Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá
22.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Hyundai neskrývá ambice ukrást nové verzi i30 zákazníky Škodě Octavia, na poli výkonu se jí ale zatím nemůže rovnat. Jeden tuner to umí alespoň trochu změnit.
Hyundai se snaží prosazovat v segmentech aut, v nichž byla přítomnost automobilky dříve nemyslitelná. Tuto snahu mají podpořit i bývalí špičkoví vývojáři konkurenčních automobilek, kteří do korejské firmě přináší know-how, jaké by sama získávala spoustu let. Názorným příkladem je model i30 N vyvinutý pod dohledem bývalého šéfa divize M u BMW. Do rodiny divize Hyundai N (jako Nürburgring) brzy přibude výkonná i30 N v provedení Fastback, který je ve slabším podání prezentován jako zásadní soupeř Škody Octavia, jednoho z mála úspěšných liftbacků své třídy.
Zatímco probíhají testy sportovní verze i30 Fastback, tunerská firma sídlící nedalekého věhlasného Nürburgu vylepšila standardní provedení. Boes Motorsport se zaměřil havně na zlepšení ovládání a zvýšení výkonu, změny vzhledu jsou spíše sekundární. Údajně speciálně vyvinuté pružiny snižují vůz o 25 mm, v kombinaci s 18palcovou sadou disků OZ Racing by měly dodat zážitek z jízdy. Rozměry všech čtyř ráfků jsou 8×18 palců s pneumatikami 225/40. Jedno kompletní kolo váží 19,7 kg, což šetří hmotnost 2,5 kg na každém z nich.
Méně hmoty kromě lepších jízdních vlastností podvozku dále pomáhá zrychlení a pružnosti. Zásahu se nevyhnul ani přeplňovaný motor 1,4 T-GDI. Díky novému nastavení nyní produkuje 127 kW (170 koní) a 290 Nm (sériově 104 kW a 242 Nm). Údaje o vlivu úprav na dynamiku zveřejněny nebyly, ale úpravy se jistě podepsaly na zrychlení na 100 km/h, které by mělo atakovat devět sekund, k tomu se prý zvýšila maximální rychlost (sériově 203 km/h).
Octavia RS se zatím nemá čeho bát, s těmito parametry je i30 fastback blízko leda verzi 1,8 TSI. Budoucí i30 N Fastback přímo od Hynudai už bude jiná káva - měl by opět nabídnout čtyřválcový dvoulitrový motor s turbem v základní verzi se stádem 250 koní, paket Performance kromě jiného přidá 25 koní navíc. Odhalení se dočkáme co nevidět, zájemci o více výkonu si zatím musí vystačit externími tunery...
Lehké vizuální změny odpovídají reálným ambicím nového modelu Hyundai, na tovární sportovní verze konkurenčních strojů to zatím nestačí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva