Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo XC60 T6 Summum: jiná image
16.10.2009 | Jiří Kaloč | Přidat příspěvek
Rodina, bezpečí, solidnost, ekologie. To jsou slova, která vás asi napadnou ve spojení se značkou Volvo. Automobil na fotkách však zřejmě bude asociovat trochu jiné hodnoty.
Mezi charakteristiky XC60 T6 by se spíše hodily výrazy jako individualita, sport možná adrenalin. Nové SUV střední třídy od Volva poháněné přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 210 kW opravdu láká spíše singles než rodinné typy. Živit tento motor totiž vyžaduje jistou dávku sobectví ke svým bližním, neboť žádné konto není bezedné.
Zmínil jsem výkon této pohonné jednotky, a tak je vám asi jasné, že také jízdní výkony dalece přesahují potřeby účastníků rodinného výletu. Přeplňované zážehové motory od Volva se již tradičně kombinují výhradně se samočinnými převodovkami a výjimkou samozřejmě není ani model T6, který disponuje moderním šestistupňovým automatem Geartronic. I když jeho rychlost řazení není úplně srovnatelná s novými dvojspojkovými převodovkami, řadí očekávaně a bez cukání, což optimálně umocňuje špičkové parametry pohonné jednotky umístěné samozřejmě vpředu napříč. Přebytek výkonu máte prakticky v každém jízdním režimu, bohužel odpovídajícím způsobem také ubývá palivo v 70litrové nádrži. Průměrné spotřeby pod 13 litrů určitě nedosáhnete ve městě, pokud navíc popustíte uzdu šestiválci na dálnici, očekávejte hodnoty okolo 16-17 litry. Minimum je 10 litrů, ale to už jste vyloženě brzdou provozu. Nadprůměrným výkonům se dokáže přizpůsobit také podvozek a řízení. I když rozložení hmotnosti a z větší části poháněná přední kola naznačují, že ochota zatáčet nebude u XC60 příliš velká, lze zažít za volantem tohoto automobilu docela zábavu.
Testovaný model měl navíc nadstandardně podvozek Four-C s nastavitelnými tlumiči pro režimy Comfort, Sport a Advanced. Popravdě řešeno, po několika pokusech s režimy Sport a Advanced jsem si nakonec vybral Comfort, který rovněž umožňuje svižnou jízdy bez výraznějšího naklánění v zatáčkách, ale zároveň z vás ve městě nevytřese duši. V tomto ohledu jsou rozumným kompromisem také 18palcová kola, které XC60 sluší a s profilem 60 zajišťují i komfort na nerovném povrchu. Co se týče zmíněné nedotáčivosti, je to lepší než bylo mé očekávání, takže díky komunikativnímu řízení jste s tímto Volvem velmi rychle jedno tělo- jedna duše.
K pohodě za volantem přispívá také ztvárnění interiéru, který byl vyveden ve dvoubarevném kontrastním koženém čalounění a stejně tak výbava, která byla prakticky bez mezer včetně hi-tech vychytávek v podobě adaptivního tempomatu s brzdící funkcí, systému City Safety pro eliminaci čelního nárazu v malých rychlostech, BLIS pro hlídání mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek či Drive Alert, který zase hlídá, aby automobil nevybočil ze svého pruhu. Možná to na první pohled vypadá, že tohle Volvo nevyžaduje při řízení soustředění a pozornost, ale opak je pravdou. Takto výkonný automobil patří bez diskuzí do rukou zkušeného řidiče, který musí uhlídat rychlost nejen kvůli policejním hlídkám ale hlavně s ohledem na bezpečnost jízdy.
I když XC60 T6 bude favoritem levého dálničního pruhu, překvapivě dobrou práci odvede i mimo silnici a na kluzkém povrchu. Vyspělý systém pohonu tvořený spojkou Haldex ve spojení s účinnou regulací prokluzu kol funguje výborně nejen na sněhu, solidní světlá výška pak umožní, aby automobil zdolal i větší nerovnosti. Své si Volvo nakonec odvede i jako tažná síla, neboť bez problémů zvládá až dvoutunový přívěs.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 6 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova