Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá
22.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Hyundai neskrývá ambice ukrást nové verzi i30 zákazníky Škodě Octavia, na poli výkonu se jí ale zatím nemůže rovnat. Jeden tuner to umí alespoň trochu změnit.
Hyundai se snaží prosazovat v segmentech aut, v nichž byla přítomnost automobilky dříve nemyslitelná. Tuto snahu mají podpořit i bývalí špičkoví vývojáři konkurenčních automobilek, kteří do korejské firmě přináší know-how, jaké by sama získávala spoustu let. Názorným příkladem je model i30 N vyvinutý pod dohledem bývalého šéfa divize M u BMW. Do rodiny divize Hyundai N (jako Nürburgring) brzy přibude výkonná i30 N v provedení Fastback, který je ve slabším podání prezentován jako zásadní soupeř Škody Octavia, jednoho z mála úspěšných liftbacků své třídy.
Zatímco probíhají testy sportovní verze i30 Fastback, tunerská firma sídlící nedalekého věhlasného Nürburgu vylepšila standardní provedení. Boes Motorsport se zaměřil havně na zlepšení ovládání a zvýšení výkonu, změny vzhledu jsou spíše sekundární. Údajně speciálně vyvinuté pružiny snižují vůz o 25 mm, v kombinaci s 18palcovou sadou disků OZ Racing by měly dodat zážitek z jízdy. Rozměry všech čtyř ráfků jsou 8×18 palců s pneumatikami 225/40. Jedno kompletní kolo váží 19,7 kg, což šetří hmotnost 2,5 kg na každém z nich.
Méně hmoty kromě lepších jízdních vlastností podvozku dále pomáhá zrychlení a pružnosti. Zásahu se nevyhnul ani přeplňovaný motor 1,4 T-GDI. Díky novému nastavení nyní produkuje 127 kW (170 koní) a 290 Nm (sériově 104 kW a 242 Nm). Údaje o vlivu úprav na dynamiku zveřejněny nebyly, ale úpravy se jistě podepsaly na zrychlení na 100 km/h, které by mělo atakovat devět sekund, k tomu se prý zvýšila maximální rychlost (sériově 203 km/h).
Octavia RS se zatím nemá čeho bát, s těmito parametry je i30 fastback blízko leda verzi 1,8 TSI. Budoucí i30 N Fastback přímo od Hynudai už bude jiná káva - měl by opět nabídnout čtyřválcový dvoulitrový motor s turbem v základní verzi se stádem 250 koní, paket Performance kromě jiného přidá 25 koní navíc. Odhalení se dočkáme co nevidět, zájemci o více výkonu si zatím musí vystačit externími tunery...
Lehké vizuální změny odpovídají reálným ambicím nového modelu Hyundai, na tovární sportovní verze konkurenčních strojů to zatím nestačí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Onboard videa 04.25. 18:32 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB