Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede
21.7.2019 | Petr Miler
Ani v sériovém provedení nejde o slabé auto, jenže vysoká hmotnost a ne zrovna subtilní karoserie dělají své. Zvýšení výkonu motoru o 50 koní provede se Škodou Kodiaq RS více, než by se mohlo zdát.
Škoda loni poslala do prodeje první sériové SUV s písmeny RS ve znaku a srdce automobilových nadšenců si tím moc nezískala. Nejde tu ani tak o principielní odpor ke spojení SUV a RS, problémem je spíše to, že tohle auto moc nejede. Škoda Kodiaq RS není slabá, jejích 240 dieselových koní se ale musí potýkat s téměř 1 900 kilogramy hmotnosti, a to je pro motor příliš těžký úděl.
Přidejte si k tomu nutně vyšší aerodynamický odpor karoserie už docela velkého SUV a ve výsledku před sebou máme Škodu RS, která se trápí s dosažením rychlosti 230 km/h na německé dálnici. Na to není moc hezký pohled, nikde ale není psáno, že pouť tohoto auta z dynamikou musí končit právě zde.
Dvoulitrové dieselové biturbo vozu, jakkoli jde o nejvíce „vyšponovaný” čtyřválcový diesel na trhu, jde posunout výkonově dále. Právě to předvedl český úpravce Dieselpower, který softwarovou úpravou přeměnil továrních 240 koní a 500 Nm a výsledných 290 koní a 580 Nm. To už je docela citelný nárůst a na videích níže můžete spatřit, že znát je i v praxi.
Na stovce je „Kouďák” RS najednou za 5 sekund a oproti sériovému provedení si i ve vyšším kalupu drží náskok přes 10 km/h v případě aktuálně dosažené rychlosti. Nebudeme tvrdit, že z auta se najednou stal dvoutunový uragán, máme ale pocit, že oněch pár desítek koní navíc přidalo vozu dynamikou lehkost, kterou sériové provedení postrádá.
Je otázkou, kolik majitelů si takovou úpravou troufne riskovat záruku, protože Kodiaq RS po záruce ještě neexistuje, když už nic jiného se ale nezdá, že by přidaná dynamika za trochu rizika nestála.
Škodu Kodiaq RS lze po zásahu českého úpravce konečně označit za přiměřeně dynamickou
Zdroj: Dieselpower race engineering@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry