Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Bentley Bentayga Gigante je nejopulentnější způsob, jak jet 310 km/h
18.1.2017 | Petr Prokopec | 11 příspěvků
Německá firma DMC udělala z už tak nejvýkonnějšího, nejrychlejšího a nejluxusnějšího SUV ještě víc, a to ve všech zmíněných ohledech.
Bentley Bentayga je vše, jen ne slabé a pomalé auto. Pod kapotou má špičkový nový dvanáctiválec dává 608 koní a sprint na čtvrtmíli tak zvládne v neskutečném kalupu, čtyři sta metrů dá pod 12 sekund s cílovou rychlostí 187 km/h. Nezastaví se u toho, i v praxi překoná rychlost 300 km/h, což jsou všechno parametry hodné sporťáků - u 2,5tunové SUV jsou skoro neuvěřitelné. Není tedy divu, že Bentayga jde na dračku, i když je neskutečně drahé.
Žádné jiné SUV dnes nenabízí víc, i nejvíc je ale pro některé málo. Platí to přinejmenším o německé tuningové firmě DMC, která vyvinula pro Bentaygu vyvinula nový software řídicí jednotky. K tomu přidala nové výfukové ústrojí, načež tu máme nárůst výkonu na 700 koní, točivý moment pak vzrostl z 900 na 1 050 Nm.
Nakolik tato modifikace proměnila sprint na stovku či již zmiňovanou čtvrtmíli, to zatím není známo. Nicméně DMC říká, že maximální rychlost se posunula ze sériových 301 na 310 km/h. Tím se Bentayga definitivně dostává do první ligy supersportů a na první místo v opulentnosti takové jízdy. Však si to představte, upalovat 310 v takovém monstru, obklopeni luxusem...
Finální podoba Bentaygy po zásahu tunerů dostala označení Gigante. Za tím přitom nestojí jen navýšení výkonu, ale také vizuální úpravy. DMC při konverzi pracovalo hlavně s karbonem, ze kterého je čelní kapota či zadní spoiler. Mimo to se uhlíková vlákna nastěhovala také do kabiny, vyroben je z nich volant. Společnost mu přitom dělá zcela nové čalounění z italské kůže zdobené zakázkovými švy. Ty jsou nejen na palubní desce či sedadlech, najdeme je i na koberečcích.
Dále můžeme zmínit ještě kovaná kola, která DMC pro Bentley Bentayga nabízí až ve 24palcovém provedení. Mohou mít leštěný či zatmavený povrch, dvaadvacítky používají pneumatiky o rozměru 285/25. Jízdu v terénu tak raději s tímto profilem neplánujte. O cenách se úpravce nezmiňuje, láci ale vážně nečekejte...
Bentley Bentayga dostalo od firmy DMC do vínku karbonové doplňky, až 24palcová kovaná kola a 700 koní pod kapotou
Diskuze 11 příspěvků
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva