Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma nacpala do Škody Octavia motor 2,5 TFSI a 4x4, výsledkem je rodinná raketa
1.2.2019 | Mirek Mazal
Ne snad, že by tovární Škoda Octavia RS byla pomalým autem, za raketu ji ale asi neoznačíte. S pohonem z Audi RS3 je to docela jiná káva, výsledek může konkurovat klidně Ferrari.
Trvalo to docela dlouho, vyhlížené očekávání se ale naplnilo. Sourozenci z německého koncernu jménem Audi RS3 a Škoda Octavia RS mají společný technický základ, což umožňuje sdílet i oficiálně nesdílenou techniku. Přes spojitosti nejde o snadno zaměnitelné části, patrně proto se do křížení těchto aut dosud nikdo nehrnul. Výsledek byl ale od začátku lákavý - možnost vytvořit z rodinného kombi velkoprostorovou raketu s okřídleným šípem ve znaku.
Německá firma RM-Perfomance z města Stockstadt am Rhein se této výzvy nezalekla a do českého kombíku stojícího na stejné modulární platformě MQB zabudovala pětiválec 2,5 TFSI z Audi RS3. Pomocí přeplňování dosahuje standardně výkonu 400 koní (294 kW), ale to rozhodně pro tento motor nepředstavuje limit. Upravit jej na 500, 600 nebo i 700 koní není problém a potíže s jejich přenosem nebude mít ani pohon všech kol. Takové auto může dynamikou pokořit i nejlepší supersporty
Němci proto pozdější zvýšení konečného výkonu plánují, ale zatím zůstávají u 400 kobyl se soustředí na dodatečné komponenty, aby strojovna vydržela plnou zátěž. Zástavba vyžadovala nové vedení nasávání vzduchu, průchodnější výfukové potrubí a originální uchycení o dost většího agregátu, než původně plánovali motoráři v Mladé Boleslavi. Použitému motoru z Ingolstadtu asistuje automat DSG (DQ500), který je též schopen přenést kopu energie na poháněné nápravy.
Jak jsme již zmínili, u RM-Performance nechtěli nic podcenit, a tak Octavii nadělili i pohon všech kol. Při zemi se Octavia RS 2,5 TFSI drží prostřednictvím nastavitelného podvozku KW se sportovními pružinami. Brzdný účinek rodinného sprintera zajišťují brzdy firmy Brembo dodávané pro dalšího koncernového sourozence zvaného Seat Leon Cupra.
Nemůžeme se dočkat, až výsledek uvidíme v akci, může to být jedno z nejrychlejších a nejpraktičtějších aut vůbec, takové malé (skoro) české Audi RS6...
Škoda Octavia 2,5 TFSI 4x4 je skládačka z koncernových komponentů. Kéž by se tak prezentoval některá z další generací Octavie RS
Zdroj: RM-Performance
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 6 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 9 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva