Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M4 Lightweight: německý tuner udělal, co má v názvu. A přidal 520 koní
23.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
M4 od firmy Lightweight má lehčí výfuk i kola. O přítlak se stará trocha karbonu a o patřičně rychlou jízdu 520 koní. Vylepšeny byly i brzdy a podvozek.
Několik úprav BMW M4 jsme tu již měli, zmiňme třeba tu od Manhartu. Německá tuningová společnost Lightweight stojí za nejnovějším kouskem a z názvu firmy lze jednoduše odvodit, o co při úpravách šlo nejvíce. Ani výkon či karoserie však nezůstaly opomenuty.
Začalo to titanovým výfukovým systémem s obtokovými ventily. Ten měl zejména snížit váhu, ale také zajišťuje lepší odvod spalin řadového šestiválce. Ten po úpravě produkuje 520 koní a 650 Nm - o 89 koní a 100 Nm více než v sériovém stavu. Posílení nejspíš obstarala elektronika; tisková zpráva nehovoří o žádných mechanických změnách motoru - až na výfuk. A dá se očekávat přítomnost vysoce propustného vzduchového filtru.
Změny na karoserii nejsou velké, jejich hlavní část tvoří nastavitelné karbonové křídlo na víku zavazadelníku. Tomu ve zvyšování přítlaku sekunduje karbonové lízátko na předním nárazníku, tím však změny v podstatě končí, pomineme-li reklamní polepy. Sériová kola ustoupila lehkým devatenáctipalcovým kouskům BBS, obutým do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 vepředu a 285/35 vzadu.
Pod nimi najdeme silnější brzdy a ještě dále plně nastavitelné odpružení Bilstein Club Sport. Je vidět, že vůz sedí blíže asfaltu; o kolik, ale nemáme zprávy. Podobně nevíme, jak velký vliv mělo zvýšení výkonu na hodnotu zrychlení na stovku - sériová M4 to zvládne za 4,1 vteřiny - a zda zůstal omezovač maximálky na 250, resp. 280 km/h.
O co se s námi však společnost Lightweight podělila, je cena - takto upravený stroj přijde na 89 tisíc eur, tedy 2,4 milionu korun. Po odečtení ceny vozu jsme na 16 800 eurech (453 tisících korunách) jen za tuningový balíček. Lightweight dodává, že v budoucnu přijde ještě s dalšími úpravami, které budou zahrnovat třeba instalaci šestibodových bezpečnostních pásů nebo zakrytovaného podvozku.
Úpravce Lightweight si nepotrpí na bodykity, jeho M4 však bude víc slyšet a standardní variantě ujede
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien