Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes-AMG A45 má po úpravě Posaidonu 485 koní, 242,5 koně na litr
29.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejsilnější Áčko na trhu zvládne nejvyšší rychlost 310 km/h i zrychlení z klidu na stovku pod čtyři sekundy. Zároveň má i větší kola či brzdy.
Německá tuningová firma Posaidon se před koncem roku pořádně rozjela. Zatímco před pár dny jsme si mohli posvítit na poladěný Mercedes-AMG C 63 Kombi, nyní tu máme úpravy určené hatchbacku A45. Ten ve standardu po faceliftu disponuje 381 koňmi, což je na dva litry objemu a čtyři válce výkon více než působivý. Nicméně Posaidon dokáže z této pohonné jednotky aktuálně vydolovat až 485 koní, tedy 242,5 koně na litr. To je již výkon, před kterým musíme udiveně kroutit očima a ptát se, jak na tom bude spolehlivost.
Zmiňované stádo je přitom až třetí fází ladění motoru, kdy ke slovu přišla nová turbodmychadla, odlišná řídicí jednotka a optimalizované sání. Sáhnout je ovšem možné pouze po jiné mapě motoru, který tak může ve fázi č. 1 produkovat 405 koní a 490 Nm. V kombinaci s posunutým omezovačem přitom nejvyšší rychlost narostla na 288 km/h. O deset kilometrů rychleji pak může uhánět hatchback osazený upgradem č. 2, se kterým je spojeno 445 koní a 535 Nm.
My se ovšem dnes budeme zabývat jen oním vrcholem, kdy oněch 485 koní doplňuje také 555 Nm točivého momentu. Ten přitom musel být elektronicky omezen kvůli převodovce, přestože i ta doznala modifikací. S tímto výkonem se Mercedes-AMG A 45 rozjede až na 310 km/h, zrychlení z klidu na stovku ale Posaidon bohužel nezveřejnil. Jelikož ovšem standardní verzi postačí 4,2 s, upravený model se dozajista pod čtyři sekundy dostane.
Tím nám specifické modifikace spojené s tímto vozem končí, zbývající úpravy jsou shodné se zmiňovaným kombíkem. K mání jsou tedy 18- až 21palcová třídílná litá kola Radinox, větší brzdy nebo deaktivace systému start/stop. Kromě toho je možné požádat rovněž o vypnutí systému upozorňujícího na nezapnutí bezpečnostních pásů, televize či DVD mohou oproti tomu po zásahu techniků fungovat i během jízdy.
Tuningová firma Posaidon vydolovala z dvoulitrového motoru 485 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 44 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz