Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge BMW X3 xDrive35d: náhradník za neexistující X3 M50d
20.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý úpravce Hartge dotlačil sériový motor se sekvenčním přeplňováním téměř na úroveň nového dieselu s trojicí turbodmychadel.
U BMW dnes můžete nakupovat špičkový dieselový šestiválec vybavený trojicí turbodmychadel pouze v modelech M550d xDrive a X5 M50d a X6 M50d. Hartge má patrně dojem, že jde o poněkud nespravedlivé rozhodnutí a stvořil si něco jako vlastní X3 M50d.
Tuningová firma z německého Beckingenu, jejichž 1 M Coupe jsme vám představili jen před pár dny, má totiž další pozoruhodnou novinku. Tři turba v jednom motorovém prostoru zatím sice neumí, ale naučili se celkem obstojně ladit bi-turbo jednotku N57, které má původně 313 koní při 4 400 otáčkách a nejvyšší točivý moment 630 newtonmetrů v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min.
Pomocí malé černé skříňky přecpané zakázkovým hardwarem a softwarem a vedené pod spisovým číslem 11 35 0313 J se Hartge dopracovalo k výkonu 362 koní při 4 400 otáčkách a točivému momentu 730 newtonmetrů. Takže za nejsilnějším firemním naftovým třílitrem zaostává jen o 19 koní a skoro zanedbatelných 10 Nm.
To všechno dostanete zabalené do poměrně decentně upravené karoserie X3 xDrive35d stojící na typických kolech s průměrem devatenáct až jedenadvacet palců, přičemž výkonová hmotnost 196 koní na tunu vychází jen o hlup hůře, než 201 koní na tunu BMW M550d, které zvládne stovku za 4,7 sekundy.
Hartge čas akcelerace na 100 km/h neuvádí. Můžeme se ale domnívat, že by to mohlo být pod pět vteřin. Místo toho tunignová firma zveřejnila dobu potřebnou ke zrychlení z 0 na 200 km/h a srovnání se sériovým vozem. X3 od Hartge to podle interního měření zvládne za 22,75 sekundy, oproti běžné verzi xDrive35d o 6,15 vteřiny rychleji.
Maximální rychlost se zvýšila jen nepatrně - pravděpodobně aerodynamický odpor a původní zpřevodování se postaraly o minimální nárůst z 244 na 248 km/h. Hartge přitom slibuje zachování původní spotřeby jen 6,1 litru na 100 km, ačkoli tomu může věřit asi jen bruselský úředník zahleděný do svých tabulek.
Hartge s párem turbodmychadlem zaostalo za tri-turbem BMW jen o devatenáct koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch