BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm

S upraveným dieselem BMW M550d se hatchback rozjede na stovku za 4,5 s, z 80 na 180 km/h mu to trvá jen 7,9 s. Spotřeba pod 7 l na sto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm

26.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S upraveným dieselem BMW M550d se hatchback rozjede na stovku za 4,5 s, z 80 na 180 km/h mu to trvá jen 7,9 s. Spotřeba pod 7 l na sto.

Ani tento víkend si neodpočineme od různých autosalonů, v Essenu totiž bude zahájena tuningová show. Té se bude účastnit i společnost AC Schnitzer, který si nejčastěji bere do parády značku BMW. Nejinak je tomu i nyní, kdy si můžeme představit novinku nazvanou ACS1 50d.

Jak lze přitom odvodit již z názvu, tato kreace zašla ještě dále než nedávno odhalené BMW 350d. Třílitrový dieselový šestiválec se třemi turby, který již odvádí svou práci v BMW M550d nebo modelech X5 M50d, respektive X6 M50d, najdeme v tomto případě v nejmenším modelu BMW - řadě 1, která byla původně modelem 120d. Teď si může říkat 150d.

Ještě před implementací ovšem pohonná jednotka prošla laděním, a tak nově produkuje až 400 koní a 800 Nm namísto sériových 381 koní a 740 Nm. Stovky tak nyní jedničkový hatchback dosáhne za pouhých 4,5 sekundy, sprint z 80 na 180 km/h se pak odehraje za neméně působivých 7,9 s. Kromě toho můžeme posloužit ještě nejvyšší rychlostí, ta ale byla elektronicky omezena na 250 km/h. Zajímavější mohou být emise CO2 ve výši 177 g/km, tedy spíše spotřeba, kterou z nichž lze vypočíst - jen 6,7 l nafty na 100 km.

Tím máme probranou nejzásadnější část konverze, která je unikátní pouze modelu ACS1 50d. Repertoár úpravce tím ale zdaleka nekončí, přestože veškeré další použité prvky je možné objednat také na zbytek jedničkové řady, který již může disponovat nižším výkonem. Tuningová firma z Cách se totiž věnuje všem nabízeným variantám od BMW 114i až po model M135i. Pokaždé je přitom možné počítat s navýšením výkonu o 30 až 40, maximálně pak 70 koní.

O jízdní dynamice se AC Schnitzer aktuálně nezmiňuje, dodává však, že veškeré varianty řady 1 je možné osadit sportovním nebo závodním výfukem. Na výběr je pak rovněž snížený podvozek, který může poklesnout k zemi o 30 milimetrů na obou osách nebo v extrémních případech dokonce až o 35 či 45 mm vpředu a 40 nebo 50 mm vzadu. Doplnit jej přitom mohou 18-, 19- nebo 20palcová litá kola v několika odstínech a barevných variantách.

Jen mechanikou ale nejsou v Cáchách živi, na zoubek se tedy můžeme podívat také upravenému vzhledu. Ten vychází z továrního paketu M Sport, který umocňuje dvoudílný čelní spoiler. Upravená je také čelní maska a dorazilo i mohutné střešní křídlo, zatímco na kryty zpětných zrcátek byla použita karbonová vlákna. Zmínit můžeme i ochrannou fólii bočních prahů nebo grafické polepy, které mohou navýšit agresivitu poladěného hatchbacku.

V případě kabiny je možné počítat hlavně s hliníkovou sadou pedálů a metalickými doplňky středové konzole, nové jsou pak i koberečky nebo kožený potah hlavice řadicí páky, který může doplnit LEDkové podsvícení. Tím jsme se ovšem dostali na konec výčtu všech úprav, pročež jen dodáme, že veškeré upravené modely osazené „svými“ motory jsou na prodej, ACS1 50d však pro tuto chvíli zůstává pouze výstavním exponátem. Pokud ovšem budete u ACS hodně klepat na dveře s připravenou šekovou knížkou, určitě vás dlouho odmítat nebudou...


BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 1 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 23
Parametry BMW 150d jsou vedle původní 120d úctyhodné

BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 2 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 01BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 3 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 02BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 4 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 03BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 5 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 04BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 6 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 05BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 7 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 06BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 8 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 07BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 9 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 08BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 10 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 09BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 11 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 10BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 12 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 11BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 13 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 12BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 14 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 13BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 15 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 14BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 16 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 15BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 17 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 16BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 18 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 17BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 19 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 18BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 20 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 19BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 21 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 20BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 22 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 21BMW 150d od ACS má dieselové triturbo, 400 koní a 800 Nm - 23 - BMW 150d AC Schnitzer ACS1 50d 22
ACS1 50d neboli BMW řady 1 upravené firmou AC Schnitzer dostalo do vínku 400 dieselových koní, se kterými zvládne zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše