Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka
24.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce se podíval především na mechaniku, v rámci kosmetiky nabízí pouze odlišné 19- nebo 20palcové ráfky nebo koncovky výfuku.
Hatchbacku z Affalterbachu se již podívala na zoubek celá řada tuningových firem, přičemž třeba takový Posaidon nebo mcchip-dkr nadělily Mercedesu A 45 AMG neskutečných 445, respektive 450 koní. Díky tomu nejvyšší rychlost v prvním případě narostla na 297 km/h, ve druhém by pak klidně mohlo dojít i k překročení magické třístovky. Nováček do party, firma VÄTH, tak daleko sice nezachází, přesto však má i ona co nabídnout.
Přeprogramováním řídicí jednotky totiž úpravce z dvoulitrového čtyřválce dostal 425 koní namísto standardních 360. Díky tomu se zvedla i nejvyšší rychlost, a to na 280 km/h. Je však třeba dodat, že toto není konečné stádium ladění. Dopřát si totiž můžete ještě unikátní výfukové potrubí s názvem 45 Evo, které staví na dvousetkomorovém katalyzátoru a přihazuje nějaké ty koníky navrch.
Konkrétní počet již VÄTH neudává, stejně jako není známo následné posunutí nejvyšší rychlosti či sprint z klidu na stovku. Tuner ovšem zmiňuje škrticí klapku výfuku, která by měla umožnit oválným koncovkám o rozměru 140 x 90 milimetrů mnohem jadrnější projev. Ten je přitom k mání po stisku tlačítka, zástavbou tak může Mercedes-Benz A 45 AMG projíždět vcelku neslyšně.
Tím ovšem mechanické úpravy nekončí, v zásobě má totiž úpravce ještě zkrácené pružiny, které mohou přiblížit podvozek k zemi o 20 až 65 mm. K dispozici jsou pak i tvrdší tlumiče redukující náklony karoserie, ke ztrátě komfortu ovšem nemá dojít. To ale zřejmě již nebude případ 20palcových kol, které obouvají černé slupičky o rozměru 225/30 vpředu a 265/25 vzadu.
Zmíněné koncovky výfuku a litá kola jsou přitom jedinými kosmetickými úpravami, mimo ně lze totiž zmínit pouze lehkou modifikaci čelní masky, kde logo výrobce nahradil znak úpravce. Ceny přesto nejsou lidové, na jejich konkrétní výši se ovšem musíte zeptat přímo u VÄTHu. Pokud přitom chcete finální účet trochu ponížit, pak místo třídílných dvacítek zvolte jednodílné devatenáctky.
Tuningová firma VÄTH se Mercedesu A 45 AMG podívala především na mechaniku. Výkon tak narostl přeprogramováním řídicí jednotky na 425 koní, další pár hlav přidává modifikovaný výfuk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry