Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut

(+ video) Loni testovaný nový Golf 1,6 TDI mi příliš zajímavý nepřišel. Změní se to, když mu seberete klikovou nápravu, diesel i nešťastný pětikvalt?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut

20.2.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Loni testovaný nový Golf 1,6 TDI mi příliš zajímavý nepřišel. Změní se to, když mu seberete klikovou nápravu, diesel i nešťastný pětikvalt?

V extrémech nezáří, chybám se ale vyhýbá zdatně

Když nad tím tak přemýšlím, testovaný Golf mi hodně připomněl novou Toyotu Auris 1,6. Ne, že by byl stejný, podobně jako Toyota se ale pokouší udělat „všechno dobře”, ale nic excelentně. Rozdíl mezi japonským a německým strojem je ale v tom, že Volkswagen to v naprosté většině ohledů dotahuje citelně dále než Toyota. Kolikrát tak daleko, že by jej některý méně zkušený recenzent mohl v daném ohledu či ohledech označovat za dokonalý, nejlepší, naprosto výjimečný.

Není tomu tak, když Golf dostanete v jakémkoli smyslu pod extrémní tlak (jízdní komfort, dynamika, ovladatelnost, prostě cokoli), zjistíte, že dokonalý není. Že se při maximálních nárocích na přesnost začne ošívat, že při pokusu o nejvyšší možnou dynamiku nebude spolupracovat, že se na tom nejrozbořenějším možném povrchu začne vzdávat. Jenže tyhle extrémy jsou tak daleko, že mi přijde být skoro irelevantní o nich mluvit. Pro naprostou většinu zákazníků nebude mít nový Golf limit prakticky žádný a bude pro ně zcela uspokojivým autem.

Je to trochu zvláštní resumé, ale vyplývá z toho, že sám sebe zařadím mezi ty, kteří by si Golf nekoupili. Vadí mi hlavně limity v jeho ovladatelnosti, které bych zároveň označil za největší neduh vůbec. Jsou pro mě tak podstatné, že Golfu říkám ne, i když se mi jinými vlastnostmi hodně líbí. Tento a podobné nedostatky, které se projevují v extrémních situacích, ale budou po mém soudu zajímat tak 5 procent zákazníků, pro 95 zbylých představuje „G7” skvělou volbu.

Je to tedy nejlepší auto mezi dnešními „neprémiovými” kompakty? Odpověď znám, ale neřeknu vám ji a nebudu věc ani dále rozpitvávat. Už jsem zmínil, že jsme Golf VII postavili proti nové Octavii a aby to nevypadalo na sjezd wolsburských abiturientů, přibrali jsme do party ještě Hyundai i30. Právě tohle srovnání mi vyjevilo mnohé, o co jsem zavadil, teprve přímo ve srovnávacím testu vám ale povím, jak se věci mají v širším kontextu. Do té doby mohu jen s klidným svědomím říci, že pokud jste si objednali nový Golf alespoň s víceprvkovou nápravou, je jen velmi malá šance, že jste šlápli vedle. To auto je prostě dobré a slova „das ist gut” se mi za jeho volant hlavou proháněla vůbec nejčastěji...

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 49 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 007Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 50 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 049Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 51 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 121

Proč ho chtít?

Je to jedna ze špiček třídy „nevyhraněných” kompaktů běžných značek. Zaujmout dokáže hlavně vysokou kvalitou jízdy, dobře naladěným podvozkem, kvalitním interiérem a snadnou ovladatelností. Jako pozitivní argument se jeví být i testovaný motor, který lehkému vozu dodává velmi slušnou dynamiku, zachovává jeho přirozený komfort a při adekvátní jízdě nežádá mnoho paliva.

Proč ho nechtít?

Kouzlem Golfu číslo 7 je, že jednoznačné důvody, proč jej nechtít, prakticky nepřipouští. Pominu-li zoufale nenápaditý design, pak mohou zarmoutit jen citelnější limity v jeho ovladatelnosti. Ty se ale projevují až v režimech jízdy, pro které vůz primárně nebyl stvořen.

Cena

Základní cena vozu (Golf 1,2 TSI 85 Trendline): 339 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Golf 1,4 TSI 140 Comfortline): 440 900 Kč
Cena testovaného provedení (Golf 1,4 TSI 140 Highline + příplatková výbava): 509 100 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 395 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4 500 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 3 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 212 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 255 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 452 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 293/1 218 kg
Užitečná hmotnost: 487 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 270 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše