BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek

Málo známá švýcarská firma si vzala na paškál vrcholný model řady 2. Vůz upravený za výhodnou cenu zvládne stovku za 4,2 sekundy a až 288 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek

21.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Málo známá švýcarská firma si vzala na paškál vrcholný model řady 2. Vůz upravený za výhodnou cenu zvládne stovku za 4,2 sekundy a až 288 km/h.

Vzhledem k tomu, co dokáže předvést BMW M135i na běžné silnici i na náročné trati, není jediný důvod, proč by ještě ostřejší M235i měla být v čemkoliv horší, ostatně právě ta je jedním z těch lepších vozů pro ostřejší jízdu, které nám v současnosti BMW nabízí. Všímají si toho také tuningové firmy, které rádi využívají potenciálu jeho oturbeného třílitrového šestiválce, a že jich není málo. Německý tuner Tuningwerk z něho dostává 444 koní, Manhart o něco nižších 430 koní s maximálkou za hranicí 300 km/h, výkon 380 koní je pro něho k mání například u AC Schnitzer. A teď je tu další úprava, která je něčím mezi.

Zasloužila se o ní nám poměrně málo známá společnost Daehler ze Švýcarska, která řadovému motoru N55 s výkonem 326 koní a točivým momentem 450 Nm s pomocí vlastní řídicí jednotky nadělila 390 koní. Takto vyzbrojená M235i tak dokáže namísto standardních 4,6 sekundy (s pohonem xDrive) dosprintovat na stokilometrovou rychlost za 4,2 sekundy, což jí dostává přesně do teritoria „pravého eMka“ postaveného na bázi řad 3 a 4, tedy M3 a M4. Zrovna ta je s manuální převodovkou ještě o 0,1 sekundy pomalejší...

S takovým výkonem by ale k poloemkovému modelu přistoupil bez dalších změn jen neznalý, a tak Daehler souběžně s úpravou motoru vozu vymyslel ještě speciální podvozek, který je podle zprávy stavitelný až v 18 různých konfiguracích. Měnit tak lze nejen tuhost tlumičů, ale také světlost vozu. Ty nejextrémnější režimy zařídí, že pak bude vůz stabilní i při maximální rychlosti, jenž dosahuje hranice 288 km/h. To je také více než u pravých M s příplatkovým omezovačem.

Pokud nás zrak nešálí, tady veškeré technické změny ale zároveň končí, pokud tedy pomineme trošku jiná kola a výfukovou soustavu. Uvnitř je vše zcela původní, až na speciální telemetrický displej umístěný na pozici jednoho klimatizačního výdechu.

Cena této úpravy se v současnosti pohybuje na hranici 3 655 Euro, které odpovídají zhruba 100 tisícům korun. Pokud ale za takovou sumu dostanete nejen rychlejší, ale také daleko lepší traťový nástroj, jak Daehler tvrdí, pak zřejmě není potřeba déle váhat. Jen se zkoušením možností vozu hned ve Švýcarsku buďte raději opatrní...


BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 1 - Daehler BMW M235i 2014 sada 01BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 2 - Daehler BMW M235i 2014 sada 02BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 3 - Daehler BMW M235i 2014 sada 03BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 4 - Daehler BMW M235i 2014 sada 04BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 5 - Daehler BMW M235i 2014 sada 05BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 6 - Daehler BMW M235i 2014 sada 06BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 7 - Daehler BMW M235i 2014 sada 07BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 8 - Daehler BMW M235i 2014 sada 08BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 9 - Daehler BMW M235i 2014 sada 09BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 10 - Daehler BMW M235i 2014 sada 10BMW M235i s úpravou Daehler srovná akceleraci s M3, přidá lepší podvozek - 11 - Daehler BMW M235i 2014 sada 11
BMW M235i si bere na mušku stále více tunerů. Švýcarský Daehler nabízí za 100 tisíc korun dynamiku M4 a zároveň podvozek, který umí také na okruhu

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše