Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Fanda na starý Mercedes namontoval výfuk za 281 tisíc, teď zní jako Formule 1
9.9.2019 | Mirek Mazal
Nepřeháníme ani trochu, dříve tichá, komfortní limuzína nyní ječí takovým způsobem, že se tomu nelze nesmát. Podmínkou byl „jen” šestilitrový motor V12 pod kapotou a velmi drahý výfuk.
Mercedes třídy S generace W140 vyráběný mezi lety 1991 a 1998 byl primárně velmi pohodlnou limuzínou, pochopitelně. Jejím vrcholem byla verze AMG se sedmilitrovým V12, která byla určena „sportujícím” manažerům. Pro ty, kteří preferovali spíše nenápadnost kombinovanou s noblesou dvanáctiválce, byla v nabídce verze S600 s motorem M120 o výkonu 300 kW (408 koní) a 580 Nm. Pohonná jednotka určená k noblesní dynamické jízdě dokázala v plném nasazení hnout 2 265 kilogramy na rychlost až 250 km/h, zrychlení na stovku se stalo otázkou 6,1 sekundy.
V sériovém provedení Mercedes projevy pohonné jednotky maximálně potlačoval, protože verze S600 byla primárně určena k dlouhým přesunům bez potřeby slyšet jakékoliv rušivé elementy. Jenže prvotřídně utlumená limuzína byla poháněna agregátem se stejným technickým základem jako Pagani Zonda, která z V12 udělala ničitele lidských sluchovodů.
Jedním z rozdílů mezi oběma auty je samozřejmě výfuk. Mercedes použil k odvedení výfukových spalin speciálně navržené potrubí utišující projev 408 koní, Zonda vývod zkrátila na nejmenší možnou délku s minimálním zkreslením dvanáctiválcového rachocení.
Všechny spojitosti si uvědomil fanoušek všeho automobilového, který si říká effspot a který má tu čest být majitelem staršího Mercedesu S600. A právě na ten nechal namontovat kompletně nový výfuk s dálkově ovládanými klapkami. Blíže neupřesněné zařízení z Japonska, které přišlo v přepočtu na extrémních 281 tisíc korun, odstranilo všechny tlumicí prvky, proto luxusní sedan nově zní ještě lépe než Pagani. Jekot podobný monopostu Formule 1 je skutečně mimořádný.
Kolemjdoucí nečekají od plavného Mercedesu tak děsivý zvuk, proto každé přidání plynu vyvolává šok chodců a o to větší radost posádky. Jízda v tunelu je pro autory vylepšení čistá extáze, Lamborghini či Ferrari se najednou podobají klidným modelům s ucpanými koncovkami. Jistě poněkud dětinská modifikace na poměry třídy S, své kouzlo ale nepochybně má.
Mercedes-Benz S600 W140 s upraveným výfukem dnes straší Japonce, úprava přišla na neskutečných 281 tisíc Kč
Zdroj: effspot@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch