Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Úpravce luxusních aut si vzal do parády Trabant, změnil jej téměř k nepoznání
22.11.2020 | Mirek Mazal
Východoněmecké bakelitové vozítko se dnes zdá být více než čtvrtstoletí starou historií, existují ale zjevně tací, kterým ani nyní nedá spát. Mezi takové patří i firma Vilner, která běžně činí luxusní auta luxusnějšími, změnila ale i Trabant.
Trabant 601 nebyl zrovna pýchou automobilového průmyslu socialistického bloku, paradoxně právě proto se ale stal legendou. Ačkoli šlo o auto, na němž lidé ze západu nechápali vůbec nic, jeho výjimečně primitivní konstrukce a strasti s spojené s jeho používáním se do paměti zaryly snad každému, kdo s ním alespoň jednou jel. A dnes na to mnozí nostalgicky vzpomínají s optimismem ve tváři.
Z konstrukce Trabantu koukala snaha o minimální vývojové i výrobní náklady, leckoho ale může napadnout, zda se s autem s takovými základy dá něco dělat? Zda by z něj šlo postavit atraktivnější vůz, kdyby někdo s citem vylepšil jeho vnější i vnitřní pojetí? Přesně o to se pokusila bulharská firma Vilner, která jinak upravuje auta z nesrovnatelně vyšších pater, kdy luxusní činí ještě luxusnějším. V tomto případě se ale vyřádila na Trabantu.
U nás jeden z nejznámějších automobilů druhé poloviny 20. století dostal kožený interiér několika barev. Excentrický vzor modrých károvaných sedadel doplňuje světlé lemování a černé opěrky hlavy z plastu. Modré kostky se ocitly i ve dveřích či na stropě, kde působí trochu divoce. Stejně odvážně vypadá nebeské zbarvení na palubní desce, kde jinak převažuje černá kůže s bílým prošitím. Přírodní potah si zasloužil také tříramenný volant značky Momo anebo hlavice řadicí páky.
Zbylé změny mají více praktickou funkci. I Žlutý Dana Přibáně cirkus by jistě ocenil nové vnější osvětlení LED a silnější motor o objemu 1,1 litru, který Trabant krátce dostával na samém konci konci výroby. Pohonná jednotka určená původně pro Volkswagen Golf prošla kompletní renovací a jejích 45 koní žene vpřed lehký Trabant více než dostačujícím způsobem. Převodové ústrojí pochopitelně pochází ze stejného zdroje.
Venkovní vzhled do značné ctí původní nápady designerů z NDR, Bulhaři se postarali o barevné akcenty na střeše a okolo středu plechových kol. Světle hnědý bakelit oživuje černé zhotovení některých plastů. Zvenku je to povedená modernizace, uvnitř je ale auto změněné skoro k nepoznání. Zda podle vašeho gusta, to už musíte posoudit sami.
Modernizovaný Trabant podle sofijského úpravce Vilner zevnitř skoro nepoznáte. Zvenčí se tradic drží více, ale i tak je patrné, že míří výš. Foto: Vilner
Zdroj: Vilner
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22