Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní

Chevrolet SS je dalším strojem s texaským dopingem pod kapotou. K mání je několik verzí, nejvyšší HPE1000 znamená výměnu standardního motoru LS3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní

2.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chevrolet SS je dalším strojem s texaským dopingem pod kapotou. K mání je několik verzí, nejvyšší HPE1000 znamená výměnu standardního motoru LS3.

Texaská tunerská firma Hennessey Performance je světoznámá vysokými výkony svých strojů. Kromě známého Venomu GT, který zvládne 435,31 km/h a je tak nejrychlejším autem světa, jsme tu měli Cadillac Escalade s 557 koni nebo třeba Chevy Corvette se dvěma turby a 707 koňmi.

Nejnovější stroj z texaských dílen Johna Hennesseyho pochází také od General Motors - je to Chevrolet SS, tedy Holden Monaro s jiným logem. Sedmilitrový osmiválec LSX pod jeho kapotou dostal úpravu pod názvem HPE1000, která kromě dvou turbodmychadel obsahuje mezichladiče, nové sání s rychloprůchozím vzduchovým filtrem, nové písty, kovanou klikovou hřídel, speciální vačkovou hřídel, lepší vstřikovače paliva, nerezový výfuk a samozřejmě novou řídící jednotku.

Tyto úpravy vyhnaly výkon přesně na tisíc koní; hodnotu točivého momentu neznáme. Hennessey nesdělil, jak se změnily hodnoty zrychlení nebo maximálky, sériový vůz však zvládá zrychlit na 100 km/h za zhruba pět vteřin a to pod jeho kapotou pracuje 6,2litrová V8 LS3 o 415 koních a 563 Nm. Upravenému vozu by to tedy na stovku mohlo trvat okolo tří vteřin. Motor je spojen se šestistupňovým manuálem nebo s upravenou sériovou automatickou převodovkou, která má také šest stupňů.

Hennessey si na vizuální úpravy příliš nepotrpí, i v tomto případě dostal Chevy SS zvenčí jen nová kola a znáčky a dovnitř plaketu s výrobním číslem a speciální koberečky. Pokud však budou zákazníci mít zájem, mohou si objednat i bodykit CarbonAero, alcantarou potažený volant nebo cokoliv dalšího z katalogu Hennessey. Ceník nám není známý.

Kromě úpravy HPE1000 jsou také dostupné kity HPE475, HPE550, HPE600, HPE650 a HPE800, kde čísla vždy přibližně odpovídají výkonu motoru. Základem všech těchto úprav je již zmíněný osmiválec LS3, pouze pro horní konec nabídky, tedy HPE1000, ustoupí sedmilitru. U nejslabšího kitu sestávají úpravy "jen" z výměny sání, svodů a katalyzátoru za rychloprůchozí, HPE600 a 650 už mají kompresor a HPE800 a 1000 využívají dvou turbodmychadel. A samozřejmě, žádný balíček se neobejde bez úpravy řídící jednotky.


Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 1 - hennessey chevy ss hpe600 01Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 2 - hennessey chevy ss hpe600 02Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 3 - hennessey chevy ss hpe600 03Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 4 - hennessey chevy ss hpe600 04Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 5 - hennessey chevy ss hpe600 05Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 6 - hennessey chevy ss hpe600 06Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 7 - hennessey chevy ss hpe600 07Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 8 - hennessey chevy ss hpe600 08Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 9 - hennessey chevy ss hpe600 08aHennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 10 - hennessey chevy ss hpe600 09Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 11 - hennessey chevy ss hpe600 10Hennessey Chevrolet SS HPE1000: dvě turba, sedm litrů, tisíc koní - 12 - hennessey chevy ss hpe600 11
Hennessey si nepotrpí na úpravy vnějšího vzhledu, proto Chevy SS s kitem HPE600, na jehož snímky se díváte, nebude až na motorový prostor příliš daleko od nového vozu s úpravou HPE1000

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.