Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií
7.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Už ne Impreza XV, jen XV. Už čistě jako rádoby samostatný model. Dokáže nové Subaru zaujmout i „nesubaristy”?
Přehled kapitol
K testu nového XV jsme přizvali i majitele první generace Imprezy XV, zajímaly nás jeho dojmy při přímém srovnání. Napsal pro nás několik řádek a já mu tímto děkuji za spolupráci.
Oranžové XV ostře kontrastuje s černou mé Imprezy XV 2,0d a dělá z ní nevýrazného zakrslíka. Přitom podle technických údajů je nové XV delší jen o dva centimetry. Na pohled to tak ale vůbec nevypadá, a vsadili byste si na víc. Především zadek vypadá nějak nabubřele.
Na první pohled mne upoutala originální kola, ta se designérům opravdu povedla. Ale kam zmizelo nasávání? Prý ho nemá ani dieselová verze. Tím pro mne nejnovější Subaru ztrácí svojí letitou identitu. Také zadní světla přišla o LEDky, ač je už Impreza měla. Divné, v dnešní době je trend přesně opačný.
Usedám: interiér XV působý jako důvěrný známý, i když je zde patrná silná evoluce. Velmi pohodlná sedadla vyvolávají podobný pocit jako v mé sportovní úpravě. Volant má lepší provedení a tlačítka se snáze ovládají. Úžasný je palubní grafický displej, s mým XV naprosto nesrovnatelný. Jako bonus ukazuje i aktivitu jednotlivých kol, klobou dolů. Ale hlavně, je zde duální klimatizace. Teď jen, aby dokázala i rozumně držet teplotu, ne jako u mého vozu, ve kterém teplota poměrně dost kolísá.
A jízdní dojmy: Pokud tohle je nejsilnější benzínový motor, tak XVčku zase něco chybí. Prvních pár metrů s dvoulitrem přináší pocit akceptovatelné dynamiky, ale dravec to rozhodně není. Dokonce i ve srovnání s mým dieselem, zaostává. Než se nová XV rozhýbe na okreskovou rychlost dost to trvá. Zatímco čekám, než auto zrychlí, vnímám, jak je tiché. Hluk od kol i větru je výrazně nižší. Vytočený motor má ale na můj vkus nepříjemně ječivý zvuk a převodovka CVT jej přitom do těchto sfér posílá tak ráda.
Výborný dojem ale budí podvozek. Přejezd první větší nerovnosti jsem ani nepostřehl. Žádná rána, jen plavné přejetí. V tom je tedy velký rozdíl. Předchozí XV by se znatelně ozvalo slyšitelným rázem. Z pohledu jízdního komfortu i slyšitelnosti jízdních projevů pořádné zlepšení. Přejezd retardéru dává prostor vyšší světlé výšce i značně vyšší rychlosti a pasažér jej přitom skoro nezaznamená. Skvělé.
Zvýšená světlá výška je hodně znát. Z auta je lepší přehled o tom, co se děje na silnici, přitom nemám dojem, že sedím na židli, ale skoro ve stejné pozici jako u svého auta. Na druhou stranu nové XVčko je „dámička na vysokých podpatcích”. To se ukáže hned v první zatáčce, kdy je cítit, jak se ve srovnání s mým autem zřetelně naklápí. Na to tedy zvyklý nejsem.
Současně je ale v autě cítit důvěrně známá jistota průjezdu. Jen mi chybí pocit zapojení zadní nápravy, kterou u svého auta v zatáčce vnímám. Tohle se chová více jako předokolka. Přesto na klikaté silnici zatáčí ochotně a i při relativně opatrné jízdě je znát, že to auto baví. Poslouchá jak trénovaná tanečnice. Začínám mu odpouštět i to naklápění, evidentně to na těch vysokých podpatcích umí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejčtenější články
- Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva