Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru

Kombík z Ingolstadtu můžete poladit především mechanicky, a to hned v pěti fázích. Kromě vyššího výkonu je k mání i snížený podvozek nebo litá kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru

27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kombík z Ingolstadtu můžete poladit především mechanicky, a to hned v pěti fázích. Kromě vyššího výkonu je k mání i snížený podvozek nebo litá kola.

Pokud se zadíváte na nabídku koncernu Volkswagen, pak o atmosférické pohonné jednotky prakticky nezakopnete. Přesto jich pár existuje, přinejmenším pod kapotou ostrých modelů RS4 a RS5. Osmiválec o objemu 4,2 litru přitom na všechna čtyři kola posílá 450 koní a 430 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou zanedbatelné hodnoty. Takový kombík tak zvládne na stovku dosprintovat za pouhých 4,7 sekundy, kupé je ovšem ještě o dvě desetiny rychlejší.

Tuningové firmě B&B ovšem dané výkony zjevně nestačí. Na motor se proto podívala v pěti fázích, přičemž ta první oceněná na 1 950 Eur (cca 53 625 Kč) zahrnuje změnu softwaru. Výkon tak narostl na 470 koní a točivý moment 450 Nm, přičemž došlo i k navýšení maximálky z 250 na 280 km/h. Té přitom dosahuje také fáze dvě, za kterou zaplatíte 2 950 Eur (81 125 Kč). Počítat přitom v té chvíli můžete s novým sáním, zapalováním a vstřiky, čímž výkon stoupne na 480 koní a 458 Nm.

Ve fázi č. 3 již výstup osmiválce narostl na 492 koní a 465 Nm, za což kromě výše zmíněného může i sportovní výfuk. Cena proto poskočila na 6 500 Eur (178 750 Kč), v případě nejvyšší rychlosti ovšem i nadále počítejte s 280 km/h. To ostatně platí také u čtvrté fáze v pořadí, kdy nebyl vyměněn jen koncový díl výfuku, ale také svody a katalyzátory. Počítat tedy můžete s 503 koňmi a 475 Nm, za něž zaplatíte 11 950 Eur (328 625 Kč).

Tím jsme se dostali na vrchol dosavadních úprav, kdy se motorový prostor vzdá atmosférického plnění výměnou za kompresor. Ten zvedne výkon na 625 koní a točivý moment na 600 Nm, pročež se nikdo nemůže divit nejvyšší rychlosti 325 km/h. Stejně tak ovšem není překvapivá ani cena, která činí 29 950 Eur (823 625 Kč).

Pokud je to ovšem na vás opravdu tučná suma, pak můžete skončit pouze u některé z raných fází, ke které přidáte posunutí omezovače na zmíněných 325 km/h. Kromě ceny za samotné posílení motoru přitom zaplatíte jen 1 298 Eur (35 695 Kč), což platí nejen u kombi RS4 Avant, ale také u kupé a kabrioletu RS5.

Ani tím ovšem úpravy nekončí, poladit totiž můžete rovněž podvozek. Zkrácené pružiny za 498 Eur (13 695 Kč) pošlou Audi o 25 mm blíže k zemi, nové stabilizátory za 598 Eur (16 445 Kč) vše ještě přitvrdí. Veškeré úpravy pak lze završit novými litými koly, přičemž přiložená fotogalerie zobrazuje 20palcové provedení obuté do pneumatik o rozměru 255/30.


Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 1 - Audi RS4 Avant B and B 2014 01Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 2 - Audi RS4 Avant B and B 2014 02Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 3 - Audi RS4 Avant B and B 2014 03Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 4 - Audi RS4 Avant B and B 2014 04Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 5 - Audi RS4 Avant B and B 2014 05Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 6 - Audi RS4 Avant B and B 2014 06Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 7 - Audi RS4 Avant B and B 2014 07Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 8 - Audi RS4 Avant B and B 2014 08Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 9 - Audi RS4 Avant B and B 2014 09Audi RS4 Avant od B a B: maximálka 325 km/h a 625 koní díky kompresoru - 10 - Audi RS4 Avant B and B 2014 10
Audi RS4 Avant kleslo o 25 mm blíže k zemi, v motorovém prostoru však nabízí až 625 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše