Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi TT 2015 od B and B: čekání na TT RS je u konce, 360 koní můžete mít hned
24.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Prahnete po nejsilnějším TT nové generace? Pak nemusíte kupovat TTS ani čekat na TT RS. Tuner z verze 2,0 TFSI dostává více než kdysi pětiválec.
Třetí generaci Audi TT (8S) známe již nějaký ten pátek a to včetně veškerých technických informací a českých cen. Od té doby jeho verzi Coupe doplnili v Ingolstadtu otevřenou verzí Roadsteru a slíbili nám také, že později přijde i Sportback následovaný dalšími karosářskými variantami. Abychom se ale vrátili k hlavní podstatě dnešní zprávy...
Dosavadní vrchol jeho modelové řady je reprezentován verzí TTS, která ze čtyřválce 2,0 TFSI produkuje 272 koní (200 kW) 350 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stoklilometrovou rychlost během 5,4 sekundy a maximálka 250 km/h však nemusí být pro každého dostatečně dynamická a třebaže se mu TT líbí, raději vyčkává na něco šťavnatějšího. Jenomže verze TT RS s pětiválcem (o výkonu 360 až 400 koní) má přijít až v příštím roce a to je ještě dost dlouhá doba na to, abyste si nákup vozu ještě rozmysleli.
Proto můžeme zabruslit do nabídky tuningových společností, jenž si na TT začínají brousit zuby. Jedním z prvních je německý úpravce B&B Automobiltechnik, který svůj kit prezentuje jako hotovou věc. O to zajímavější je, že zájemci nemusejí zbytečně peníze za TTS a mohou jakožto základ k úpravě použít základní verzi 2,0 TFSI s 230 koňmi (169 kW), s jejíž výkonem lze pořádně zahýbat.
Vrcholný stupeň úpravy pohonné jednotky obsahující nový mezichladič, výfukový systém a modifikované sání totiž z krotkého beránka udělá o poznání zajímavější stroj s výkonem 360 koní a točivým momentem 500 Nm, přičemž tato „B&B Stage 3” vychází na 9 950 Eur (275 tisíc korun). Jistěže to není málo peněz, ale pokud uvážíme, že rozdíl mezi 2,0 TFSI quattro S tronic a TTS je v současné době 320 tisíc korun, de facto s podstatně nižším nárůstem dynamiky, pak to rozhodně není špatná nabídka. Dostanete tak ostatně ještě o 20 koní a 50 Nm více než u TT RS minulé generace.
Výsledkem je zrychlení na stovku za 4,8 sekundy (namísto 6,2 s) a maximální rychlost poskočí až na 276 km/h. Podstatnější ovšem zůstává daleko zajímavější akcelerace na dvoustovku, která se zlepšuje s úpravou téměř o sedm sekund - tohle TT ji zvládá za pěkných 17,4 sekundy. To vše můžete doplnit ještě výkonnější brzdovou soustavou, dvacetipalcovými koly, několika nálepkami a emblémy, což už je ovšem otázkou vkusu každého jednotlivce. Pokud však nejste jen pro extrémy B&B nabízí i dostupnější stupně.
Fáze 1 spočívá v navýšení výkonu na 300 koním, což vychází na 1 198 Euro (33 tisíc Kč), dále je k dispozici fáze 1K s 310 koňmi za 1 698 Euro (47 tisíc Kč) nebo fáze 2 se sportovním katalyzátorem, díky nemuž naroste hodnota výkonu na 326 koní (za 3 950 Euro, tedy 109 tisíc Kč). Každý si tak může vybrat, co je mu po chuti, a pokud nemá nutkání sáhnout za každou po znělejším pětiválci, nemusí už déle vyčkávat.
Audi TT (8S) od B&B Automobiltechnik poskytuje ze čtyřválce 2,0 TFSI po úpravě vyšší výkon než dosavadní vrcholná verze TT RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva