Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M2 GTS je realitou, je lehčí a má 450 koní. Akorát ne přímo od BMW
5.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovské kupé prošlo úpravami firem Alpha-N Performance a AC Schnitzer. Výkon navýšily obě, jen dílo Alphy-N si ale může říkat GTS.
BMW M2 Coupe je jedním z nejpovedenějších vozů této značky za poslední léta. Pro někoho však 370 koní pod kapotou nemusí být dost. Už jen proto, že dvoudvířko z Mnichova má docela práci, aby na okruhu za sebou nechalo Porsche Macan Turbo. Tedy SUV, které byste stran jízdní dynamiky okamžitě zařadili do jiné - samozřejmě horší - ligy. Automobilka ostatně proto již začala pracovat na verzi GTS (či CSL), ačkoliv ji zpočátku odmítala.
Nový vrchol dvojkové řady ovšem rozhodně nemůžeme očekávat v nejbližší době. Je navíc jisté, že dorazí v omezeném množství a ověnčen cenou, po jejímž zjištění se asi řada z nás bude muset na chvíli posadit. Tím se otevírají dveře pro tuningové firmy, které s řešením daného problému mohou pomoci. My si přitom dnes posvítíme na dvě z nich, a sice na Alpha-N Performance a AC Schnitzer.
Zajímavějším projektem je kreace zvaná „M2 GTS“ prvního úpravce, který se inspiroval zejména u většího modelu stejného jména. Máme tu tedy novou kapotu s ventilačním otvorem a „boulí“, která může být vyrobena z karbonu či kevlaru. Stát vás přitom bude minimálně 3 399 Eur (92 000 Kč). Dalších 1 299 Eur (35 500 Kč) pak můžete utratit za agresivnější čelní nárazník.
V případě zádě lze sáhnout po rozměrném křídle (2 099 Eur/57 000 Kč) nebo difuzoru (999 Eur/27 000 Kč), na střechu (1 449 Eur/39 500 Kč) pak byla použita karbonová vlákna. Panel přitom dostal i „double bubble“, tedy prolis uprostřed, jakým se pyšnil mnohem těžší originál. Doplnit jej mohou nová zpětná zrcátka přispívající taktéž ke snížení těžiště.
K redukci hmotnosti přispívá sada 20palcových odlehčených kol, která taktéž čerpala inspiraci u modelu M4 GTS. Vizuální modifikace pak uzavírají zatmavené čelní ledvinky či výraznější boční prahy. Zmínit pak můžeme ještě sadu karbonových kotoučů na přední nápravě či plně stavitelné tlumiče Öhlins u všech kol.
Úpravce ovšem neopomenul ani na motorový prostor, kde přeplňovaný třílitrový šestiválec nově produkuje 450 koní. Oproti standardu tu tedy máme 80koňový nárůst, který v kombinaci s výše uvedenými doplňky redukujícími hmotnost zcela jistě přispěl k zlepšení jízdní dynamiky. Tu ovšem již úpravce neprozradil, neznámá je i cena modifikace motoru.
Přesunout se tedy můžeme ke kupé, jež prošlo tuningovou kúrou společnosti AC Schnitzer. Ta rovněž vsadila na vizuální i mechanické novinky, byť v obou případech je všeho méně. Výkon byl za asistence nového mezichladiče a výfuku navýšen „pouze“ na 420 koní. Čtveřice koncovek má ale i o tomto potenciálu dávat najevo na míle daleko.
Dále tu máme sadu sportovních pružin, které AC Schnitzer vyvinulo pod vlastní střechou a jež snižují světlou výšku o 30 až 40 milimetrů. Díky tomu vůz vypadá dynamičtěji, v čemž podvozku napomáhají nové čelní boční stabilizační křidélka, výrazné zadní křídlo, difuzor či aerodynamičtější zrcátka. Za materiál byl přitom vždy zvolen karbon.
Ve finále tu máme ještě snížení neodpružené hmotnosti v podobě kovaných ráfků, která můžete mít v 19palcovém nebo 20palcovém provedení. Tím jsou ale modifikace u konce, na jejich ceny se přitom budete muset dotázat přímo úpravce. S lácí ale nepočítejte, ačkoliv proti chystanému továrnímu M2 GTS ušetříte.
BMW „M2 GTS“ od Alpha-N Performance
BMW M2 Coupe od AC Schnitzer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch