Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma z neobvyklých končin začala nabízet levné díly z karbonu pro Škodu Kodiaq
9.12.2020 | Mirek Mazal
Komponenty z uhlíkových vláken jdou se Škodou dohromady asi jako opera s montérkami, existuje ale firma, která přesně tohle nabízí. Díly ze skutečných uhlíkových vláken vyrábí JGTC.
Asijský trh je pro českou automobilku velmi důležitý, to se víc. Řeč je ale v těchto souvislostech obvykle o Číně, která je přes propady z poslední doby zůstává pro firmu největším světovým odbytištěm a je celkově specifickým trhem. Masovou produkci tu je možné zvládnout jen za pomoci lokální produkce, takže čínská auta pro Čínu vypadají obvykle trochu jinak než pro zbytek světa, i když se jmenují stejně.
Méně už se ví, že Škoda působí i v dalších asijských zemích, kde nabízí dovážená auta ze svých zahraničních továren. Jednou z takových zemí je Tchaj-wan, kde je česká značka též úspěšná, a tak si jejích automobilů všímají i nezávislí úpravci. Jedním z takových je pro nás zcela neznámá firma JGTC, která nabídla řadu nových doplňků pro Škodu Kodiaq.
Firma pokoušející se oslovit zákazníky, kteří se touží odlišit od zbytku motoristů, má v nabídce vcelku široké spektrum dílčích vylepšení i celých bodykitů. Co je pozoruhodné, jsou vyrobeny z drahých uhlíkových vláken a právě takový soubor nástavců na karoserii může dostat i Kodiaq, navíc za překvapivě nízkou cenu.
Z auta lze udělat bez většího přehánění hotový karbonový vánoční stromeček, jak ukazují propagační materiály výrobce. K dispozici jsou díly od předního spliteru přes nástavce nárazníků či náhrady masky chladiče až po cosi jako difuzor nebo střešní křídlo. Pokud vám to připadá jako naprosto vyhozené peníze, nebudeme vám domlouvat, je ale třeba dodat, že těch vyhozených peněz zase nebude tolik.
Jakkoli díly z karbonu bývají drahé, tyto lze obvykle koupit za 5 až 10 tisíc tchaj-wanských dolarů, kdy cena v korunách odpovídá asi třem čtvrtinám této sumy. Pokud je budete chtít nalakovat, chce to další 2 ž 4 tisíce dolarů, do nějakých 8 000 Kč tedy koupíte většinu dílů plně připravených k montáži. A to opravdu není mnoho, něco podobného třeba na BMW bude stát násobně více.
Navěsit na rodinný Kodiaq s nanejvýš dvoulitrovými motory díly z uhlíkových vláken za desítky tisíc je jistě svérázná investice, ale jak říká slogan JGTC, úpravy automobilů neznají hranic. Takže pokud by se vám zrovna taková modifikace zamlouvala...
Škoda Kodiaq vypadá po nasazení všech karbonových dílů firmy JGTC všelijak, aspoň ale za své karbonové prvky nechce moc peněz. Foto: JGTC
Zdroj: JGTC
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda