Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI

A nebo něčeho takového. Skutečně neobvyklý základ použil pro falešný sporťák Ind. Zkrátil rozvor, protáhl přední dveře, motor TDI ponechal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI

23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

A nebo něčeho takového. Skutečně neobvyklý základ použil pro falešný sporťák Ind. Zkrátil rozvor, protáhl přední dveře, motor TDI ponechal.

Tuning Škody Octavia není ničím neobvyklým, a to ani v dost extrémních podobách. Na našich stránkách jsme se věnovali třeba Octavii RS Bimoto, která disponovala dvěma motory, pohonem všech kol, výkonem 1 000 koní a akcelerací srovnatelnou s Bugatti Veyron. Mimo podobné extrémy existují i umírněnější kreace - třeba od společností MTM, ABT či českých úpravců, kteří obvykle favorizují techniku před vzhledem. Dopřát si pak můžete i řadu univerzálních dílů, které za pár korun pořídíte třeba na čerpacích stanicích a podobnou cenu pak dopřávají autům, na kterých se ocitnou.

To všechno už známe, ale aby někdo vzal Škodu Octavia 1,9 TDI první generace a na jejím základě se pokusil postavit repliku auta z úplně jiného konce světa, používající docela jiný motor a dočista odlišnou koncepci? Něco takového jsme zatím neviděli, dnes vám to ale ukázat můžeme.

Přesně o takovou kreaci se postaral indický úpravce Big Daddy Customs, který se netradičním konverzím věnuje na plný úvazek. V minulosti tak třeba z Daewoo Lacetti vytvořil Ford Mustang Shelby GT500 a třeba Hyundai i20 osadil vzhůru výklopnými dveřmi ve stylu Lamborghini. Opomenuta pak nebyla ani česká produkce, díky čemuž se ze Škody Octavia stala o 2 150 milimetrů prodloužená limuzína Octy Royale. Tomuto vozu se ale věnovat nebudeme, hlavní roli totiž dnes bude hrát zkracování.

Pod názvem Muscle Coupe se totiž skrývá indická Škoda Octavia 1,9 TDI z roku 2008 (jde o první generaci vozu u nás vyráběnou vlastně ještě vcelku donedávna pod označením Tour), která přišla o pár centimetrů na rozvoru. Padáka pak dostaly i zadní dveře, zatímco ty přední byly protaženy. Aby se úpravce nemusel babrat s větším kusem skla, to původní jen doplnil jakousi vsuvkou, na níž navazuje malé boční okénko pro zadní cestující. Zároveň s tím došlo k zaoblení střechy a vytažení blatníků.

Pod nimi se pak skrývají 17palcová litá kola HRS H120 obutá do pneumatik Dunlop Sport o rozměru 225/50. Výkon turbodieselu míří stále dopředu, což je poněkud paradoxní, když si uvědomíme, že předobrazem indické kreaci stál americký Ford Mustang, tedy klasická zadokolka. Tento problém však tuningovou firmu netrápí, stejně jako to, že výsledek vlastně jako Mustang ani nevypadá - tohle je spíše jeho stín, jakkoli se některé prvky snaží vypadat lépe než u originálu. Rozhodně se však nejedná o buclatou záď, která je zřejmě nejošklivější částí vozu.

Ani uvnitř nemluvíme o pastvě pro oči, zvláště pohled na dveře prozrazuje, že tady se s detaily příliš nepáralo. To nám koneckonců dokazují i detaily ke zmiňované limuzíně Octy Royale, na níž úpravce pracoval 50 dnů. Tedy zhruba stejnou dobu, jakou renomovaným tunerům trvá zhotovení návrhů, optimalizace karoserie a následná výroba forem. To jsme ovšem poněkud odbočili.

Vraťme se proto zpátky k indickému „Fordu Mustang“ (Škord Octang?), který se pyšní modře lakovanou spodní částí palubní desky nebo koženým čalouněním prošívaným modrými švy. Ač přitom sedadla vypadají sportovně, již na první pohled mnoho bočního vedení nenabízí. A jakmile pak vaše oči spočinou na čtyřramenném volantu, máte o dárcovském vozu více než jasno.

Tím však náš článek můžeme uzavřít, nic bližšího již úpravce nedodává. V případě pohonné jednotky se tak dá počítat se sériovým 105 koňmi. Je pak otázkou, co daná konverze udělala s jízdní dynamikou a spotřebou, vůbec bychom se ovšem nedivili jejímu zhoršení. Na každý pád, pokud se vám ve stodole povaluje stará Octavia s motorem 1,9 TDI a máte pocit, že je zralá leda do šrotu, není to pravda - může z ní být ještě... Ford Mustang.


Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 1 - Skoda Octavia Muscle Coupe 02Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 2 - Skoda Octavia Muscle Coupe 01Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 3 - Skoda Octavia Muscle Coupe 03Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 4 - Skoda Octavia Muscle Coupe 04Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 5 - Skoda Octavia Muscle Coupe 05Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 6 - Skoda Octavia Muscle Coupe 06Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 7 - Skoda Octavia Muscle Coupe 07Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 8 - Skoda Octavia Muscle Coupe 08Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 9 - Skoda Octavia Muscle Coupe 09Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 10 - Skoda Octavia Muscle Coupe 10Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 11 - Skoda Octavia Muscle Coupe 11Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI - 12 - Skoda Octavia Muscle Coupe 12
Škoda Octavia se v dílnách firmy Big Daddy Customs snažila změnit na Ford Mustang. Výsledek je, řekněme, rozpačitý

Zdroj: Big Daddy Customs

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.