Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec
12.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nový Golf nám již dokázal, že je povedeným vozem, schopným uspokojit široké spektrum choutek každého řidiče. Jaký ale je v kombinaci s vznětovým agregátem 2,0 TDI a automatickou převodovkou DSG? To se pokusíme zjistit v našem dnešním testu.
Přehled kapitol
Rozpačitý verdikt
Stručně řečeno jsem v rozpacích a do verdiktu se mi ani moc nechce. Nemohu si pomoci, ale mám pocit, že takto vybavený vůz prostě postrádá kombinaci vlastností, kterou bude hledat valná většina kupujících. Jako pozornost vzbuzující stroj (a speciálně s příplatkovou červenou matalízou), který je kdykoliv připraven servírovat zajímavé řidičské zážitky, je zajímavý. Dieselový konkurent Golfu GTI a skutečně sportovně laděný vůz z něj ale stejně nebude a na pohodového společníka klidného řidiče, toužícícho především po nízké spotřebě, je až příliš ostře naladěn. Navíc motor TDI je vedle alternativy TSI hlučnější a převodovka také komfortním přesunům vždy nefandí.
Zároveň musím podotknout, že za cenu blížící se milionu korun existuje na našem trhu mnoho jiných alternativ, které dosahují lepších výsledků jak na poli výkonů, tak na poli každodenní použitelnosti.
Pokud ale toužíte po Golfu a chcete jeho špičkovou verzi, schopnou rozdávat radost z jízdy, přitom chcete motor schopný někdy jezdit i „za pět” a nevadí vám ústupek vozu z komfortních pozic, pak je pro vás testovaná verze tím pravým.
Technické parametry
Motor
Vznětový agregát s přímým vstřikováním. Zdvihový objem 1954 cm3
Objem: 1968 cm3
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4200 1/min.
Největší točivý moment: 320 N.m při 1750 1/min.
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová sekvenční převodovka DSG. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 207 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km): kombinovaná 5,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Emise CO2: 142 g/km
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4199 mm
Šířka: 1779 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 2578 mm
Rozchod vpředu: 1540 mm
Rozchod vzadu: 1513 mm
Pohotovostní hmotnost: 1322 kg
Užitečná nosnost: 608 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 305 l
Objem při sklopených sedačkách: 1305 l
Výbava a cena
VW Golf VI 2,0 TDI DPF DSG
Základní cena vč. DPH: 622 800 Kč
Cena testovaného vozu: 894 200 Kč
Typ výbavy: Highline
Příplatková výbava: Alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu, Boční airbagy vzadu včetně akustické a optické signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vzadu, "Vancouver" - 4 kola z lehkých slitin 7 1/2 J x 18, se zajištením proti krádeži, pneumatiky 224/40 R18, sportovní podvozek, Navigacní systém "RNS 510" s barevným dotykovým displejem, rádiem 4 x 20 W s 8 reproduktory, doporučení trasy hlasové (v češtině) a optické, zobrazení mapy 2D/3D, dynamické navigování pomocí RDS TMC tuneru, přehrává hudební CD (i pri aktivované navigaci), MP3-CD i WMA-formát, při stojícím voze i video DVD, harddisk 30GB k ukládání navigačních tras i hudby, šachta pro kartu SD (pro prehrávání hudby), AUX-IN zdírka, 1 navigační DVD dle volby Navigační DVD pro západní a střední Evropu (Andorra, Belgie, Dánsko, SRN, Finsko, Francie, Recko, Velká Británie, Irsko, Itálie, Lichtenštejnsko, Lucembursko, Nizozemí, Norsko, Rakousko, Polsko, Portugalsko, San Marino, Švédsko, Švýcarsko, Slovensko, Španělsko, CR, Madarsko a Vatikán), Adaptivní regulace podvozku (DCC) - automatické nastavení odpružení podvozku v závislosti na kvalitě vozovky a stylu jízdy, tak jako přizpůsobení posilovače řízení v závislosti na nastavení režimu Sport, Comfort nebo Normal, Sportovní sedadla vpředu, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 8 směrech, sedadlo spolujezdce manuálně nastavitelné, bederní opěrky vpředu elektricky nastavitelné, odkládací zásuvka pod sedadlem spolujezdce, Boční okna vzadu a zadní okno zatmavené, 65% absorpce světla, Multifunkční 3ramenný kožený volant k ovládání převodovky DSG, rádia a palubního počítače "Plus" (je součástí paketu), hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, Strešní okno, elektricky ovládané, Klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, dvouzónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, senzor kvality vzduchu Výbava v kůži "vienna" se sportovními sedadly vpředu: středový pruh a boční části sedadel v kůži, hlavové opěrky z umělé kůže, boční čalounění a čalounění dveří v umělé kůži, elektricky nastavitelné bederní opěrky vpředu, vyhřívaná přední sedadla, 5 dveří včetně elektricky ovládaných oken vzadu, červený lak "tornado".
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva