Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes A 45 AMG Posaidon má až 445 koní, plavit po moři se neumí
19.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německý úpravce se skoro mytologickým jménem připravil tři úrovně zvýšení výkonu pro verze AMG Mercedesů A, CLA a GLA. Nejsilnější Áčko má zvládnout skoro 300 km/h.
Ač by k tomu jméno tunera Posaidon svádělo, cílem této německé firmy není přestavovat Mercedesy a Maybachy na obojživelná vozidla. Zaměřuje se, jako všichni ostatní tuneři, na odlišení zevnějšku od série a na zvýšení výkonu.
Jejich nejnovější výtvor doplňuje rodinu nejmenších affalterbašských strojů. Na snímcích vidíme model A 45 AMG, ale úpravy motoru jsou dostupné i pro sedan CLA a crossover GLA ve verzích AMG. Dvoulitrový motor (pryč je doba, kdy čísla v názvech Mercedesů označovala objem motoru aspoň zhruba) dává 360 koní a 450 Nm ve standardním provedení, což jej činí motorem s druhým nejvyšším litrovým výkonem, první je 3,8litrová V8 v McLarenu P1.
U Posaidonu seznali, že 180 koní na litr je málo a zapracovali na zvýšení. Snaha přinesla 222,5 koní na litr, tedy 445 koní celkově a ohromných 535 Nm, která putují na všechna čtyři kola. Na loňský 450koňový výtvor Carlssonu, model CCA 45 RSR, to sice nestačí, ale i tak to jsou velmi působivá čísla. Motor upravený Posaidonem spolupracuje pravděpodobně se standardním sedmistupňovým automatem a teoreticky zvládne rozjet Áčko na 297 km/h.
Pokud byste tolik páry pod kapotu nechtěli, ale standardní A 45 AMG by vám přesto přišlo slabé, Posaidon nabídne i dvě nižší varianty úpravy - základní zvedá výkon na 385 koní a 485 Nm a střední nabídne 405 koní a 490 Nm. Úpravce "v zájmu zachování spolehlivosti" doporučuje zůstat u základního zvýšení výkonu, protože "sourozenci rodiny A nejsou stavěni na více než 500 Nm", jak říká tisková zpráva.
Jak Posaidon takových výkonů dosáhl, je v podstatě jasné - úpravou softwaru. Holedbá se ale, že se nesnížil k instalaci tzv. power boxu, ale že upravil software přímo v originální řídící jednotce motoru. O jiných změnách zmínka není. Po stránce vizuální se musíme opakovat, většina těcho úprav má stejný recept - pozměnit nárazníky a prahy, sériové koncovky výfuku nahradit jinými a pokud možno větším počtem a mezi ně nastěhovat falešný difuzor. Oproti jiným úpravám designu je však tato relativně střízlivá a nechává na voze sériová kola.
Tuneři většinou na konec tiskové zprávy připojí větu o tom, že za své tisíce eur dostanete kromě koníků a karbonu navíc také jakousi záruku a certifikát TÜV. Kreace Posaidonu zkoušky TÜV touto dobou podstupují a zatím není ani jasné, kolik těch tisíců bude potřeba na stůl vysázet.
Neznalé oko na první pohled nemusí odhalit až 440 koní a 535 Nm v hávu hatchbacku od Mercedesu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan