Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Suzuki Swift 1,2 VVT: novější, než byste čekali
23.2.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nový Swift vypadá skoro stejně jako ten starý, marketingové masáže výrobce však slibují div ne revoluci. Jak je na tom doopravdy?
Přehled kapitol
Žhavá nabídka i v nenápaditém balení
Nový Swift je živoucím důkazem toho, že za solidní porci zábavy se nemusí nutně platit horentní sumy. Pokud to podmínky jen trochu dovolují, snažím se testovaná auta povětšinou vyzkoušet co možná nejblíže jejich limitům bez ohledu na jejich zaměření. Od toho prostě testy jsou, někdy si to člověk užívá méně, jindy více - jako třeba u Swiftu.
Auto, které předchází gloriola silniční motokáry, nezklamalo ani tentokrát. Jakkoliv je jeho vyznění o něco kompromisnější než dříve, stále je tu výtečný podvozek, živé řízení a s tím spojená porce sportovních zážitků. Sofistikovanější odpružení na druhou stranu láká mnohem širší spektrum zákazníků a dělá model všestrannějším než dříve. K tomu přispívá podstatně vylepšená kabina a větší rozměry karoserie. Komu zrovna v žilách neproudí závodnická krev, bude se muset spokojit se skromnější pružností motoru, horší než u HTP to ale určitě není, navíc má Swift příkladně nízkou spotřeba palivu.
Velkým handicapem zůstane bezesporu v očích českých motoristů podprůměrný kufr, se kterým nelze Swift napasovat do pokřivené české představy o levném a maximálně praktickém autě z rodu Thalií, Loganů a samozřejmě Fabií. Kdo však nehledá za každou cenu malý rodinný dostavník, kam napěchujete kupu harampádí a využívá malé auto v souladu s jeho přirozeným účelem, pro toho je Swift výtečnou volbou srovnatelnou kupříkladu s charakterově podobnou Mazdou 2. To ostatní už je otázka osobního vkusu.
V době našeho testu startovalo základní třídveřové provedení na 234 900,- Kč, maximálně vybavený pětidveřák, se kterým jsme jezdili my, na 314 900,- Kč. Kdo si prolistuje cenové nabídky konkurence, zjistí, že jde o pořádně žhavou nabídku.
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 242 ccm
Největší výkon: 69 kW (93 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 118 Nm při 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 165 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,0 l
Objem palivové nádrže: 42 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 850 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 430 mm
Pohotovostní hmotnost: 960 kg
Užitečná hmotnost: 520 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 211 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 902 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis