Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní

Vezměte Alfu 4C, dejte jí proklatě silné V8 od Ferrari s dvojicí turbodmychadel a dostanete stejně jako Lazzarini monstrum schopné udělat stovku za 2,5 sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní

13.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vezměte Alfu 4C, dejte jí proklatě silné V8 od Ferrari s dvojicí turbodmychadel a dostanete stejně jako Lazzarini monstrum schopné udělat stovku za 2,5 sekundy.

Pierpaolo Lazzarini je relativně mladý Ital z Říma, který se jakožto designér proslavil několika uměleckými vizualizacemi a prototypy. V oblasti automobilového designu působil tři roky, aby si následně založil vlastní studio Lazzarini Design. Právě od něho také pochází návrh brutálního Fiatu 500 s výkonem 550 koní, pod nímž je z velké části podepsána technika převzatá z Ferrari 458 Italia. Nyní se Lazzarini podíval na zoubek Alfě Romeo 4C a popravdě a ta není žádným hodným beránkem.

Už označení 4C Definitiva nám dává tušit, že tohle zřejmě nebude sériovka. Vůz ostatně používá 4,3litrový vidlicový osmiválec z Ferrari F430, avšak dodatečně osazený dvojicí turbodmychadel od Hennessey. Ve výsledku ze sebe pohonná jednotka vydává až 748 koní (550 kW) při 8 400 otáčkách a její maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 720 Nm (při 5 600 ot./min).

Dynamická data jsou stanovena pouze odhadem, ale jakmile se zaměříme na údaje standardního 4C, jenž je shopné s 240koňovým čtyřválcem zrychlit na stovku za 4,5 sekundy, asi si dokážete představit, že s hmotností 955 kilogramů a výkonem více než třikrát vyšším by praxe od teorie nemusela být vůbec vzdálená. Konkrétně se bavíme o akceleraci z klidu na 100 km/h za „veyronovských“ 2,5 sekundy a o zdolání čtvrtmíle za 9,5 sekundy při rychlosti 220 km/h.

Aby byl veškerý vysoký výkon plně pod kontrolou řidiče, 4C dostalo od Lazzariniho aerodynamickou sadu s novým předním nárazníkem osazeným karbonovým lízátkem a také s kapotou obdařenou otvory pro proudění vzduchu. Další změnu přináší rozšířené blatníky, přepracované nástavce prahů a zadní nárazník s velkým integrovaným difuzorem. Aby poháněná zadní náprava lépe seděla na asfaltu, 4C dostalo prominentní zadní spoiler, který opticky doplňuje nová dvojitá koncovka výfuku.

Podle Lazzariniho je tato brutalitka právě ve vývoji a počítá se s tím, že první prototyp, který dozajista vznikne bude stát zhruba čtvrt milionu Euro, což odpovídá po přepočtu přibližně 6,9 milionům korun. No, pokud bude takový vůz určený i na silnice, možná by se pak některé moderní hypersporty, respektive jejich majitelé mohli v konfrontaci s touhle 4C docela divit.


Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 1 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 01Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 2 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 02Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 3 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 03Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 4 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 04Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 5 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 05Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 6 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 06Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 7 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 07Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 8 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 08Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 9 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 09Alfa Romeo 4C Definitiva od Lazzarini má V8 twin-turbo Ferrari a 748 koní - 10 - Lazzarini Alfa Romeo 4C Definitiva 2014 10
Alfa Romeo 4C Definitiva umí z motoru V8 od Ferrari díky dvojici turbodmychadel Hennessey dostat bezmála 750 koní. V kombinaci ani ne s tunou hmotnosti vozu jde o solidní raketu

Zdroj: Autoblog.it

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.