Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá

Hyundai neskrývá ambice ukrást nové verzi i30 zákazníky Škodě Octavia, na poli výkonu se jí ale zatím nemůže rovnat. Jeden tuner to umí alespoň trochu změnit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá

22.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hyundai neskrývá ambice ukrást nové verzi i30 zákazníky Škodě Octavia, na poli výkonu se jí ale zatím nemůže rovnat. Jeden tuner to umí alespoň trochu změnit.

Hyundai se snaží prosazovat v segmentech aut, v nichž byla přítomnost automobilky dříve nemyslitelná. Tuto snahu mají podpořit i bývalí špičkoví vývojáři konkurenčních automobilek, kteří do korejské firmě přináší know-how, jaké by sama získávala spoustu let. Názorným příkladem je model i30 N vyvinutý pod dohledem bývalého šéfa divize M u BMW. Do rodiny divize Hyundai N (jako Nürburgring) brzy přibude výkonná i30 N v provedení Fastback, který je ve slabším podání prezentován jako zásadní soupeř Škody Octavia, jednoho z mála úspěšných liftbacků své třídy.

Zatímco probíhají testy sportovní verze i30 Fastback, tunerská firma sídlící nedalekého věhlasného Nürburgu vylepšila standardní provedení. Boes Motorsport se zaměřil havně na zlepšení ovládání a zvýšení výkonu, změny vzhledu jsou spíše sekundární. Údajně speciálně vyvinuté pružiny snižují vůz o 25 mm, v kombinaci s 18palcovou sadou disků OZ Racing by měly dodat zážitek z jízdy. Rozměry všech čtyř ráfků jsou 8×18 palců s pneumatikami 225/40. Jedno kompletní kolo váží 19,7 kg, což šetří hmotnost 2,5 kg na každém z nich.

Méně hmoty kromě lepších jízdních vlastností podvozku dále pomáhá zrychlení a pružnosti. Zásahu se nevyhnul ani přeplňovaný motor 1,4 T-GDI. Díky novému nastavení nyní produkuje 127 kW (170 koní) a 290 Nm (sériově 104 kW a 242 Nm). Údaje o vlivu úprav na dynamiku zveřejněny nebyly, ale úpravy se jistě podepsaly na zrychlení na 100 km/h, které by mělo atakovat devět sekund, k tomu se prý zvýšila maximální rychlost (sériově 203 km/h).

Octavia RS se zatím nemá čeho bát, s těmito parametry je i30 fastback blízko leda verzi 1,8 TSI. Budoucí i30 N Fastback přímo od Hynudai už bude jiná káva - měl by opět nabídnout čtyřválcový dvoulitrový motor s turbem v základní verzi se stádem 250 koní, paket Performance kromě jiného přidá 25 koní navíc. Odhalení se dočkáme co nevidět, zájemci o více výkonu si zatím musí vystačit externími tunery...


Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá - 1 - Hyundai i30 Fastback Boes Motorsport tuning 01Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá - 2 - Hyundai i30 Fastback Boes Motorsport tuning 02Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá - 3 - Hyundai i30 Fastback Boes Motorsport tuning 03Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá - 4 - Hyundai i30 Fastback Boes Motorsport tuning 04Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá - 5 - Hyundai i30 Fastback Boes Motorsport tuning 05Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá - 6 - Hyundai i30 Fastback Boes Motorsport tuning 06Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá - 7 - Hyundai i30 Fastback Boes Motorsport tuning 07Korejská Škoda Octavia dostala výkon navíc, na RS si ale zatím netroufá - 8 - Hyundai i30 Fastback Boes Motorsport tuning 08
Lehké vizuální změny odpovídají reálným ambicím nového modelu Hyundai, na tovární sportovní verze konkurenčních strojů to zatím nestačí

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.