Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M2 GTS je realitou, je lehčí a má 450 koní. Akorát ne přímo od BMW
5.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovské kupé prošlo úpravami firem Alpha-N Performance a AC Schnitzer. Výkon navýšily obě, jen dílo Alphy-N si ale může říkat GTS.
BMW M2 Coupe je jedním z nejpovedenějších vozů této značky za poslední léta. Pro někoho však 370 koní pod kapotou nemusí být dost. Už jen proto, že dvoudvířko z Mnichova má docela práci, aby na okruhu za sebou nechalo Porsche Macan Turbo. Tedy SUV, které byste stran jízdní dynamiky okamžitě zařadili do jiné - samozřejmě horší - ligy. Automobilka ostatně proto již začala pracovat na verzi GTS (či CSL), ačkoliv ji zpočátku odmítala.
Nový vrchol dvojkové řady ovšem rozhodně nemůžeme očekávat v nejbližší době. Je navíc jisté, že dorazí v omezeném množství a ověnčen cenou, po jejímž zjištění se asi řada z nás bude muset na chvíli posadit. Tím se otevírají dveře pro tuningové firmy, které s řešením daného problému mohou pomoci. My si přitom dnes posvítíme na dvě z nich, a sice na Alpha-N Performance a AC Schnitzer.
Zajímavějším projektem je kreace zvaná „M2 GTS“ prvního úpravce, který se inspiroval zejména u většího modelu stejného jména. Máme tu tedy novou kapotu s ventilačním otvorem a „boulí“, která může být vyrobena z karbonu či kevlaru. Stát vás přitom bude minimálně 3 399 Eur (92 000 Kč). Dalších 1 299 Eur (35 500 Kč) pak můžete utratit za agresivnější čelní nárazník.
V případě zádě lze sáhnout po rozměrném křídle (2 099 Eur/57 000 Kč) nebo difuzoru (999 Eur/27 000 Kč), na střechu (1 449 Eur/39 500 Kč) pak byla použita karbonová vlákna. Panel přitom dostal i „double bubble“, tedy prolis uprostřed, jakým se pyšnil mnohem těžší originál. Doplnit jej mohou nová zpětná zrcátka přispívající taktéž ke snížení těžiště.
K redukci hmotnosti přispívá sada 20palcových odlehčených kol, která taktéž čerpala inspiraci u modelu M4 GTS. Vizuální modifikace pak uzavírají zatmavené čelní ledvinky či výraznější boční prahy. Zmínit pak můžeme ještě sadu karbonových kotoučů na přední nápravě či plně stavitelné tlumiče Öhlins u všech kol.
Úpravce ovšem neopomenul ani na motorový prostor, kde přeplňovaný třílitrový šestiválec nově produkuje 450 koní. Oproti standardu tu tedy máme 80koňový nárůst, který v kombinaci s výše uvedenými doplňky redukujícími hmotnost zcela jistě přispěl k zlepšení jízdní dynamiky. Tu ovšem již úpravce neprozradil, neznámá je i cena modifikace motoru.
Přesunout se tedy můžeme ke kupé, jež prošlo tuningovou kúrou společnosti AC Schnitzer. Ta rovněž vsadila na vizuální i mechanické novinky, byť v obou případech je všeho méně. Výkon byl za asistence nového mezichladiče a výfuku navýšen „pouze“ na 420 koní. Čtveřice koncovek má ale i o tomto potenciálu dávat najevo na míle daleko.
Dále tu máme sadu sportovních pružin, které AC Schnitzer vyvinulo pod vlastní střechou a jež snižují světlou výšku o 30 až 40 milimetrů. Díky tomu vůz vypadá dynamičtěji, v čemž podvozku napomáhají nové čelní boční stabilizační křidélka, výrazné zadní křídlo, difuzor či aerodynamičtější zrcátka. Za materiál byl přitom vždy zvolen karbon.
Ve finále tu máme ještě snížení neodpružené hmotnosti v podobě kovaných ráfků, která můžete mít v 19palcovém nebo 20palcovém provedení. Tím jsou ale modifikace u konce, na jejich ceny se přitom budete muset dotázat přímo úpravce. S lácí ale nepočítejte, ačkoliv proti chystanému továrnímu M2 GTS ušetříte.
BMW „M2 GTS“ od Alpha-N Performance
BMW M2 Coupe od AC Schnitzer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22