Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec

Nový Golf nám již dokázal, že je povedeným vozem, schopným uspokojit široké spektrum choutek každého řidiče. Jaký ale je v kombinaci s vznětovým agregátem 2,0 TDI a automatickou převodovkou DSG? To se pokusíme zjistit v našem dnešním testu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec

12.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Golf nám již dokázal, že je povedeným vozem, schopným uspokojit široké spektrum choutek každého řidiče. Jaký ale je v kombinaci s vznětovým agregátem 2,0 TDI a automatickou převodovkou DSG? To se pokusíme zjistit v našem dnešním testu.

Rozpačitý verdikt

Stručně řečeno jsem v rozpacích a do verdiktu se mi ani moc nechce. Nemohu si pomoci, ale mám pocit, že takto vybavený vůz prostě postrádá kombinaci vlastností, kterou bude hledat valná většina kupujících. Jako pozornost vzbuzující stroj (a speciálně s příplatkovou červenou matalízou), který je kdykoliv připraven servírovat zajímavé řidičské zážitky, je zajímavý. Dieselový konkurent Golfu GTI a skutečně sportovně laděný vůz z něj ale stejně nebude a na pohodového společníka klidného řidiče, toužícícho především po nízké spotřebě, je až příliš ostře naladěn. Navíc motor TDI je vedle alternativy TSI hlučnější a převodovka také komfortním přesunům vždy nefandí.

Zároveň musím podotknout, že za cenu blížící se milionu korun existuje na našem trhu mnoho jiných alternativ, které dosahují lepších výsledků jak na poli výkonů, tak na poli každodenní použitelnosti.

Pokud ale toužíte po Golfu a chcete jeho špičkovou verzi, schopnou rozdávat radost z jízdy, přitom chcete motor schopný někdy jezdit i „za pět” a nevadí vám ústupek vozu z komfortních pozic, pak je pro vás testovaná verze tím pravým.

Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec - 18 - golf6_tdi_dsg_2009_13Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec - 19 - golf6_tdi_dsg_2009_14Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec - 20 - golf6_tdi_dsg_2009_16Test Volkswagen Golf VI 2,0 TDI DSG: dieselový sportovec - 21 - golf6_tdi_dsg_2009_17

Technické parametry

Motor

Vznětový agregát s přímým vstřikováním. Zdvihový objem 1954 cm3
Objem: 1968 cm3
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4200 1/min.
Největší točivý moment: 320 N.m při 1750 1/min.
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová sekvenční převodovka DSG. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 207 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km): kombinovaná 5,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Emise CO2: 142 g/km

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4199 mm
Šířka: 1779 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 2578 mm
Rozchod vpředu: 1540 mm
Rozchod vzadu: 1513 mm
Pohotovostní hmotnost: 1322 kg
Užitečná nosnost: 608 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 305 l
Objem při sklopených sedačkách: 1305 l

Výbava a cena

VW Golf VI 2,0 TDI DPF DSG

Základní cena vč. DPH: 622 800 Kč
Cena testovaného vozu: 894 200 Kč
Typ výbavy: Highline

Příplatková výbava: Alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu, Boční airbagy vzadu včetně akustické a optické signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vzadu, "Vancouver" - 4 kola z lehkých slitin 7 1/2 J x 18, se zajištením proti krádeži, pneumatiky 224/40 R18, sportovní podvozek, Navigacní systém "RNS 510" s barevným dotykovým displejem, rádiem 4 x 20 W s 8 reproduktory, doporučení trasy hlasové (v češtině) a optické, zobrazení mapy 2D/3D, dynamické navigování pomocí RDS TMC tuneru, přehrává hudební CD (i pri aktivované navigaci), MP3-CD i WMA-formát, při stojícím voze i video DVD, harddisk 30GB k ukládání navigačních tras i hudby, šachta pro kartu SD (pro prehrávání hudby), AUX-IN zdírka, 1 navigační DVD dle volby Navigační DVD pro západní a střední Evropu (Andorra, Belgie, Dánsko, SRN, Finsko, Francie, Recko, Velká Británie, Irsko, Itálie, Lichtenštejnsko, Lucembursko, Nizozemí, Norsko, Rakousko, Polsko, Portugalsko, San Marino, Švédsko, Švýcarsko, Slovensko, Španělsko, CR, Madarsko a Vatikán), Adaptivní regulace podvozku (DCC) - automatické nastavení odpružení podvozku v závislosti na kvalitě vozovky a stylu jízdy, tak jako přizpůsobení posilovače řízení v závislosti na nastavení režimu Sport, Comfort nebo Normal, Sportovní sedadla vpředu, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 8 směrech, sedadlo spolujezdce manuálně nastavitelné, bederní opěrky vpředu elektricky nastavitelné, odkládací zásuvka pod sedadlem spolujezdce, Boční okna vzadu a zadní okno zatmavené, 65% absorpce světla, Multifunkční 3ramenný kožený volant k ovládání převodovky DSG, rádia a palubního počítače "Plus" (je součástí paketu), hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, Strešní okno, elektricky ovládané, Klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, dvouzónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, senzor kvality vzduchu Výbava v kůži "vienna" se sportovními sedadly vpředu: středový pruh a boční části sedadel v kůži, hlavové opěrky z umělé kůže, boční čalounění a čalounění dveří v umělé kůži, elektricky nastavitelné bederní opěrky vpředu, vyhřívaná přední sedadla, 5 dveří včetně elektricky ovládaných oken vzadu, červený lak "tornado".

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.