Test Toyota GT 86 vs. Subaru WRX STi: zvíře a zvíře

(+ videa) Pro krásky v tomhle testu místo nezbylo. To ale neznamená, že nebude na co koukat - srovnali jsme dva výkvěty japonské techniky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Toyota GT 86 vs. Subaru WRX STi: zvíře a zvíře

23.11.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Toyota GT 86 vs. Subaru WRX STi: zvíře a zvíře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Pro krásky v tomhle testu místo nezbylo. To ale neznamená, že nebude na co koukat - srovnali jsme dva výkvěty japonské techniky.

„Víc auto” nebo „víc hardcore”?

Snad jste si nemysleli, že toto srovnání bude mít nějakého jednoznačného vítěze. Mysleli? Tak to pardon, nemá. Ani nemůže mít, tato auta jsou prostě jiná a přímo konkurovat si asi tak v 99 procentech případů nebudou. Velmi dobře si ale vzájemně ukazují, co ještě svedou a co už nikoli.

STi, ač chlapec z dřevorubecké rodiny jménem Fuji Heavy Industries, je dnes zkrátka mnohem „víc auto”. Nehraje si zdaleka už na nějakého uprchlíka z erzet, je to prostě silný cestovní vůz, který skvěle funguje prakticky na všech silnicích. A pokud od něj nebudete chtít vyloženě maximum, nebude chtít ani ono tolik od vás. Přejeďte s ním Evropu tempomatovými 180 km/h a vystoupíte čilí jako rybička, v autě se v takovém režimu neděje nic zvláštního.

Udělejte to samé s GT 86 jen v rámci České republiky a prospíte půl dalšího dne. Jenže když ji vytáhnete na klikatou okresku, ideálně mokrou, kde nejlépe vynikne její čistota, lehkost a nezáludnost, a dostanete ji k limitu možností, odvděčí se vám něčím, co STi neumí. Je to skutečně malý automobilový hardcore, nekompromisní auto, které k takovému zacházení svádí, motivuje a funguje při něm vůbec nejlépe, jak umí. STi dnes už není naladěno tak, aby až do krajnosti fungovalo na sto procent, to už začne ukazovat své limity zejména podvozek.

A vítěz pro mě? Z obecné pohledu se mi přes veškeré neduhy více zamlouvá Toyota, zažít s ní hraniční jízdu hlavně na mokru je opravdu mimořádný zážitek, třebaže ne tak rychlý. Jenže to je hlas srdce a podobná preference platí, jen kdyby mělo jít o druhé nebo spíše třetí auto, ryzí víkendovku. Pokud bych měl volit jediný vůz, je jasným vítězem STi, které sice tuhle jednu věc tak dobře nezvládá, jinak je to ale mnohem více aut najednou, která zvládnou prakticky cokoli, co můžete od automobilu vyžadovat. A nakonec ani při ostrém ježdění není vůbec k zahození.

Z tohoto pohledu souhlasím i s pohledem lidí od Subaru - pokud není BRZ, můžete mít za nějakých 280 tisíc k dobru v STi asi třikrát víc aut naráz. Nic to ale nemění na tom, že pořád existují věci, které GT 86 alias BRZ umí hodně dobře a jenž od od STi nikdy nedostanete...

Test Toyota GT 86 vs. Subaru WRX STi: zvíře a zvíře - 39 - Test Toyota GT 86 vs Subaru WRX STI 06Test Toyota GT 86 vs. Subaru WRX STi: zvíře a zvíře - 40 - Test Toyota GT 86 vs Subaru WRX STI 09
Test Toyota GT 86 vs. Subaru WRX STi: zvíře a zvíře - 41 - Test Toyota GT 86 CZ 20Test Toyota GT 86 vs. Subaru WRX STi: zvíře a zvíře - 42 - Test Subaru WRX STI 2012 14

Cena

Základní Toyota GT 86 2,0 D4-S: 799 900 Kč
Základní cena Subaru WRX STi sedan: 1 089 000 Kč

Technické údaje Toyota GT 86

Motor

Zážehový, atmosférický plochý čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 205 Nm při 6 400 - 6 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 226 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,4 l
Mimo město: 6,4 l
Kombinovaná: 7,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 240 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 285 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 265 kg
Užitečná hmotnost: 405 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 243 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Technické údaje Subaru WRX STi sedan

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec typu boxer uložený vpředu podél
Objem: 2 457 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 407 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 255 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,1 l
Mimo město: 8,4 l
Kombinovaná: 10,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 580 mm
Šířka: 1 795 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 625 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 580 - 1 615 kg
Užitečná hmotnost: 390 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 301 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 216 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.