Test Subaru WRX STi vs. Opel Astra OPC 2012: Concorde vs. kosmická loď

 | 24 příspěvků | 9.10.2012 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Mathis

Surprise, surprise, čekal.. | 9.10.2012 20:23reagovat
avatar

Surprise, surprise, čekal jsem to samý co autor, tedy jasnou převahu Sti. Hlavním rozdílem ale nakonec asi bude ta dlouhodobost a pak asi chování v zimě. Test je fakt super, i ty videa to moc pěkně dokumentují, obě auta jsou pořádný stŕely.

Nepřihlášený RoVi

Hezký. Jednoduchost a klas.. | 9.10.2012 20:25reagovat
avatar

Hezký. Jednoduchost a klasika proti tak trochu vyumělkovaný moderně. Ale Opel evidentně i umí. Není to úplně podle očekávání, ale myslím, že pro hardcore fans Subaru není Opel alternativa :-)

Nepřihlášený Jakub Šach

Nádherný test, jedno auto.. | 9.10.2012 20:29reagovat
avatar

Nádherný test, jedno auto lepší než druhé. Skvěle napsané, nafocené, natočené... Bude víc srovnáváků? :)

Nepřihlášený Embed

Opel překvapil, ale stejně.. | 9.10.2012 20:35reagovat
avatar

Opel překvapil, ale stejně bych bral Subaru. Líbí se mi ta neotesaná svalanost. A na tom videu to auto prostě lítá ještě víc než OPC...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rox z Doks

Zajímavý čtení, Opel je mi.. | 9.10.2012 20:40reagovat
avatar

Zajímavý čtení, Opel je mi čím dál sympatičtější. Ale OPC bude asi muset uspět ještě ve spoustě podobných testů, aby ho někdo bral vážně, WRX STI má úplně jinou pověst.

Nepřihlášený KFL

Test mojí dávné srdcovky a.. | 9.10.2012 20:40reagovat
avatar

Test mojí dávné srdcovky a pubertálního snu, Opel k tomu do počtu (já vím, nezaslouží si to, ale přesto...), krásný. Díky za test!

Nepřihlášený KFL

Mimochodem, co se výdrže S.. | 9.10.2012 20:45reagovat
avatar

Mimochodem, co se výdrže STI týče. Znám jednu '02 STI, navíc upravenou na 310 koní, která má na tachometru 189 tkm a pořád drží. Sice vevnitř vrže a pocitově je trochu vyšmajdaná bota, ale když se za ní vezme, funguje pořád na 100 %. Obdivuhodný.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lexxx

Rozdíl ve spotŕebě sedí i.. | 9.10.2012 20:48reagovat
avatar

Rozdíl ve spotŕebě sedí i podle normy, akorát místo 8 vs 10 je to 25 vs 30 :-)) Každopádně i čtení někde mezi concordem a kosmem, zábavný a věcný. A z těch videí je vidět, že jste fakt fachmani. Že to nejsou žádný kecy, ale opravdu head to head naplno a ukaž co je v tobě.

No a dal bych přednost jetýmu STI za cenu OPC :-) Po 50 tkm to bude tak na stejný úrovni :-)

Nepřihlášený Lexxx

Reakce na: Mimochodem, co se výdrže S.. | 9.10.2012 20:53reagovat
avatar

Znám podobný případy, ale zas proti OPC to není úplně fér. To ještě nemohlo ukázat, co umí. Ale taky bych šel do jistoty, i když ta sázka za 630 nevypadá marně :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený KFL

Reakce na: Znám podobný případy, ale.. | 9.10.2012 20:56reagovat
avatar

To je jasný, neříkám, že je OPC špatný a že nevydrží. Jen že je STI (při investicích do servisu) držák i s takovýmhle nájezdem. Což na primární určení auta a styl, jakým se obvykle pohybuje po silnici, je prostě obdivuhodný ;).

Nepřihlášený xpert

letecky den online :) diky.. | 9.10.2012 20:56reagovat
avatar

letecky den online :) diky za to, pekne zpracovany

Nepřihlášený snowman000

Vzdy som obdivoval Concord.. | 9.10.2012 22:54reagovat
avatar

Vzdy som obdivoval Concorde a taktiez STi.

Nikdy nezabudnem na rok 2004 kedy som prvykrat, vtedy este mlady fracek na zadnom sedadle, zazil STi ako predvadzacku na Brnenskom autosalone...nebol to taky kalup ako na videu by AF (jednym slovom uzasne), ale raz sme si skocili a na tych 30km ubudlo 1/4 nadrze :D

Nepřihlášený Mitro

Pěkně profesionálně napsan.. | 10.10.2012 09:01reagovat
avatar

Pěkně profesionálně napsané a oceňuji i tu poznámku o kvalitě a životnosti, protože v tomhle je Subaru vysoko a Opel někde....no raději nikde a to pomíjím ten fakt, že Astra má ten supr trupr elektro podvozek.

Dále sportování/ježdění v zimě. Výkonná předokolka je to nejhorší co můžete mít. Je to trapnost a já osobně bych dal raději přednost i zadokolce, která je podle některých teoretiků v zimě horší. Na druhou stranu je cena Opelu natolik lákavá, že pro určitou skupinu lidí se zřejmě vyplatí, tedy pokud servisní nároky po záruce nepůjdou do statisíců a hlavně nebudete muset řešit časté a otravné pidi závady, které otravují život (nejen řidiči, ale i servismanům), svojí těžkou zjistitelností. V tomhle směru je Subaru opravdu ten sichr.

Nepřihlášený V12

Docela by ma zaujimalo por.. | 10.10.2012 12:50reagovat
avatar

Docela by ma zaujimalo porovnanie STI vs OPC vs tolko vychvalovany novy Focus ST.

Nepřihlášený Lukin

Reakce na: Opel překvapil, ale stejně.. | 10.10.2012 14:04reagovat
avatar

Taky jsem si říkal, ale jestli to nebude jinou cestou, chtělo by to videa ze stejné trati. Ta po které lítalo STi se mi líbila víc.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JiH

Test pěknej, i se závěrečn.. | 10.10.2012 18:09reagovat
avatar

Test pěknej, i se závěrečným verdiktem souhlasím. Podle videí je to pořádnej kalup v obou autech, nicméně výjezdy ze zatáček a nárůst akcelerace mi přijde u stíčka jasnější. Možná to dělá jen ten zvuk motoru, ale prostě to z toho je víc cejtit. Sedět v obouch i jen jako pouhý spolujezdec, tak bych chrochtal blahem po vystoupení z vozu. Pocitově mám blíž k hlučnějšímu STi, to je prostě nářadí :)

Nepřihlášený Franta

Reakce na: Taky jsem si říkal, ale je.. | 11.10.2012 11:22reagovat
avatar

Trat je uzavřená, ne veřejná okreska...

Nepřihlášený Moucha

ta čistá stopa je super :-.. | 11.10.2012 12:42reagovat
avatar

ta čistá stopa je super :-)) klidně bych se na to mohl dívat pořád dokola a dokola

Nepřihlášený Honza

Tyhle testy nemám moc rád,.. | 12.10.2012 17:08reagovat
avatar

Tyhle testy nemám moc rád, protože je to míchání jablek s hruškama. Prostě Imprezu nelze porovnávat s ničím jiným než s EVOlutionem. Mezi těma dvěma bych jasně volil EVO a to už od sedmé generace, do které jsem se zamiloval.

Co se OPC týče. Obyčejný 5ti dveřový hatchback byl pro mě zklamáním, jak tlustým kulatým vzhledem tak vším ostatním. Test prohrával jeden za druhým. Říkám si, že to se Opelu nepovedlo. Potom přišlo GTC a já valil bulvy, jakou nádheru Opel postavil. A jak jsem viděl nové OPC tak jsem musel smeknout. Je to prostě dokonalé auto, nádherné, skvěle jezdí a na to co umí ani moc nestojí. Sice vzhledově se mi pořád líbí více minulé OPC, ale to nebylo na silnici tolik schopné...

karelpipa

1500 kilo to je dost strašn.. | 13.10.2012 00:04reagovat
avatar

1500 kilo to je dost strašný pro obě auta. idealni max je tak 1250 pro vrchol nabídky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Aru

Reakce na: 1500 kilo to je dost strašn.. | 16.10.2012 13:18reagovat
avatar

Nezapomeňte, že impreza má pohon 4x4 a to něco váží a ne zrovna málo. OPC bohužel hřeší na to, že si hraje na luxusní hatch a pak trpí nadváhou. Mít minimálně o 200kg míň, což je téměř nemožné za rozumnou cenu, tak se může ucházet o místo krále silnic mezi hatchbacky, ale kdo by chtěl zase denně jezdit v očesaném autě bez známky pohodlí.

Nepřihlášený Otes

Chudák Opel, když postavil.. | 17.10.2012 17:25reagovat
avatar

Chudák Opel, když postavil minulou gen. OPC, tak byla moc divoká, když jí teď zjemnil, ale schopnosti současná OPC jistě má, tak je zase málo ostrá... Myslím, že ta kvalita současných Oplů není nijak špatná, viz TUV, kde byl před pár lety(nevím jak teď) hodnocen jako nejkvalitnější něm. značka. Nevlastním ani jednu značku, samo mě to táhne k Subaru, ale musím smeknout před krokem, jaký udělal Opel(navíc ve finanční situaci, v které se nachází). Jinak si myslím, že se servisem to bude podobné jako u ostatních hothatchů. Což, když si vzpomenu na spec. a drahé díly u STI a EVO, spotřeba proti tomu nic neznamanala, tak nevím:-)

Nepřihlášený elbee

ta cesta je neskutocna, to.. | 6.11.2012 22:40reagovat
avatar

ta cesta je neskutocna, to je sen kazdeho kto ma trochu benzinu v krvi ;o))

Nepřihlášený důchodkyně

Reakce na: Znám podobný případy, ale.. | 8.11.2012 10:12reagovat
avatar

Z vlastní zkušenosti říkám, že STI je "strojovna" . Sice sama neřídím, ale nevyměnila bych za nic.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše