Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií

Už ne Impreza XV, jen XV. Už čistě jako rádoby samostatný model. Dokáže nové Subaru zaujmout i „nesubaristy”?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií

7.4.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už ne Impreza XV, jen XV. Už čistě jako rádoby samostatný model. Dokáže nové Subaru zaujmout i „nesubaristy”?

K testu nového XV jsme přizvali i majitele první generace Imprezy XV, zajímaly nás jeho dojmy při přímém srovnání. Napsal pro nás několik řádek a já mu tímto děkuji za spolupráci.

Oranžové XV ostře kontrastuje s černou mé Imprezy XV 2,0d a dělá z ní nevýrazného zakrslíka. Přitom podle technických údajů je nové XV delší jen o dva centimetry. Na pohled to tak ale vůbec nevypadá, a vsadili byste si na víc. Především zadek vypadá nějak nabubřele.

Na první pohled mne upoutala originální kola, ta se designérům opravdu povedla. Ale kam zmizelo nasávání? Prý ho nemá ani dieselová verze. Tím pro mne nejnovější Subaru ztrácí svojí letitou identitu. Také zadní světla přišla o LEDky, ač je už Impreza měla. Divné, v dnešní době je trend přesně opačný.

Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 40 - Subaru XV 20i CVT Test comparison 01Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 41 - Subaru XV 20i CVT Test comparison 02Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 42 - Subaru XV 20i CVT Test comparison 03

Usedám: interiér XV působý jako důvěrný známý, i když je zde patrná silná evoluce. Velmi pohodlná sedadla vyvolávají podobný pocit jako v mé sportovní úpravě. Volant má lepší provedení a tlačítka se snáze ovládají. Úžasný je palubní grafický displej, s mým XV naprosto nesrovnatelný. Jako bonus ukazuje i aktivitu jednotlivých kol, klobou dolů. Ale hlavně, je zde duální klimatizace. Teď jen, aby dokázala i rozumně držet teplotu, ne jako u mého vozu, ve kterém teplota poměrně dost kolísá.

Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 43 - Subaru XV 20i CVT Test comparison 04Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 44 - Subaru XV 20i CVT Test comparison 05Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 45 - Subaru XV 20i CVT Test comparison 06

A jízdní dojmy: Pokud tohle je nejsilnější benzínový motor, tak XVčku zase něco chybí. Prvních pár metrů s dvoulitrem přináší pocit akceptovatelné dynamiky, ale dravec to rozhodně není. Dokonce i ve srovnání s mým dieselem, zaostává. Než se nová XV rozhýbe na okreskovou rychlost dost to trvá. Zatímco čekám, než auto zrychlí, vnímám, jak je tiché. Hluk od kol i větru je výrazně nižší. Vytočený motor má ale na můj vkus nepříjemně ječivý zvuk a převodovka CVT jej přitom do těchto sfér posílá tak ráda.

Výborný dojem ale budí podvozek. Přejezd první větší nerovnosti jsem ani nepostřehl. Žádná rána, jen plavné přejetí. V tom je tedy velký rozdíl. Předchozí XV by se znatelně ozvalo slyšitelným rázem. Z pohledu jízdního komfortu i slyšitelnosti jízdních projevů pořádné zlepšení. Přejezd retardéru dává prostor vyšší světlé výšce i značně vyšší rychlosti a pasažér jej přitom skoro nezaznamená. Skvělé.

Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 46 - Subaru XV 20i CVT Test comparison 07Test Subaru XV 2,0i: dobyvatel nových teritorií - 47 - Subaru XV 20i CVT Test comparison 08

Zvýšená světlá výška je hodně znát. Z auta je lepší přehled o tom, co se děje na silnici, přitom nemám dojem, že sedím na židli, ale skoro ve stejné pozici jako u svého auta. Na druhou stranu nové XVčko je „dámička na vysokých podpatcích”. To se ukáže hned v první zatáčce, kdy je cítit, jak se ve srovnání s mým autem zřetelně naklápí. Na to tedy zvyklý nejsem.

Současně je ale v autě cítit důvěrně známá jistota průjezdu. Jen mi chybí pocit zapojení zadní nápravy, kterou u svého auta v zatáčce vnímám. Tohle se chová více jako předokolka. Přesto na klikaté silnici zatáčí ochotně a i při relativně opatrné jízdě je znát, že to auto baví. Poslouchá jak trénovaná tanečnice. Začínám mu odpouštět i to naklápění, evidentně to na těch vysokých podpatcích umí.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.