Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Toyota GT 86 vs. Subaru WRX STi: zvíře a zvíře
23.11.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Pro krásky v tomhle testu místo nezbylo. To ale neznamená, že nebude na co koukat - srovnali jsme dva výkvěty japonské techniky.
Přehled kapitol
„Víc auto” nebo „víc hardcore”?
Snad jste si nemysleli, že toto srovnání bude mít nějakého jednoznačného vítěze. Mysleli? Tak to pardon, nemá. Ani nemůže mít, tato auta jsou prostě jiná a přímo konkurovat si asi tak v 99 procentech případů nebudou. Velmi dobře si ale vzájemně ukazují, co ještě svedou a co už nikoli.
STi, ač chlapec z dřevorubecké rodiny jménem Fuji Heavy Industries, je dnes zkrátka mnohem „víc auto”. Nehraje si zdaleka už na nějakého uprchlíka z erzet, je to prostě silný cestovní vůz, který skvěle funguje prakticky na všech silnicích. A pokud od něj nebudete chtít vyloženě maximum, nebude chtít ani ono tolik od vás. Přejeďte s ním Evropu tempomatovými 180 km/h a vystoupíte čilí jako rybička, v autě se v takovém režimu neděje nic zvláštního.
Udělejte to samé s GT 86 jen v rámci České republiky a prospíte půl dalšího dne. Jenže když ji vytáhnete na klikatou okresku, ideálně mokrou, kde nejlépe vynikne její čistota, lehkost a nezáludnost, a dostanete ji k limitu možností, odvděčí se vám něčím, co STi neumí. Je to skutečně malý automobilový hardcore, nekompromisní auto, které k takovému zacházení svádí, motivuje a funguje při něm vůbec nejlépe, jak umí. STi dnes už není naladěno tak, aby až do krajnosti fungovalo na sto procent, to už začne ukazovat své limity zejména podvozek.
A vítěz pro mě? Z obecné pohledu se mi přes veškeré neduhy více zamlouvá Toyota, zažít s ní hraniční jízdu hlavně na mokru je opravdu mimořádný zážitek, třebaže ne tak rychlý. Jenže to je hlas srdce a podobná preference platí, jen kdyby mělo jít o druhé nebo spíše třetí auto, ryzí víkendovku. Pokud bych měl volit jediný vůz, je jasným vítězem STi, které sice tuhle jednu věc tak dobře nezvládá, jinak je to ale mnohem více aut najednou, která zvládnou prakticky cokoli, co můžete od automobilu vyžadovat. A nakonec ani při ostrém ježdění není vůbec k zahození.
Z tohoto pohledu souhlasím i s pohledem lidí od Subaru - pokud není BRZ, můžete mít za nějakých 280 tisíc k dobru v STi asi třikrát víc aut naráz. Nic to ale nemění na tom, že pořád existují věci, které GT 86 alias BRZ umí hodně dobře a jenž od od STi nikdy nedostanete...
Cena
Základní Toyota GT 86 2,0 D4-S: 799 900 Kč
Základní cena Subaru WRX STi sedan: 1 089 000 Kč
Technické údaje Toyota GT 86
Motor
Zážehový, atmosférický plochý čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 205 Nm při 6 400 - 6 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 226 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,4 l
Mimo město: 6,4 l
Kombinovaná: 7,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 240 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 285 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 265 kg
Užitečná hmotnost: 405 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 243 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Technické údaje Subaru WRX STi sedan
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec typu boxer uložený vpředu podél
Objem: 2 457 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 407 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 255 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,1 l
Mimo město: 8,4 l
Kombinovaná: 10,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 580 mm
Šířka: 1 795 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 625 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 580 - 1 615 kg
Užitečná hmotnost: 390 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 301 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 216 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva