzínu, takže řeči o tom jak si základní diesely jsou dost mimo mísu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Provo

Reakce na: Za A,jsem to sám zkoušel,.. | 6.3.2016 13:22reagovat
avatar

Ta čísla jsou odměřená řadou redakcí, takže si plácej co chceš. 2.0 BiTDI téhle 1.6 ujede v jakékoliv rychlosti a to rozdílem několika tříd. I základní 2.0 TDI 110kW podle měření evidentně ujíždí.

A ve všech recenzích jasně potvrzují, že BiTDI je nejschopnější současný naftový dvoulitr, který samozřejmě nemá na třílitry především kultivovaností a nenuceností podání výkonu, ale stěžovat si na dynamiku v rámci dvoulitrů je samozřejmě nesmysl.

Nepřihlášený

Nesrovnavam 2,0 bitdi a tu.. | 6.3.2016 14:00reagovat
avatar

Nesrovnavam 2,0 bitdi a tuto verzi, jen rikam ze diesel jaksi z podstaty neni ve vysokých rychlostech žádná sláva. 2,0 bitdi muzem srovnávat napr s 328i, čtyřválec cca stejne koni a tam je benzin o podstatný kus rychlejší, zpátky k tvym nesmyslum. Podle zdejšího testu 2,0 tdi Superbu, který váží stejne, i méně podle výbavy ve verzi 190 koni udela stovku za 35 -8 sekund video zde k nalezeni. Nevidím tedy v 41 sekund 1,6! Benzinu s 4x4 a CVT a pouze 170 koňmi nejaky propadák. Naopak dynamika neni zla.

Nepřihlášený Provo

Nevím proč stále srovnáváš.. | 6.3.2016 14:56reagovat
avatar

Nevím proč stále srovnáváš hrušky a jablka, 2.0 BiTDI je srovnatelný s 25d, pokud chceš srovnávat s něčím od BMW (btw, 28i se nedělá, dělá se 30i). A že výkonnější benzín bude rychlejší o tom není žádná diskuze. Ale 28i je zcela jiná liga než Subaru 1.6, takže relevance tvých příkladů je nula. A znovu, verze 2.0 TDI 110 kW ujede tomuto Subaru, je to přesně odměřené, odkaz jsem dal. Samozřejmě 140kW ujede daleko víc. On ten motor 1.6 totiž není zázrak ani ve srovnání s benzíny konkurence, asi nejblíže je 1.8 TSI a ta Levorg seřeže jak malého psa.

www.zeperfs.com/en/duel6021-4684.htm

dokonce má problém udržet se s motory o 20hp slabšími

www.zeperfs.com/en/duel6021-5621.htm

Takže jeho dynamika je ve třídě hodně podprůměrná.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

Reakce na: Nevím proč stále srovnáváš.. | 6.3.2016 15:40reagovat
avatar

na dálnici mu TDI ujede, v pořádku, někdo si potřebuje honit triko, ale zkus se na to auto podívat jinak. Neni to traktor, ale sametovej benzín, který ti vykouzlí úsměv z toho, jak se dá vodit po okreskách. Vyvážení a reakce jsou příkladný. Já nevim, proč má pořád někdo potřebu nervovat se s tím, že mi ujede na dálnici upocenej kravaťák, ať si táhne třeba v p.del, mě tohle auto dává jasnej smysl pro toho, kdo si chce udělat o víkendu radost a přes týden ho dá manželce aby odvezla děti :) A jestli mi CVT vadila? Absolutně ne, lehoučká principiálně jednoduchá a dobře odladěná převodovka. Dvojspojka je principielně přímočařejší a o něco rychlejší, ale co už, nemůže být všechno stejné..

Nepřihlášený MK

Reakce na: Nevím proč stále srovnáváš.. | 6.3.2016 15:49reagovat
avatar

takže ohledně dynamiky, v tom odkazu mají 9s, ale zrychlení dle tabulky je za 8,7s, a za další těch 170k jde na všechna 4 a auto je téměř o 150kg těžší než 150k passat. V čem je problém? Dynamika ve třídě je naopak zcela průměrná, ale jak už jsem napsal, tohle auto neni o tom jak jede v přímce, zkus si to nejdřív projet a sundej předtím koncernový brýle.. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Viktor

Byl jsem v minulosti jeden.. | 6.3.2016 18:10reagovat
avatar

Byl jsem v minulosti jeden ze slepych fanousku subaru. Odpustil hodne, a jeste vic prehlizel. jezdil jsem od Leona 1800 turbo, pres Legacy 92, 94, 96, az po Outback 99 2,5 Automat (celkem asi 10 subar). Podvozek, kvalita (i kdyz archaicka) interieru byly vzdy dobre, neotrely design a hlavne 4x4. I kdyz jejich pindy o trvale 4x4 u automatu byly opravdu zcestne. Trvalou 4x4 mely jen 5kvalty, automaty byly spinane a postupem casu blbly. Vsechny subara byly olejnicky, brzdy nahov.o. Teda brzdilo to dobre, ale kazdych 10-15tkm jsi mohl davat novy kotouce i ty velmi drahe. Vyzkousel jsem vsechno. 5ti kvalty knucely jak starej gazik (modely 05-06 kazdejch 60 tkm repase prevodovky) a automat byla vzdy sazka do loterie. No, po 15ti letech jsem vystrizlivel. Posledni Legacy outback 99 slo rovnou do srotu, nikdo to nechtel ani zadarmo. A to stalo novy 1.140.000 CZK. Tj 14 let a 250tkm dost intezivni udrzby a pak rovnou na vrakac. Dost trapne. V roce 2006 jsem koupil tehdy zcela nove Sorento 2,5CRDi, nyni mam zcela bezproblemovych 240tkm a je videt, ze to jde i jinak, velke diky na vyrobce Kia, udelali jste super auto. Kdyz manzelka odvazela jejiho Outbacka v r. 2013 do srotu, rekl jsem, ze mi uz nikdy nesmi Subaru do baraku. Subaru ma podvozek dobry, ale celkove to je sra.ka, technika hokus pokus, olejnicka a super drahe dily. Manzelka ma nyni RAV4 r. 2004 2,0 D4D (stejny system pohonu 4x4 jako subaru) a velka spokojenost. Nic nekňučí, brzdy jdou jak mají, žádný subaru-fórky. A ještě jeden tip pro subaristy-chudáky s automatickou prevodovkou, ktera neradi, anebo blbe, resp blbe pridava zadni pohon ... Vymente olej, filtr a pridejte MATHY-TA (dejte si to do googlu). Rozjel jsem s tim dve zcela mrtve aut prevodovky, ktere me staly na opravach v subaru po 15 tisicich (tedy zadny opravy v pravem slova smyslu ... jen pokus o vymenu cidel, nejaka diagnostika apod. zaver byl vzdy... musime vymenit prevodovku, cena 100.000 czk, mame to objednat?) A ja tam dal lahvicku za 800 a po 1000km se to chovalo dost pouzitelně, a po 5000km radil..

Nepřihlášený MK

Tak poslední subaru z roku.. | 6.3.2016 19:26reagovat
avatar

Tak poslední subaru z roku 99, aha, ale to bylo před 17ti lety..

Nepřihlášený Provo

Reakce na: takže ohledně dynamiky, v.. | 6.3.2016 22:14reagovat
avatar

Já jsem reagoval jen a pouze na konstatování dobré dynamiky. Ta je prostě na benzínový turbomotor 1.6 v dnešní konkurenci podprůměrná. Nijak nezpochybňuji zbytek auta, především dobrý podvozek. Kdyby ta 1.6 byl nějaký základ, tak neřeknu ani popel ale takto je to pro mnoho lidí prostě podmotorované a v dnešní konkurenci se bude prosazovat velmi složitě, ne proto, že mu nařeže nějaký čmoud, ale proto, že ten kdo jde po benzínu a dá mu přednost i přes vyšší náklady na provoz v porovnání s naftou, tak od toho benzínu čeká i nějaký výkon (to vždy Subaru nabízelo, třeba 2,5T ve starých modelech sice papkalo, ale jelo jako z praku). Kupovat si zdechlý benzín byť do jinak dobrého auta bude velmi menšinová volba.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Viktor

jo, jenze pred 3 i lety t.. | 6.3.2016 22:16reagovat
avatar

jo, jenze pred 3 i lety to bylo 14. a za 14 roku myslim pri velmi dobre udrzbe a pouze 250tkm u auta s porizovaci cenou pres 1 mio czk je to zoufala ostuda. jenze u tech subar to byla stale stejna pisnicka. a pred dalsimi jsem byl varovan. kamarad (reditel nejmenovaneho podniku) mel tehdy novy subaru m 06, 5ti kvalt, na 60tkm prevodovka KO. Coz mi bylo i potvrzeno samotnym technikem u subaru, ze na to trpi a odrazoval me od dalsi koupe. tehdy jsem se rozhodl pro sorento a dobre jsem udelal. jiny subara zase trpely na odchazeni lambdasondy (02-04). dokud bylo auto v zaruce, lambdu vymenili, ale neodstranili pricinu. takze jamile auto vyjelo ze zaruky, moh sis zacit stradat do kasicky na dalsi lambdu a to kazdych 7-25tkm a stalo to 7tkc.byl problem v programu ridici jednotky. a v soucasne dobe autum neverim vubec. vsechny ty EGR ventily a ruzne emisni hokus pokusy je pekne naprd. A dieselove subaru taky nebyla vyhra. ba naopak. Byl to pruser a velikej. A popravde receno v tomto segmentu (kombi 4x4 stredni trida) nevim co bych koupil. nejlepe nejaky dvoulitrovy auto z roku 1990. to byly auta. mel jsem accorda s 450tkm a predl si jako kotatko. moje sorento ma nyni 9 let bezproblemoveho provozu. jenze cenu, kterou chci asi nedostanu, protoze jsou zase vsichni poprdeny, ze se to sere, tak blbnou na kvadrat (s cenou). tak to asi dopadne tak, ze dcera dostane toyotu rav, manzelka si vezme sorento (protoze je fakt super) a ja jsem si na podzim koupil RAM 1500. jelikoz evropsky reseni (VW, nissan, toyota atd) = pickup 3 tuny = 2,0 tdi biturbo apod. a na 60 tisicich z toho vyskacou perka. i kdyz ten RAM je s V6 TDi s VGT turbem, samozrejme EGR system a vstrik adblue. To by v tom byl cert, aby se neco nepodelalo. Doufejme ze ne. Ale zpatky k suba ... nikdy vice cumelice. A chci videt, jak jim ty CVT najedou 200tkm a hlavne kdyz s tim budou tahat vleky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Viktor

Reakce na: Já jsem reagoval jen a pou.. | 6.3.2016 22:32reagovat
avatar

To provo: Tak on ne kazdej musi nutne stale zavodit. Fakt je ten, ze jsem od Hondy byl zvykly na nejakou dynamiku (mel jsem treba Accord 2,2 M 1992). Prechodem na dvoulitrovy subara s linejma 115k bylo ze zacatku trochu utrpeni, ale da se s tim zit. Stejne k cemu 2,0T nebo 2,5T, kdyz musis kazdejch 350km k pumpe. No to by me nebavilo. Na spotrebu 9-12 litru jsem zvykly a pocitam s tim. Ale 17-20 je nesmysl. K cemu. Myslim, ze u kombika stredni tridy staci bohate 150k, na dalnici muzes stejne jen 130kmh. A ty udavane spotreby dneska je stejne pitomost. Kdyz pak prijde normalni provoz, auto s 1,3t vahy sblafne kolem 7 litru, at uz je to 1,2tfsi nebo jina sbesilost. A za 6,5-8 litru jezdi u muj jungtimer Honda Accord Aerodeck 2,0 EXi z roku 1987 se 115k. Kdyz jedu po statnici s provozem, tak jde i pod 6 litru. A co tedy za tech 30 let vymysleli? nic, jen pitomosti, co se ser.u, a misto aby to bylo stale lepsi, tak je stale jen horsi a horsi. Auta maj 200k nebo 280k ... a k cemu proboha? 170k u variatorovyho subaru je to az moc, protoze to bude jen zdroj vysokeho opotrebeni. Klidne bych to uskrtil na 150k.

Nepřihlášený Petr

Tak každej kousek se nepov.. | 6.3.2016 23:01reagovat
avatar

Tak každej kousek se nepovede no, já mám se SUBARU i Hondou super zkušenosti, jinou značku jsem nikdy neměl (kromě teda jedné škodovky ale chybovat je lidské) a nikdy mít nebudu. Hondy jsou supr usporný auta se solidní dynamikou a subara zase vyjedou vsude a pokud se nejedna o diesel nebo automat, jsou i spolehlivé. Toď moje poznatky z těchto aut: civic 92 (92kw 6l/100), civic 94 (92kw 6l/100), civic 93 (92kw 4x4 6,5l/100), civic 96 (66kw 4,3l/100), civic 99 (84kw 6,5l/100), Impreza 96 (155kw 8l/100), Impreza 95 (202kw 14l/100), forester 06 (169kw 11,5l/100).

Nepřihlášený Viktor

no civica jsem mel jen dva.. | 6.3.2016 23:32reagovat
avatar

no civica jsem mel jen dva. byly na me moc maly. ale ano, 1,5 civic m 1988 90k spotreba 4,3 statovka, beznej provoz, i predjizdeni. zadnej problem. proto rikam, co tech 30 let vymejslej? se subaru jsem byl moc trpelivej. ale neverim, ze bych mel smulu u vsech 10-ti kousku, co jsem za tech 15 let (co jsem jim obetoval) mel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

Reakce na: Já jsem reagoval jen a pou.. | 7.3.2016 08:44reagovat
avatar

to jak se auto bude prosazovat nech jeho osudu. Kupodivu ale jde o základní motorizaci, a bohužel s ohledem na emisní normy v EU taky i vrcholnou. V Japonsku je k dispozici verze 2.0 DIT s 300k. Pokud bys žehral na to, že nenabídli i další variantu, pak pochop, že jde stále o malou automobilku. Zatímco koncern a další automobilky mají na sražení emisí celé flotily městská prdítka, tak po Subaru by každý asi chtěl sporťák. Jednoduše řečeno, automobilce se nevyplatí sem jiná auta dovážet, proto zkončilo Legacy GT. Nehledě na to, že v US a jinde jsou k dispozici verze 3.6 atmosféra. Taková je realita. Komu se to nelíbí, kupovat nemusí..

Nepřihlášený MK

Reakce na: jo, jenze pred 3 i lety t.. | 7.3.2016 08:58reagovat
avatar

já tě chápu, prošel jsem si podobnou frustrací u jiné automobilky, kde se začlo sypat naprosto vše po mechanické i elektronické stránce, chápu, že Subaru nemůžeš ani cítit. Ale zkus se na to podívat trochu víc z nadhledu, problémy najdeš naprosto všude. Myslíš si snad, že dnešní do nebe vyhoněný benzíny vydrží 150tis a více. Auta jsou dnes spotřebáky a automobilky potřebují vydělávat a klient se chce nechat hýčkat. Jaký problém byl s TSI, jak odcházejí motory u BMW. Pokud bys pročítal podrobně, věděl bys, že problémy jsou a budou. Samozřejmě se to neděje tak často, abys měl vždy problém, ale nastat může, stejně tak jako si neměl problém s KIA, a ostatní ano. Podívej, máme v rodině 2010 Legacy GT, 265k, najeto 110tis., často dostává čočku a na tom autě se za těch 6 let nestalo VŮBEC nic, jen pravidelný servis. Ani ten olej to nežere, zcela v normě. Po mých zkušenostech jsem pro manželku vzal 2.0 atmo Forestera 2015, najeto zatím jen 25tis, ale taky zcela bez problémů. Za poslední pravidelný servis v 15tis jsem zaplatil necelé 4tis. s DPH. Tím nechci říct, že se auto nijak nepokazí, věštit neumím, ale nám všem nezbývá než doufat, každá automobilka má svoje "citrony" ;) Přeju hodně šťastných kilometrů a ať auta drží ;) Ještě odbočím ohledně zrychlení, tak např. A5 z 2010 se 180k a pouze přední hnanou nápravou a manuálem z 0-100 za 7,6. To je ten rozdíl mezi Levorgem 4x4 a 170k s CVT tak strašný? ;)

Nepřihlášený Viktor

no ja nevim, proc tu tak b.. | 7.3.2016 13:07reagovat
avatar

no ja nevim, proc tu tak bedujou nad akceleraci. 9 sec z 0 na 100 mi prijde pouzitelne. mimochodem 9 sec ma i moje nova RAMka. ale rozhodne to nebyl kupni argument. myslim, ze dynamika je dostacujici a kdyz nekdo bude chtit zavodak, tak at si koupi dodge charger se 707 konma a ma pokoj v dusi. je to samozrejme vec nazoru. moje sorento ma myslim 11-12 sec, ale do kopce na 4ku zatah jako prase (400Nm kroutak). Takze ono je vse relativni. Me by to urcite stacilo. Ale CVT by byl duvod to nekoupit. Ne kvuli principu, ale protoze to bude nejpozdeji na 150tkm omlety a oprava bude stat tak 50-60 tisic. takze neprodejny, nebo drahy (na provoz).

Nepřihlášený fleggy

Záruka 5 let/200tis. km vče.. | 7.3.2016 13:12reagovat
avatar

Záruka 5 let/200tis. km včetně CVT. Pro mně je 5 let maximum, než jde auto pryč, takže obavy nemám.

Nepřihlášený Viktor

... zo je jako kdyz si kou.. | 7.3.2016 13:16reagovat
avatar

... zo je jako kdyz si koupis Tourana na plyn uz od fabriky a ted jsem koukal na vox.de (pořad automobil) a tam ukazovali, jak jim ty plynovy nadrze pod autem reznou. za 5 let neprojdes STK. oprava 5000 EUR + dalsi opravy spojene s problemy s plynem. pan rikal, ze oprava ma stat 9000 eur. VW samozrejme dela mrtvyho brouka, presto, ze je spousta pripadu, kdy auto vybouchlo pri plneni. Az kdyz se televize v tomto pripade zacala zajimat o konkretbi pripad, VW najednou poslalo manika, aby to okouknul a najednou to slo. Jen chci rict, treba v pripade toho plynu, k cemu usporne reseni na spotrebu, kdyz to pak na druhym konci stoji raketu. Proc zase u subaru davaj CVT, kdyz s tim v minulosti byly jen problemy. Jasne, ze provoz auta neco stoji, a oprava dvouhmoty, kondenzatoru klimatizace, brzdy-kotouce atd vzdy prijde a je to normalni. Ale principialni problemy uz od vyroby nesnasim.

Nepřihlášený fleggy

Kromě jednoho jediné přípa.. | 7.3.2016 13:34reagovat
avatar

Kromě jednoho jediné případu jsem nenašel, že by někdo měl problémy se subaráckým CVT. Diesel boxer by průšvih, ale Lineartronic? To tedy slyším prvně...

Nepřihlášený subarista

"v Levorgu budete mít stra.. | 7.3.2016 14:22reagovat
avatar

"v Levorgu budete mít strach, že vám zůstane v ruce. Kdo to ale běžně dělá?" Leda čeští novináři. "Sice umí ukázat průměrnou spotřebu a rychlost a dokonce i tlak turba, ale už vám neřekne, kolik jste přitom ujeli kilometrů." Ale umí, stačí si to v palubáku správně nastavit. "Pro ně má Subaru v nabídce režim Sport, který nejen že přiostří plyn, ale hlavně z CVT na oko udělá klasický šestistupňový automat." V režimu Inteligent to funguje úplně stejně, jen hranice kdy začně odřazovat sekvenčně je posunutá o 5 %. Jel vůbec s tím autem autor? "Zapomeňte na veškeré bláznění a najednou máte pod rukama dynamicky smysluplné auto. Převodovka udržuje motor v optimálních otáčkách tak, že to stačí na držení se s davem, přitom je na palubě klid. " A proto se autorovi zřejmě zdá, že moc nejede. Ale on jede, stačí občas mrknout na rychloměr. "Také spotřeba se drží v rozumném rozmezí 7 - 9 l/100 km. Ovšem pokud se neudržíte, pojedete klidně i za téměř 30, přičemž poměr zábavy plynoucí z rychlé jízdy a nákladů daných spotřebou se bude blížit nule." Jasně, ale při opravdu kalbě, bude brát třicet a víc jakékoliv auto včetně třípísmenkových model evropských výrobců. "jenže Levorg se primárně prezentuje jako bezpečný rodinný vůz, ne alternativa pro hothatch." Hurá, pochopil! ;-)

Nepřihlášený

Reakce na: no civica jsem mel jen dva.. | 7.3.2016 15:52reagovat
avatar

10 "kousků" - za 15 let. Pokud byly zcela nové?? Jinak u těch zhuntovaných z druhé nebo třetí ruky je nesolidní kritizovat firmu.

Nepřihlášený Viktor

meli jsme s manzelkou kazd.. | 7.3.2016 18:58reagovat
avatar

meli jsme s manzelkou kazdy svoje, takze se pocet nasobil. No jinak nevim, jak druha ci treti ruka ovlivni to, ze z motoru chcije olej vsema dirama. ze vsech. vice ci mene. spise vice. zrejme asi proto, ze prvni majitel neudelal co mel, tj. nechat vyndat motor a presimerinkovat. delal jsem to ja, myslim, ze jsme meli venku tak 4 motory. subaru rika 1x za 100tkm. jenze to nevydrzi ani 50 a uz to zase olejnickuje, pekne kape na vyfuk a kdyz zastavis na krizovatce, je to fet jako prase. zrovna tak neradici, nespinajici automaty nebo knourajici 5ti kvalt. mel jsem hondy accord 1,6/2,0/2,2 (modely od r 80-92), mazdy 626 2,0 GTI/2,2 4x4 a zadne auto se nepotykalo s tak zavaznymi problemy, jako subaru. Netesnost motoru? jsem neznal. Knourajici spatne radici prevodovka? jsem neznal. Problemy s poddimenzovanymi brzdami? jsem neznal. OK, znal jsem reznouci lemy vzadu a reznouci tlumic vyfuku. Ale tak zasadni konstrukcni nedostatky, jako u subaru, to jsem nezazil. A auto, ktery je udelany na 100tkm je sracka. Kvalitni auto se pozna podle toho, ze subaru-problemy objevi tak na 250tkm, jestli vubec. Mel jsem nekolik Hond se 450tkm a vice, a po prodeji vim, ze najezdily dalsich 200tkm a jediny problem byla koroze. A ne to, ze kdyz zaparkujes tak pod motorem mas do rana metrovou kaluz oleje.

Priznavam, taky jsem byl zalaskovanej, a myslel, kdovi co nemam, ale kdyz zhodnotim svou paletu asi 50ti aut za svou 36 letou praxi, tak subara byly hodne spatne, nejelo to, celkove velka spotreba (i kdyz jsem mel jeden kousek, ten jel na "šourala" za 7), dost dost drahy dily. Jedina vyhoda ... byla 4x4. Jenze dnes uz dela 4x4 kde kdo, takze se nemusim nechat tejrat subarem, protoze jsou lepsi auta. A kdyz budu chtit paradni rodinny 4x4 kombi za mega, tak si koupim nový sorento, super vybava, 200k, klasickej automat nebo 6ti kvalt se sedmiletou zarukou. Je mozne, ze subara zase posunuly dal, ale prekotne technicke zmeny ve me nebudi duveru. Preberte si to jak chcete.

Nepřihlášený Viktor

Zhuntovany ... co to zname.. | 7.3.2016 19:14reagovat
avatar

Zhuntovany ... co to znamena zhuntovany? Mas na mysli, kdyz taham se sorentem vleky 1,8-2,8 tuny? Asi tak 70% vsech najetych kilometru? Prvni rok jsem natahal 70tkm, druhy rok jsem natahal 50tkm, po 9 letech mam 240tkm. Motor přede jako koťátko, turbo není slyšet, převodovka také ne, kardan nemá vuli, brzdové kotouče vydržely do 200tkm. Motor je zespodu suchý a výfuk není rezavý. Když to prodám tobě, tak to je to zhuntované? Blbost. Je to auto v perfektnim stavu s 240tkm na tachu a jediný, co me ted zajima je udelat antikorozni ošetření a nastrik spodku.

Zhuntovany auto je s roztrhanym vnitrkem, bourany auto spatne opraveny, auto bez prubezne udrzby. Ale jsou veci, ktery se na aute proste nesmi objevit, i kdyby s tim jezdil dement s IQ 50.

Nepřihlášený MK

tak proč sis pořád dokola.. | 7.3.2016 20:23reagovat
avatar

tak proč sis pořád dokola kupoval 10 subaru, když je to takový střep? Na co v životě potřebuješ otáčet tolik aut, 50?? Některý lidi prostě nepochopim..

Nepřihlášený fleggy

Se divím, že Subaru ještě.. | 7.3.2016 21:01reagovat
avatar

Se divím, že Subaru ještě nezkrachovalo, když vyrábí jenom šunty. Musím varovat kolegu, co má 11 let starého Outbacka. On ten blázen je s ním spokojený...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

Reakce na: Se divím, že Subaru ještě.. | 7.3.2016 21:52reagovat
avatar

vysvětli to těm chudákům v USA, Kanadě a Austrálii, kde do servisu to mají často jak mi z Prahy do Blavy, a kde pokud auto klekne, jdeš pár dní domů pěšky, že je to krám :)

Nepřihlášený DDT

tak tady si někdo naivně m.. | 8.3.2016 00:36reagovat
avatar

tak tady si někdo naivně myslí, že jej pětiletá záruka uchrání od problémů... ptázka je, jestli daný pán již někdy zkoušel takovou záruku uplatňovat v praxi?

jako subaru mě nijak nezajímá, nicméně nepochopím proč k danému autu nedodají cca 250 koní dvoulitr s šestistupňovou manuální převodovkou - prodejů by měli 100x tolik...

Nepřihlášený Viktor

to MK: a tak ono neslo o z.. | 8.3.2016 09:48reagovat
avatar

to MK: a tak ono neslo o zavady, ktere by auto zastavilo. ale dost to obtezovalo zivot. co se tyka vyspelych kontinentu ... kazdy vime, ze tam auto je vetsi spotrebak nez u nas. takze zahodit a koupit novy/dalsi.

take kdyz se vcitim do kuze soucasnych fanousku a ctou moji reakci ... rozumim. kdyz bych se nachazel uprostred subaru-euforie, ve ktere jsem byl pred 10-ti lety, taky bych si asi klepal na celo. nyni, kdyz mam sirsi zkusenosti a nadhled (sundal jsem ruzove bryle), tak to vidim vsechno trochu jinak a zkusenost predam dal takovou, jaka byla. napr drive (95-2000) bych si o Kiu neoprel ani kolo. Sorento M95-96 (jeste bez VGT turba) me ohromilo. Autom. spinane 4x4, redukce, podvozek, spotreba plus minus 9-10 litru. Giganticky nadimenzovane brzdy. Proste to pro me ze subaru legacy byl vstup do jine galaxie. Duvod k takove zmene bylo hlavne tahani tezkeho vleku a Sorento bylo jedine rozumne, co umelo utahnout pres 2,5 tuny. A to panove levou zadni.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Viktor

oprava: Sorento M 2005-06 | 8.3.2016 09:50reagovat
avatar

oprava: Sorento M 2005-06

Nepřihlášený

Reakce na: to MK: a tak ono neslo o z.. | 8.3.2016 09:58reagovat
avatar

Takže problém nebyl ani tak v SUBARU, jako v tom, že potřebujete obyčejný "tahač".

Nepřihlášený Viktor

no změna zamestnani k tomu.. | 8.3.2016 11:40reagovat
avatar

no změna zamestnani k tomu prispela. ale zajima te muj zivotopis nebo technicke zkusenosti? ano, s vekem clovek zacne premyslet jinak a z cilu, jako byly subaru legacy 2,0 turbo s 200ps nebo kolik to tenkrat bylo, přes mazda xedos 2,3 v6 kompresor s 211ps, accord 150ps, přes lenochody legacy 2,0, jsem skončil u tahace, protože ho bylo potřeba, i když zvladne jet rychleji a levneji nez legacy 2,0. ale nemuzu rict, ze by me tenkrat az tak strasne vadila mala dynamika, spise to byla serie tezko odstranitelných problemu. dnes mam ještě většího tahace, ještě pomalejšího (na 170kmh je omezovac), a nezbyva jen rict ... uvidíme, co RAM 1500 V6 TDi pripravi za prekvapeni. nicmene, když to shrnu, tak obdobi Accordu, obdobi mazda 626, obdobi Legacy, obdobi Sorento ... je u me Legacy jasny propadak. Doufejme jen pro soucasne a budouci majitele subaru, ze se nebudou muset potykat se zavaznymi technickými problémy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pk

Reakce na: Na to, že autor měl auto c.. | 8.3.2016 12:07reagovat
avatar

ja som na 99,9 percent rozhodnty ze ho berem, viete mi prosím dat info o relanej spotrebe ja myslim ze do osem by nemal byt problem fungovat ale predsa mnohi novinári pisu ze to mozne nie je.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vh

Reakce na: ja som na 99,9 percent roz.. | 8.3.2016 12:50reagovat
avatar

Jezdím dlouhodobě za 9,3, ale je v tom hodně dálnice. Při tachometrovych 140 bere cca 9, při 110 jezdí za 6l. Takže asi by se na 8 dostat dalo, ale byla by to taková nuda, že to buď nevydržíte nebo bude toho auta až škoda.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený fleggy

Reakce na: ja som na 99,9 percent roz.. | 8.3.2016 12:56reagovat
avatar

Já teď pořád točím trasu: po dálnici Olomouc - Brno - Bratislava a zpátky Bratislava - Kúty (D2) a pak okresky přes Kyjov, Kroměříž, Přerov. Celkem necelých 400km a spotřeba podle PP 8.2 až 8.5, v reálu je to o půl litru víc. Čili víceméně jako píše VH.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mates

Reakce na: no změna zamestnani k tomu.. | 8.3.2016 23:52reagovat
avatar

Viktor: nijak nerozporuju špatnou zkušenost, ale přidám proti tomu svoji - mám teď na benzínovém Forestrovi MY2012 natočeno 250tkm, a jediná závada zatím bylo axiální ložisko spojky. Obložení i kotouče se musely měnit na 180tkm. Nikde žádný olej neteče ani nekape, akorát se musí dolívat, protože to má předepsáno 0W-20. Pětikvalt s redukcí bez probémů, nekňučí ani nic jiného - jasně, převodovka v oltávce chodila lehčeji. Ale závad jsem při stejném nájezdu a stylu jízdy měl na oktávkách a passatech mnohem víc, než na Forestrovi. Takže za mne zatím hodnotím kladně, a jestli našetřím na Levorga, rád do něj půjdu, testovací jízda mne dost přesvědčila. Přeji mnoho šťastných kilometrů se Sorentem, to zas není můj šálek kávy. Ať do dobře jezdí a drží, M.

Nepřihlášený ladis77

no nevim, mame doma 2 suba.. | 9.3.2016 09:38reagovat
avatar

no nevim, mame doma 2 subaru a naprosta spokojenost, a rozhodne nemam problem uznat nejakou chybu k urcity znacce (mama outbak 2005 - najeto 250, a ja mam wrx 03, najeto 130, obe auta kupovany jako jety) kazdy auto ma svoje specificky zavady, ale na prevododvku sem jeste nesahl(u wrx teda jo, ale to byla moje chyba a preci jen je provozovano v jinym rezimu nez jako daily car, cena opravy 4tis), olej zere do 1l/15tis, na outbacku sem delal zamky a pod zadni lambdu nastavec a je pokoj. pohadky o potrebe novejch katu za 30 sem se vysmal..... emise na jednicku, az se na technicky divili .....brzdy dostacujici, kotouce se nekroutej, desticky drzej, .... bud si mel pech na plecky a nebo je chyba mezi sedackou/volantem. i tak nechapu pri ty nespokojenosti vystridat 10 aut jedny znacky a porad na ni nadavat :) kazdej je spokojenej se svym,. kamarad ma OI 66kw a pro nej to je modla, rano to ohrejva 10 minut, pak ujede 10km a chladi to zase 5minut, ale max rychlost byla 70 ....lidi sou ruzny :D

Nepřihlášený

Reakce na: Jezdím dlouhodobě za 9,3,.. | 9.3.2016 10:46reagovat
avatar

:)) dik

Nepřihlášený pk

Reakce na: Já teď pořád točím trasu:.. | 9.3.2016 10:51reagovat
avatar

tiez dik za info, ja jazdim vacsinou po tocivých okreskach v okoli tatier a dlhsie cesty cez polsko kde tych dialnic tez vela nie je.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený fleggy

Reakce na: tiez dik za info, ja jazdi.. | 9.3.2016 11:52reagovat
avatar

PK, od úterý 29.3. jsem do pátku v Popradu, tak se můžeme domluvit na demonstraci, jestli se ti to hodí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pk

Reakce na: PK, od úterý 29.3. jsem do.. | 15.3.2016 10:18reagovat
avatar

to by bola parada, to by som rad pocul nejake info od majitela, vies mi dat nejaky kontakt na seba mimo diskusie?

Nepřihlášený fleggy

Reakce na: ja som na 99,9 percent roz.. | 16.3.2016 09:15reagovat
avatar

Zkus se zaregistrovat na subarufanclub.cz a pak mi poslat soukromovou zprávu. Nick tam mám stejný.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pk

Reakce na: Zkus se zaregistrovat na s.. | 29.3.2016 18:44reagovat
avatar

som na fore ale vsetko mi schvaluju najdes ma ako hellotatry

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený fleggy

Reakce na: som na fore ale vsetko mi.. | 30.3.2016 17:03reagovat
avatar

Poslal jsem ti dva maily. Doufam, ze dorazily bez problemu.

Nepřihlášený Arnie J

Reakce na: Já jsem reagoval jen a pou.. | 4.4.2016 17:28reagovat
avatar

Trochu opožděně, ale musím ještě reagovat na přispěvatele Provo. Já žádnou dobrou dynamiku nekonstatoval, napsal jsem, že to jede očekávatelně. Což vzhledem k hmotnosti, 4x4 a automatu je tvrzení, o kterém nelze polemizovat. Tečka. FWD Passatu s manuálem samozřejmě stačí na totéž menší výkon.

Nepřihlášený doktor

ackoliv mám subo rád, za t.. | 26.12.2016 13:41reagovat
avatar

ackoliv mám subo rád, za tyhle peníze bych si asi vybral něco jiného (golf variant gti, Octa RS, Leon cupra, ...)

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama