Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
4 miliony vám koupí jeden z nejsilnějších dieselů světa. Pyšní se 520 koňmi
3.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek
Není to zrovna laciná legrace, 520 naftových koní ale znamená opravdu extrémní dynamiku. Je to jedna ze tří novinek firmy ABT pro Essen.
Essen Motor Show je jeden z největších tuningových veletrhů v Evropě, který se koná standardně začátkem prosince. Ani letošní rok není výjimkou, a tak se tam 1. prosince sešla velmi zajímavá společnost více či méně upravených vozů.
Není žádným překvapením, že se na tomto místě prezentuje i německá tuningová společnost ABT Sportsline. A nemyslete si, nevezou jen karbonem ověšená auta, zaměřili se u každého z nich i na úpravu výkonu. Začneme u již zmíněného superdieselu, nezůstaneme ale jen u něj - tady jsou hned tři zajímavé novinky tohoto úpravce, které mají dohromady skoro tolik výkonu, co Bugatti Chiron.
ABT Vossen SQ7 1 of 10
Už sám název projektu, který je založen na modelu SQ7 TDI, napovídá, že půjde o něco výjimečného. Jedná se o limitovanou edici 10 upravených SUV z dílny Audi, která dostala nový bodykit. Ten nabídne nové a širší blatníky, zadní křídlo, upravený přední i zadní nárazník, nové prahy, ale také nový zadní nárazník s masivním difusorem. Většina dílů je alespoň z části tvořena uhlíkovými vlákny, která se promítla i do interiéru auta. Tam si ABT také podepsal palubní desku, a to malou tabulkou s označením pořadového čísla. Posádku bude hýčkat kombinace klasické a broušené kůže, úpravce připomene několik log rozmístěných po vnitřku. A když se ještě vrátíme k plnému jménu vozu, musíme zmínit velmi slušivá kola z dílny Vossen Wheels. Modrou karoserii tak dobře doplňují 22“ ráfky v barvě Stealth Grey o šířce 10“.
ABT většinou nejde jen cestou nových dílů na karoserii. Proto SQ7 TDI prošla i technickým vylepšením, které se zaměřily na zvýšení výkonu V8 o objemu 4 litry, která je ukrytá pod kapotou. Ta standardně nabízí výkon 435 koní a točivý moment 900 Nm. Ale pro ABT je to málo. Proto konečný výkon dieselového agregátu zvýšili na 520 koní a točivý moment na 970 Nm, což z něj dělá jeden z nejsilnějších naftových osobáků vůbec. A znamená to zrychlení z klidu 100 km/h za pouhé 4,6 sekundy, čímž se tenhle dvoutunový, ale schopný mastodont posouvá do teritoria mnohem sportovnějších vozů.
Co za to všechno zaplatíte? ABT není zrovna z levného kraje, takže balíček výše zmíněných úprav i s koly Vossen vyjde na 54 900 Eur, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun. Pokud si k tomu připočtete základní cenu SQ7 TDI, která v ČR začíná na 2 602 900 Kč, pak jsme u kompletního auta nejméně na 4 milionech Kč, v základní výbavě. A pokud byste stáli také o polepení vozu do kovově modré fólie, přidejte navrch ještě 4 690 Eur, tedy asi 120 tisíc Kč.
Upravená SQ7 TDI není zrovna levná, 520 naftových koní ale nenabídne jen tak něco
Audi RS3 s 500 koňmi
Říkáte si, co zlepšovat na už z výroby na tak ostrém autě, jako je Audi RS3? Tuningoví nadšenci jistě tuší, že prostoru pro nějaké to zvyšování výkonu je tu ještě dost. A ví to také ABT. I když nutno dodat, že v tomto případě design auta nijak výrazně neměnil. Ono také není proč, už Audi své rychlé hračce nadělila velmi ostré hrany. Úpravce jen přidal několik karbonových detailů jak v exteriéru, tak v interiéru. Nezapomněl ale ani na nové a sportovněji nastavené pružiny. Zajímavou novinkou je na zakázku vyrobené výfukové potrubí, které v zadním difuzoru končí dvojicí dvojitých koncovek o průměru 102 mm. Podle dostupných informací celý výfukový systém zní prostě skvěle, čemuž rádi věříme.
I díky výfuku, ale také díky práci na nových mapách řídící jednotky se konečný výkon vyšplhal z 400 sériových koní na rovných 500 koní. Máte-li zálusk právě na tuto úpravu, připravte si 16 900 Er, tedy asi 430 tisíc Kč.
Audi RS3 s výkonem 500 koní je skutečně extrémní hot hatch
Volkswagen Golf R s 400 koňmi
Na první pohled nejobyčejnější vůz z trojice. Ale pozor na předsudky. Golf R sedmé generace je po zásahu ABT vším, jen ne obyčejným autem. V prvé řadě se pracovalo s přeprogramováním map v řídící jednotce, kdy se úpravce dostal na výkon rovných 400 koní a spolu s tím byl zvýšen i točivý moment na 500 Nm. To nejsou vůbec špatné hodnoty. Obzvlášť, když připomeneme, že sériový výkon přeplňovaného dvoulitrového TSI je 310 koní a točivý moment 380 Nm. Ale výkon v tomto případě rozhodně není vše. Golf dostal také výškově stavitelný podvozek, sportovní stabilizátory, ale také 6pístkové přední brzy. To už by to rozjeté stádo německých plnokrevníků mohlo zastavit, co myslíte?
K tomu přidal i nová kola z lehkých slitin, upravené blatníky, černé koncovky výfukového systému a upravený přední i zadní nárazník. Jen v tomto případě se ABT nepochlubil s cenou. Snad aby těch částek na jednoho běžného smrtelníka nebylo až moc...
Upravený Golf R je s 400 koňmi z této trojice nejslabší, za slabý nebo pomalý by jej ale označil jen blázen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB