Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede
21.7.2019 | Petr Miler
Ani v sériovém provedení nejde o slabé auto, jenže vysoká hmotnost a ne zrovna subtilní karoserie dělají své. Zvýšení výkonu motoru o 50 koní provede se Škodou Kodiaq RS více, než by se mohlo zdát.
Škoda loni poslala do prodeje první sériové SUV s písmeny RS ve znaku a srdce automobilových nadšenců si tím moc nezískala. Nejde tu ani tak o principielní odpor ke spojení SUV a RS, problémem je spíše to, že tohle auto moc nejede. Škoda Kodiaq RS není slabá, jejích 240 dieselových koní se ale musí potýkat s téměř 1 900 kilogramy hmotnosti, a to je pro motor příliš těžký úděl.
Přidejte si k tomu nutně vyšší aerodynamický odpor karoserie už docela velkého SUV a ve výsledku před sebou máme Škodu RS, která se trápí s dosažením rychlosti 230 km/h na německé dálnici. Na to není moc hezký pohled, nikde ale není psáno, že pouť tohoto auta z dynamikou musí končit právě zde.
Dvoulitrové dieselové biturbo vozu, jakkoli jde o nejvíce „vyšponovaný” čtyřválcový diesel na trhu, jde posunout výkonově dále. Právě to předvedl český úpravce Dieselpower, který softwarovou úpravou přeměnil továrních 240 koní a 500 Nm a výsledných 290 koní a 580 Nm. To už je docela citelný nárůst a na videích níže můžete spatřit, že znát je i v praxi.
Na stovce je „Kouďák” RS najednou za 5 sekund a oproti sériovému provedení si i ve vyšším kalupu drží náskok přes 10 km/h v případě aktuálně dosažené rychlosti. Nebudeme tvrdit, že z auta se najednou stal dvoutunový uragán, máme ale pocit, že oněch pár desítek koní navíc přidalo vozu dynamikou lehkost, kterou sériové provedení postrádá.
Je otázkou, kolik majitelů si takovou úpravou troufne riskovat záruku, protože Kodiaq RS po záruce ještě neexistuje, když už nic jiného se ale nezdá, že by přidaná dynamika za trochu rizika nestála.
Škodu Kodiaq RS lze po zásahu českého úpravce konečně označit za přiměřeně dynamickou
Zdroj: Dieselpower race engineering@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda