Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf R: chladný jako ocel
14.6.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Tomuhle autu budete říkat hot hatch jen pokud si v létě omylem pustíte vyhřívání sedadel. Ale znamená to, že je špatné?
Přehled kapitol
Profesionální vrah rekordních časů
V mých očekáváních od jízdy s Golfem R jsem se zkrátka přepočítal. Doufal jsem v auto, které bude alespoň tak ostré jako Scirocco R, jemuž bude přidán pohon všech kol ne jako nějaká „bezpečností pojistka”, ale jako prostředek vedoucí k ostřejšímu naladění motoru, jenž si nemusí příliš lámat hlavu s tím, jestli bude přetěžovat přední kolečka, nebo nikoli. Tomu ostatně napovídal i fakt, že Scirocco R a Golf R nemají stejný motor.
Takový Golf R by mi dával smysl a zamířil by úplně jiným směrem než GTI, ale VW tuto cestu nezvolil. Naladění auta podřídil spíše jakési obecnější líbivosti a zatímco Scirocco R nechává coby vyhraněnější volbu, Golf R je podobně rychlé auto skoro pro každého. Tomu odpovídá naladění prakticky všech jeho částí, které vás především ponechává v roli pasažéra sakra rychlého GT, nikoli pilota bouřlivého hot hatche.
Osobně mě na tom zaráží hlavně fakt, že ve výsledku jde o takové rychlejší GTI s pohonem všech kol a to se mi zdá dost málo na to, aby to VW přitáhlo další zákazníky. Ale snad ve Wolfsburgu vědí, co dělají, konec konců, u samotného technického pojetí vozu to platí bezezbytku - o jeho charakteru si mohu myslet kde co, faktem ale je, že ryze racionálně funguje na jedničku a snad mě až překvapuje, že tu náročnou, velmi rychlou jízdu zvládá skoro bez zadýchání.
Jinou otázkou, na kterou nenacházím jednoznačnou odpověď, je, jestli chování Golfu R směrem k řidiči vnímat jako nemístnou nudu a naprosté nepochopení toho, co má předvádět skoro třistakoňový kompakt, nebo svým způsobem okouzlující charakter profesionálního vraha, který odstřelí další rekordní čas na stopkách a ani přitom nehne brvou. A když něco řekne, tak leda: „Já se vrátím.”
Můj šálek kávy to není, ale nebudu vám mít ani trochu za zlé, pokud přiznáte, že váš ano. Konec konců, ne každý se nutně musí chtít za volantem třeba i takového auta bavit...
Proč ho chtít?
Na trhu neexistuje jiné auto, které by tak chladně servírovalo takovou dynamiku. K tomu je třeba říci, že svůj výkon zvládá dosti samozřejmě a coby továrna na sériovou výrobu rychlých přesunů ve své třídě těžko najde konkurenci.
Proč ho nechtít?
Protože jinak než podle stopek nemáte šanci poznat, jak rychlé auto máte v rukou, natož abyste si onu rychlost užili. Pokud ve slovech hot hatch, zejména v tom prvním, spatřujete záruku zábavy, pak tohle je jednoznačně cold hatch - jde tu o rychlost, ne o zábavu.
Cena
Základní cena vozu (Golf 1,2 TSI 63 kW Comfort Edition): 329 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Golf R): 959 900 Kč
Cena vozu v testovaném provedení (Golf R DSG + příplatková výbava): 1 056 100 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem plněný řadový čtyřválec vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 199 kW (270 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 2 500 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,2 l
Mimo město: 6,8 l
Kombinovaná: 8,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 212 mm
Šířka: 1 779 mm
Výška: 1 461 mm
Rozvor náprav: 2 575 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 541 kg
Užitečná hmotnost: 559 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 275 l
Maximální zavazadlového prostoru: 1 230 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 10:12 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch