Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede

Ani v sériovém provedení nejde o slabé auto, jenže vysoká hmotnost a ne zrovna subtilní karoserie dělají své. Zvýšení výkonu motoru o 50 koní provede se Škodou Kodiaq RS více, než by se mohlo zdát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede

21.7.2019 | Petr Miler

Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani v sériovém provedení nejde o slabé auto, jenže vysoká hmotnost a ne zrovna subtilní karoserie dělají své. Zvýšení výkonu motoru o 50 koní provede se Škodou Kodiaq RS více, než by se mohlo zdát.

Škoda loni poslala do prodeje první sériové SUV s písmeny RS ve znaku a srdce automobilových nadšenců si tím moc nezískala. Nejde tu ani tak o principielní odpor ke spojení SUV a RS, problémem je spíše to, že tohle auto moc nejede. Škoda Kodiaq RS není slabá, jejích 240 dieselových koní se ale musí potýkat s téměř 1 900 kilogramy hmotnosti, a to je pro motor příliš těžký úděl.

Přidejte si k tomu nutně vyšší aerodynamický odpor karoserie už docela velkého SUV a ve výsledku před sebou máme Škodu RS, která se trápí s dosažením rychlosti 230 km/h na německé dálnici. Na to není moc hezký pohled, nikde ale není psáno, že pouť tohoto auta z dynamikou musí končit právě zde.

Dvoulitrové dieselové biturbo vozu, jakkoli jde o nejvíce „vyšponovaný” čtyřválcový diesel na trhu, jde posunout výkonově dále. Právě to předvedl český úpravce Dieselpower, který softwarovou úpravou přeměnil továrních 240 koní a 500 Nm a výsledných 290 koní a 580 Nm. To už je docela citelný nárůst a na videích níže můžete spatřit, že znát je i v praxi.

Na stovce je „Kouďák” RS najednou za 5 sekund a oproti sériovému provedení si i ve vyšším kalupu drží náskok přes 10 km/h v případě aktuálně dosažené rychlosti. Nebudeme tvrdit, že z auta se najednou stal dvoutunový uragán, máme ale pocit, že oněch pár desítek koní navíc přidalo vozu dynamikou lehkost, kterou sériové provedení postrádá.

Je otázkou, kolik majitelů si takovou úpravou troufne riskovat záruku, protože Kodiaq RS po záruce ještě neexistuje, když už nic jiného se ale nezdá, že by přidaná dynamika za trochu rizika nestála.


Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede - 1 - Skoda Kodiaq RS Dieselpower 2019 01Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede - 2 - Skoda Kodiaq RS Dieselpower 2019 02
Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede - 3 - Skoda Kodiaq RS Dieselpower 2019 03Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede - 4 - Skoda Kodiaq RS Dieselpower 2019 04Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede - 5 - Skoda Kodiaq RS Dieselpower 2019 05Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede - 6 - Skoda Kodiaq RS Dieselpower 2019 06
Škodu Kodiaq RS lze po zásahu českého úpravce konečně označit za přiměřeně dynamickou

Zdroj: Dieselpower race engineering@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše