Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned

Prahnete po nejsilnějším TT nové generace? Pak nemusíte kupovat TTS ani čekat na TT RS. Tuner z verze 2,0 TFSI dostává více než kdysi pětiválec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned

24.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prahnete po nejsilnějším TT nové generace? Pak nemusíte kupovat TTS ani čekat na TT RS. Tuner z verze 2,0 TFSI dostává více než kdysi pětiválec.

Třetí generaci Audi TT (8S) známe již nějaký ten pátek a to včetně veškerých technických informací a českých cen. Od té doby jeho verzi Coupe doplnili v Ingolstadtu otevřenou verzí Roadsteru a slíbili nám také, že později přijde i Sportback následovaný dalšími karosářskými variantami. Abychom se ale vrátili k hlavní podstatě dnešní zprávy...

Dosavadní vrchol jeho modelové řady je reprezentován verzí TTS, která ze čtyřválce 2,0 TFSI produkuje 272 koní (200 kW) 350 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stoklilometrovou rychlost během 5,4 sekundy a maximálka 250 km/h však nemusí být pro každého dostatečně dynamická a třebaže se mu TT líbí, raději vyčkává na něco šťavnatějšího. Jenomže verze TT RS s pětiválcem (o výkonu 360 až 400 koní) má přijít až v příštím roce a to je ještě dost dlouhá doba na to, abyste si nákup vozu ještě rozmysleli.

Proto můžeme zabruslit do nabídky tuningových společností, jenž si na TT začínají brousit zuby. Jedním z prvních je německý úpravce B&B Automobiltechnik, který svůj kit prezentuje jako hotovou věc. O to zajímavější je, že zájemci nemusejí zbytečně peníze za TTS a mohou jakožto základ k úpravě použít základní verzi 2,0 TFSI s 230 koňmi (169 kW), s jejíž výkonem lze pořádně zahýbat.

Vrcholný stupeň úpravy pohonné jednotky obsahující nový mezichladič, výfukový systém a modifikované sání totiž z krotkého beránka udělá o poznání zajímavější stroj s výkonem 360 koní a točivým momentem 500 Nm, přičemž tato „B&B Stage 3” vychází na 9 950 Eur (275 tisíc korun). Jistěže to není málo peněz, ale pokud uvážíme, že rozdíl mezi 2,0 TFSI quattro S tronic a TTS je v současné době 320 tisíc korun, de facto s podstatně nižším nárůstem dynamiky, pak to rozhodně není špatná nabídka. Dostanete tak ostatně ještě o 20 koní a 50 Nm více než u TT RS minulé generace.

Výsledkem je zrychlení na stovku za 4,8 sekundy (namísto 6,2 s) a maximální rychlost poskočí až na 276 km/h. Podstatnější ovšem zůstává daleko zajímavější akcelerace na dvoustovku, která se zlepšuje s úpravou téměř o sedm sekund - tohle TT ji zvládá za pěkných 17,4 sekundy. To vše můžete doplnit ještě výkonnější brzdovou soustavou, dvacetipalcovými koly, několika nálepkami a emblémy, což už je ovšem otázkou vkusu každého jednotlivce. Pokud však nejste jen pro extrémy B&B nabízí i dostupnější stupně.

Fáze 1 spočívá v navýšení výkonu na 300 koním, což vychází na 1 198 Euro (33 tisíc Kč), dále je k dispozici fáze 1K s 310 koňmi za 1 698 Euro (47 tisíc Kč) nebo fáze 2 se sportovním katalyzátorem, díky nemuž naroste hodnota výkonu na 326 koní (za 3 950 Euro, tedy 109 tisíc Kč). Každý si tak může vybrat, co je mu po chuti, a pokud nemá nutkání sáhnout za každou po znělejším pětiválci, nemusí už déle vyčkávat.


Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned - 1 - BB Audi TTS 2014 sada 01Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned - 2 - BB Audi TTS 2014 sada 02Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned - 3 - BB Audi TTS 2014 sada 03Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned - 4 - BB Audi TTS 2014 sada 04Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned - 5 - BB Audi TTS 2014 sada 05Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned - 6 - BB Audi TTS 2014 sada 06
Audi TT (8S) od B&B Automobiltechnik poskytuje ze čtyřválce 2,0 TFSI po úpravě vyšší výkon než dosavadní vrcholná verze TT RS

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.