Test Suzuki Swift Sport: stará škola, verze 2012

(+ video) Swift Sport je jako Jet Li mezi ostatními Postradatelnými. Žádné velké svaly, ale když na to přijde, těm velkým nakope. Je vážně dobrý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Suzuki Swift Sport: stará škola, verze 2012

23.6.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Suzuki Swift Sport: stará škola, verze 2012

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Swift Sport je jako Jet Li mezi ostatními Postradatelnými. Žádné velké svaly, ale když na to přijde, těm velkým nakope. Je vážně dobrý.

Spousta muziky za dobrý peníz

Už je asi zřejmé, jaké bude mé hodnocení Swiftu Sport. Ale to si ještě chvíli nechám pro sebe, protože je potřeba podívat se, jak je na tom s konkurencí. Ta se, byť to na první pohled vypadá zcela opačně, hledá docela obtížně. Swift Sport v podstatě nemá přímého konkurenta. Stejně výkonný, těžký a velmi cenově blízký je Renault Twingo RS. Jenže tomu na Swift chybí 20 centimetrů, je o třídu níž. Ve stejné třídě pak najdeme Renault Clio RS, Citroën DS3 Racing, oba s výkonem 200 koní a více než dvojnásobnou cenou. Blíž výkonem i cenou je domácí Škoda Fabia RS. Jenže ta sice má výrazně více koní, tím ale její výhody nad Swiftem končí. Fabia není žádný ostrý hothatch. Umí být rychlá v přímce a je příjemná na delší přesuny. Ale v zatáčkách ji malý Japonec rozseká katanou. Posledním vážným konkurentem je Mini Cooper. Jenže tomu chybí koně, přebývají kila a dojezdové pneu. Swift poráží jen v oblasti vzhledu a stylu, jízdně na něj překvapivě nestačí a cenově ho vysoce předčí.

Ne, Suzuki Swift Sport reálně nemá konkurenci. Už jen proto, že za něj Suzuki chce 369 000 Kč. Nic víc. Dokonce ani za metalízu nemusíte připlácet. Za tuto cenu získáte auto, které bude velmi dobře sloužit jako každodenní pracant pro městské i příměstské přesuny a v případě potřeby dojede i na tu tolikráte zmiňovanou Nordschleife. Přitom stačí doma vyložit nákup a vyrazit někam za město na pořádnou projížďku.

Přiznám se, že mě Swift Sport vzal hodně u srdce. Pokud uvažujete o tom, že byste si chtěli něco pořídit auto pro závavu a nemáte na něj peníze, zvažte právě Swift. Svezte se a zkuste si na vlastní kůži, co vše se dá pořídit za 369 900 Kč. Vemte ho někam na opuštěnou okresku a nechte ho ať ukáže, co opravdu umí.

Test Suzuki Swift Sport: stará škola, verze 2012 - 38 - Suzuki Swift Sport test 2012 exterier 19 Test Suzuki Swift Sport: stará škola, verze 2012 - 39 - Suzuki Swift Sport test 2012 interier 02Test Suzuki Swift Sport: stará škola, verze 2012 - 40 - Suzuki Swift Sport test 2012 exterier 26

Proč ho chtít?

Je to z nejlepších malých rychlých aut, stojí z nich přitom daleko nejméně. Není nejrychlejší, největší, nejsofistikovanější, zato poskytne nejvíce muziky za utracený peníz a dá se s ním užít opravdu spousta zábavy. Navíc tím, co umí, nějak zvlášť neobtěžuje při obyčejných přesunech.

Proč ho nechtít?

Pokud chcete jezdit rychle, ale potřebujete k tomu spoustu výkonu, pak se Swiftu Sport raději vyhněte. Nemá ani koně, ani automat, ani náhon na všechna kola. Jeho rychlost si musíte odpracovat.

Cena

Základní cena vozu (Swift 1,2 VVt GA 3D): 234 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Swift 1,6 VVT Sport): 369 900 Kč
Cena testovaného provedení (Swift 1,6 VVT Sport): 369 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříčl před přední nápravou
Objem: 1 586 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) při 6 900 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 42 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 890 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 430 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 045 kg
Užitečná hmotnost: 435 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 211 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 892 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.